برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اتفاقات هفت روز ورزش/ناکامی تیم ملی فوتبال در شب خداحافظی کریمی/ تیر والیبال به سنگ خورد

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: در هفته‏ای که فوتبال و بدتر از آن والیبال ناکام‎های بزرگ ورزش لقب گرفتند، ورزشکاران چهار رشته موفقیت‏های بزرگی کسب کردند البته جراحی جودوکار المپیکی و جدایی کاپیتان از پرسپولیس خیلی از آنها را تحت الشعاع قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فوتبال ایران که به واسطه پیروزی برابر ازبکستان و صعود هفت پله‏ای در رنکینگ جهانی هفته گذشته کاملا به کامش بود، در این هفت روز رو به پایان از بدشانس‏های ورزش ایران لقب گرفت چون در ورشگاه آزادی نتوانست هیچ گلی را وارد دروازه قطری‎ها کند و این در حالی است که در صورت پیروزی در این بازی، تیم ملی ایران می‎توانست گام بلندی را برای صعود به جام جهانی بردارد.

اما بدشانس‎تر از فوتبال، والیبال بود که بازهم در راه صعود به المپیک به در بسته خورد و نتوانست طلسم حضور در این رویداد معتبر را بشکند و اینگونه کاروان ورزش ایران از داشتن یک رشته گروهی و تیمی درالمپیک لندن ناکام ماند.

این درحالی است که اهالی تنیس روی میز، شمشیربازی، قایقرانی و بسکتبال هفته خوبی را پشت سرگذاشتند چون ورزشکاران آنها حضور در رویدادهای بین المللی خود را با موفقیت سپری کردند همان طور که در این هفته رو به پایان محمدرضا رودکی، جودوکار المپیکی ایران جراحی موفقی داشت اما هنوز وضعیتش برای شرکت در  المپیک لندن مشخص نیست. 

آغاز تمرینات تیم فوتبال استقلال با مربیگری امیر قلعه نویی که با قربانی کردن گاو و گوسفند از سوی تماشاگران همراه بود و اعلام رسمی جدایی علی کریمی از جمع سرخپوشان توسط این بازیکن هم از رویدادها قابل توجه در این هفته بود. در مجموع مهمترین رویدادهای ورزش در هفت روز رو به پایان عبارتند از:

پینگ‎پنگ‏بازان ایران نایب قهرمان مسابقات اوپن لهستان شدند
تیم تنیس روی میز جوانان ایران با پذیرفتن شکست سه بر یک برابر آلمان در فینال رقابت‏های تیمی اوپن نوجوانان و جوانان لهستان نایب قهرمان این مسابقات شد. این دیدار جمعه گذشته برگزار شد. پوریا عمرانی تک برد ایران را در این دیدار به دست آورد اما سجاد حسینی و علیرضا ملارجبی نتیجه دیدارهای خود را واگذار کردند. 

ایران مسابقات جهانی دراگون‏‎بت را از دست داد
مسابقات جهانی دراگون بت به زودی به میزبانی ایتالیا در شهر میلان برگزار می‏شود. طبق اساسنامه فدراسیون جهانی قایقرانی، تیم‏هایی که قراراست در مسابقات مختلف این رشته شرکت کنند باید طی نامه رسمی با امضای رئیس فدراسیون حضور خود را به طور رسمی اعلام کنند. این در حالی است که به دلیل برکناری احمد دنیا مالی از ریاست فدراسیون قایقرانی، کشورمان نمی‎تواند برای شرکت در مسابقات ایتالیا ثبت نام کند چرا که کمیته دراگون بت فدراسیون "آی . سی . اف" (کانوئینگ) فدراسیون هر کشور را به عنوان تنها مرجع برای حضور در مسابقات به رسمیت می‎شناسد نه انجمن دراگوبت را! به واقع "آی.سی.اف" به فدراسیون قایقرانی ایران به واسطه تغییراتی که در آن صورت گرفته است، اجازه ثبت نام در مسابقات جهانی را نخواهد داد.

شمشیربازان اسلحه سابر ایران قهرمان آسیا شدند
تیم شمشیربازی زیر 23 سال اسلحه سابر ایران عنوان جمعه با کسب عنوان قهرمانی به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا پایان داد. این رقابت‏ها در فیلیپین جریان داشت. تیم ایران در دیدارنهایی کره جنوبی را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.  بعد از عبور از مرحله مقدماتی قزاقستان و ژاپن تیم‏هایی بودند که شمشیربازان ایران برای صعود به فینال آنها را از پیش رو برداشتند.

رئیس فدراسیون کاراته انتخاب نشد
مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته که قرار بود شنبه گذشته برگزار شود، با اعلام دفترامور مجامع فدراسیون‎های ورزشی برای دوهفته به تعویق افتاد. بر این اساس این مجمع 13 تیرماه برگزارخواهد شد. محمدصادق فرجی و کامران هروی دو نامزد تصدی پست ریاست فدراسیون کاراته هستند. 

جودوکار المپیکی ایران جراحی شد
محمدرضا رودکی، کاپیتان تیم ملی جودو که در آخرین روز اردوی تدارکاتی روسیه دچار آسیب دیدگی و پارگی تاندون عضله چهار سر ران شده بود، شنبه گذشته توسط دکتر رازی جراحی شد.   از ناحیه عضله پا شده بود صبح امروز قسمت آسیب دیده را به تیغ جراحی دکتر رازی سپرد. رودکی با کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا سهمیه المپیک را کسب کرد  اما با این آسیب دیدگی وجراحی حضور او در این رویداد بزرگ جهان در هاله ای از ابهام قرار گرفت. به گفته پزشک معالج وی،  زمان ترمیم و بازگشت دوباره رودکی به تمرینات طولانی است و به سختی قادر به انجام تمرینات سنگین پس از ترمیم زانو خواهد بود.

رودکی، جودوکار المپیکی ایران به دلیل آسیب دیدگی شدید تحت عمل جراحی قرار گرفت

والیبال پشت درهای المپیک ماند
تیم ملی والیبال ایران که تکلیف خود را برای المپیکی شدن به آخرین روز مسابقات گزینشی المپیک کشیده بود در نهایت از کسب سهمیه این بازی‎ها بازماند. در آخرین روز این رقابت‎ها که در ژاپن جریان داشت، یکشنبه گذشته تیم ملی ایران مقابل میزبان به پیروزی قاطع دست یافت اما به دلیل پیروزی استرالیا در مصاف با چین نتوانست به سهمیه المپیک دست یابد. استرالیایی‎ها که درجریان مسابقات موفق به شکست ایران شده بودند، در پایان به عنوان بهترین تیم آسیایی و همراه با صربستان قهرمان راهی المپیک شد. اینگونه کاروان ایران از داشتن یک رشته گروهی و تیمی در المپیک لندن به طور کامل نا امید شد.

ملی‌پوشان قایقرانی 3 مدال طلا و 2 برنز کسب کردند
در چارچوب مسابقات قایقرانی بین‏المللی بوخوم یکشنبه گذشته قایقرانان ایران موفق به کسب 3 مدال طلا و 2 مدال برنز شدند.  بر این اساس هدیه کاظمی در کایاک یک‌نفره 1000 متر بانوان و کایاک یک‌نفره 500 متر و سامان بقایی در کانوی یک‌نفره 1000 متر مردان مدال آوران طلا ایران بودند. سامان بقایی در کانوی یکنفره 500 متر و تیم کایاک چهار نفره در مسافت 1000 مترهم به مدال برنز دست یافتند.

قربانی کردن گوساله و گاو در نخستین جلسه تمرین آبی‎پوشان با قلعه نویی
امیر قلعه نویی، سرمربی تیم فوتبال استقلال در لیگ دوازدهم یکشنبه گذشته برای نخستین بار در محل کمپ اختصاصی این باشگاه حضور پیدا کرد تا تمرینات شاگردانش را زیر نظر بگیرد. این جلسه تمرینی در شرایطی برگزار شد که هواداران پرتعدادی برای استقبال از امیرقلعه نویی به این کمپ آمده بودند. آنها با قربانی کردن گوساله و گوسفند از سرمربی جدیدشان استقبال کردند. بنرهایی نیز در محل کمپ برای استقبال از امیرقلعه نویی نصب شده بود. ضمن اینکه برخی لیدرهای باشگاه استقلال با پوشیدن پیراهن آبی که نام قلعه نویی روی آن حک شده بود به شدت وی را مورد تشویق قرار دادند.

سپاهان قهرمان لیگ هندبال شد
 بیست و چهارمین دوره رقابت‌های هندبال لیگ برتر دوشنبه گذشته با قهرمانی سپاهان خاتمه پیدا کرد. این تیم در دیدار نهایی این مسابقات  نیروزی زمینی را شکست داد و به عنوان نخست دست یافت. در دیگر دیدار روز پایانی مسابقات هندبال لیگ برتر نیز تیم ثامن‌الحجج سبزوار از سد ذوب‌آهن گذشت و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

تیراندازان اعزامی به لندن معرفی شدند
سید مهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی دوشنبه گذشته با توجه به جمع بندی‌هایی که توسط کمیته فنی این فدراسیون صورت گرفت، الهه احمدی، مه‌لقا جام‌بزرگ و ابراهیم برخورداری به عنوان تیراندازان اعزامی به المپیک معرفی کرد.

تیم ملی والیبال با مجموع پنج پیروزی و دو شکست از کسب سهمیه المپیک لندن بازماند

بانوان شمشیرباز ایران در گرجستان صاحب 6 مدال شدند
تیم‎های ملی شمشیربازی بانوان ایران با مجموع 6 مدال شامل 3 مدال طلا، یک نقره و دوبرنز دوشنبه گذشته به کار خود در تورنمنت بین‏المللی گرجستان پایان دادند. در جریان این رقابت‏ها و در بخش تیمی تیم‏های ملی فلوره و سابر صاحب مدال طلا شدند. در بخش انفرادی سکینه نوری در اسلحه اپه مدال نقره گرفت. در همین بخش آرزو قاره گوشی صاحب مدال برنز شد. دیگر مدال برنز ایران توسط سروناز مرتضوی دراسلحه فلوره به دست آمد. نجمه سازنچیان نیز در اسلحه سابر رقابت‎های خود را با کسب مدال طلا به پایان رساند.

تکواندوکاران المپیکی معرفی شدند
کادر فنی تیم ملی تکواندو دوشنبه گذشته بدون برگزاری دیدار انتخابی محمدباقری معتمد (وزن 68- کیلوگرم)، یوسف کرمی (وزن 80- کیلوگرم) و سوسن حاجی‎پور (وزن 68- کیلوگرم) را برای اعزام به بازی‎های المپیک لندن معرفی کرد. این در حالی است که برای شرکت در دوره گذشته بازی‎های المپیک (پکن) تکواندوکاران اعزامی ایران با برگزاری مسابقات انتخابی معرفی شده بودند. 

سرپرست تیم هندبال نوجوانان استعفا کرد
مهدی اخوان، سرپرست تیم هندبال نوجوانان دوشنبه گذشته با اعلام خستگی و نیاز به استراحت از ادامه همکاری با این اعلام کناره‎گیری کرد.

تشکیل کمیته‎ای برای شناسایی لایه های فساد در ورزش
محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان سه شنبه گذشته از تشکیل کمیته‏ای برای شناسایی لایه‎های فساد در ورزش کشور جهت بررسی بدون تنیس و هیاهو موارد مختلف و معرفی آن به مراجع قضایی خبر داد. ضمن اینکه عباسی اعلام کرده است این کمیته کار خود را آغاز کرده و در بخش‎هایی از فدراسیون فوتبال اقداماتی را انجام داده که تاکنون به اعلام برخی اسامی منجر شده است.

توقف تیم ملی فوتبال در آزادی
در چارچوب هفته سوم از مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل سه شنبه شب تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی که مملو از 100 هزار تماشاگر بود به مصاف قطر رفت. این دیدار در پایان 90 دقیقه و بدون گذر هیچ گلی از دروازه دو  تیم به پایان رسید تا تیم ملی ایران توقف سنگینی را در دیدار خانگی متحمل شود. این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم ملی ایران به دنبال پیروزی برابر ازبکستان در نخستین دیدار مقدماتی جام جهانی، می‎توانست با شکست دادن قطر گام بلندی برای رسیدن به جام جهانی بردارد.

توقف تیم ملی فوتبال مقابل قطر و جدایی علی کریمی از تیم پرسپولیس از مهمترین رویدادهای این هفته بود

جدایی کاپیتان از جمع سرخپوشان
علی کریمی، هافبک میانی تیم ملی فوتبال و کاپیتان تیم پرسپولیس برای ادامه حضور در این تیم جهت شرکت در دوازدهمین دوره رقابت‏های لیگ برتر مذاکراتی را با مسئولان این باشگاه داشت اما درنهایت با رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به توافق نرسید و ادامه همکاری‎اش را با این تیم منتفی شده اعلام کرد. کریمی سه شنبه گذشته پس از پایان دیدار تیم‎های ایران و قطر این موضوع را اعلام کرد و گفت: پرسپولیس مرا نخواست و امیدوارم مسئولان این تیم شهامت داشته باشند که در آینده با صداقت در این مورد صحبت کنند.

ایران میزبان مسابقات جهانی کشتی شد
فدراسیون جهانی ایران را به عنوان میزبان رقابت‏های جهانی این رشته درسال 2013 میلادی معرفی کرد. بر این اساس مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی طی روزهای 20 تا 22 بهمن ماه در تهران برگزار می‏شود. رقابت‏های جام جهانی کشتی آزاد هم  از پنجم اسفندماه آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

کمیته ملی المپیک از کشتی‎گیران تقدیر کرد
طی مراسمی که چهارشنبه از سوی کمیته ملی المپیک برگزار شد از تمام کشتی‎گیران آزادکار و فرنگی کار که در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال شدند و امیدهای کاروان ایران برای مدال آوری در بازی‎های المپیک لندن هم محسوب می‎شوند، تقدیر شد.

پیروزی‌های بچیروویچ و تیم ملی بسکتبال در اردن
تیم ملی بسکتبال نخستین حضور در رقابت‏های رسمی با مربیگری "مهمد بچیروویچ" را با شرکت در مسابقات قهرمانی غرب آسیا تجربه کرد. این رقابت‎ها از دوشنبه گذشته در شهر امان آغاز شد. در دو روز نخست این مسابقات تیم ملی ایران به ترتیب تیم‎های یمن و فلسطین را شکست داد و در دیدار سوم مقابل لبنان متحمل شکست شد.


تاریخ: 1391/3/25
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: