برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سرمربی صربستانی: 70 درصد برنامه تمرینی تیم هندبال بانوان ایران بدنسازی است

تهران - سرمربی جدید تیم ملی هندبال بانوان ایران اعتقاد دارد، اگر چه دختران هندبالیست ایرانی بسیار پرانرژی اند و خیلی سریع در زمین جابجا می شوند اما از توان بدنی خوبی برخوردار نیستند.

'سانیا پانیچ' مربی صربستانی تیم ملی هندبال بانوان ایران، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای حضور توانمند در مسابقه های هندبال قهرمانی آسیا در قزاقستان، تیم نیاز به تمرینات سخت و منسجم به ویژه تمرینات بدنسازی سنگین دارد.

پانیچ اضافه کرد: براساس برنامه ای که به فدراسیون هندبال خواهم داد، 70 درصد تمرینات به بدنسازی اختصاص می یابد و 30 درصد باقی مانده اختصاص به تمرینات تکنیکی و تاکتیکی دارد.

این مربی با بیان اینکه قطعا این بازیکنان برای یک بازی کامل با مشکل مواجه می شوند، تصریح کرد: وقتی روز 15 تیر ماه تمرینات را شروع کنیم، اولین برنامه های من بدنسازی و رسیدن به شرایط خوب فیزیکی بازیکنان است.

به گفته پانیچ،‌ وقتی شرایط فیزیکی و بدنی بازیکنان خوب باشد، می توانند در کوتاه ترین زمان، در موقعیت خوبی از زمین قرار گیرند و بهترین واکنش را نشان دهند.

مربی صربستانی ادامه داد: پیش از حضورم در ایران، فیلم های مربوط به تیم های ملی هندبال زنان کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی و قزاقستان را تماشا کردم و با نحوه بازی و تکنیک و تاکتیک این تیم ها تا حدودی آشنا شدم.

وی افزود: با توجه به تمرینات یک هفته ای ام با دختران ایرانی، متوجه شدم فاصله زیادی بین هندبال بانوان ایران و سایر کشورهای آسیایی وجود دارد.

پانیچ، فاصله هندبال بانوان ایران با آسیا را حدود 30 سال عنوان کرد و گفت: بیش از 35 سال است که هندبال زنان در کشورهای آسیایی رواج دارد و تیم های این قاره در میدان های بین المللی حضور می یابند.

سرمربی 41 ساله صربستانی تیم ملی هندبال بانوان ایران خاطر نشان کرد: کم کردن فاصله ایران با تیم های آسیایی، نیاز به تمرینات سخت و پیوسته دارد و سال ها تمرین با پشتکار زیاد، منجر به کاهش این فاصله خواهد شد.

پانیچ، جابجایی سریع بازیکنان در زمین را امتیازی مثبت و بسیار ارزشمند دانست و گفت: این که بازیکنان می توانند بسیار سریع در زمین حرکت کنند، نکته قابل توجهی است و من می خواهم از آن برای جابجایی سریع بازیکنان از خط دفاع به خط حمله و بالعکس استفاده کنم.

پانیچ با بیان اینکه آموزش تکنیک درست هندبال از کودکی و سنین پنج تا شش سالگی صورت می گیرد، گفت: متاسفانه بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی اگر چه جوان و پرانرژی هستند اما تکنیک های نا درست و ضعیفی دارند.

این مربی خارجی هندبال بانوان ایران اضافه کرد: با توجه به زمان کمی که تا شروع مسابقات آسیایی داریم، باید فقط به اصلاح تکنیک های بازیکنان بپردازم زیرا بازی این افراد شکل گرفته و آموزش مجدد آنان ممکن است در این زمان کم جواب ندهد و از سویی مانع رسیدن به آمادگی مطلوب شود.

مربی صربستانی تیم ملی هندبال بانوان ایران ادامه داد: ارتباط خوبی بین من و بازیکنان تیم ملی هندبال بانوان ایران برقرار شده است که این مساله می تواند در اجرای بهتر برنامه ها و تمریناتش موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه بازیکنان ایرانی از هوش خوبی برخوردارند، خاطرنشان کرد: هوش یک شاخص موثر در بهتر بودن بازیکنان است اما برای نزدیک شدن به تیم های آسیایی و مطرح شدن این تیم در آسیا، بازیکنان ایران نیاز به تمرینات سخت و پرفشار دارند.

این بازیکن سابق تیم هندبال جوانان دختر صربستان ادامه داد: در اروپا، دختران هندبالیست تمرینات سنگین و پرفشاری دارند به طوری که پاهای آنان بعد از هر تمرین و مسابقه به شدت دردناک می شود.

به گفته وی، تمرین بیشتر، رشد بیشتری را در پی دارد.

وی، همچنین حضور در میادین بین المللی، رقابت های برون مرزی و دیدارهای تدارکاتی را عاملی برای پیشرفت هندبال بانوان ایران ذکر کرد.

سرمربی جدید تیم ملی هندبال بانوان ایران که قرار است کارش را به طور رسمی از روز 15 تیر ماه آغاز کند، گفت:‌ تمرینات خیلی دیر شروع شده و از آنجا که کمتر از شش ماه تا آغاز مسابقه های قهرمانی آسیا در قزاقستان مانده است، صحبت کردن در مورد کسب مقام در این رقابت ها بسیار سخت است.

وی ادامه داد: ‌قرار است تا زمان اعزام تیم ایران به قزاقستان،

9 جلسه تمرینی برگزار کنیم.

پانیج گفت: برنامه های من براساس برنامه و شروع رقابت های لیگ برتر هندبال تنظیم و تدوین خواهد شد و امیدوارم فدراسیون هندبال نیز تغییری در تقویم تعیین شده برای رقابت های لیگ ایجاد نکند تا به برنامه آماده سازی تیم ملی هندبال بانوان ایران لطمه ای وارد نشود.

'سانیا پانیچ' متولد هفتم ماه نوامبر سال 1971 میلادی در شهر بلگراد پایتخت صربستان (یوگسلاوی سابق) است و از سال 1985 تا 1998 به مدت 13 سال در تیم های باشگاهی و ملی این کشور بازی کرده است.

وی، علاوه بر مربیگری در لیگ حرفه ای هندبال زنان و مردان صربستان، مدیر باشگاه هندبال 'اینترگال' این کشور نیز بوده است.

ورزشی. ** 1828 ** 1589

تاریخ: 1391/4/3
موضوع: ورزش زنان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: