برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ورزشکاران دوومیدانی ایران عازم بلاروس شدند

تهران - تعدادی از ورزشکاران دوومیدانی ایران با نظر کمیته فنی فدراسیون دوومیدانی و به امید کسب سهمیه بازی های المپیک 2012 لندن عازم بلاروس شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی بلاروس قرار است روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در این کشور برگزار شود.

دوومیدانی کاران جهان تا روز 18 تیر ماه فرصت دارند تا سهمیه بازی های المپیک 2012 لندن را در مسابقات رسمی جهان بدست آورند.

محمد صمیمی در پرتاب دیسک، هادی سپهرزاد در دهگانه، سجاد و امیر مرادی در دوهای نیمه استقامت، لیلا رجبی در پرتاب وزنه و رضا مقدم در پرتاب چکش ورزشکاران المپیکی و غیر المپیکی ایران در این مسابقات هستند که برای کسب آمادگی یا کسب سهمیه المپیک در مسابقات بلاروس شرکت می کنند.

صمیمی پیشتر موفق به کسب سهمیه B المپیک شده است اما به دلیل کسب سهمیه A توسط احسان حدادی، فقط در صورت کسب سهمیه A عازم المپیک لندن خواهد شد.

شایان ذکر است، ورودی A پرتاب دیسک در صورتی به یک ورزشکار پرتاب دیسک اختصاص می یابد که وی بتواند دیسک را بیش از 65 متر پرتاب کند.

صمیمی نیز قرار است در مسابقات قهرمانی بلاروس که روزهای شنبه و یکشنبه در شهر 'گرودنو' این کشور برگزار می شود، شرکت کند.

هادی سپهرزاد نیز که سال گذشته عنوان قهرمانی آسیا در ماده دهگانه را بدست آورده بود اگرچه تا امروز موفق به شکستن رکورد دهگانه ایران شده است اما با توجه به افزایش امتیازات این ماده، شرایط دشواری برای کسب سهمیه المپیک دارد.

در صورتی که قوانین سال 2008 کسب سهمیه المپیک حاکم بود امروز هادی سپهرزاد با توجه به امتیازاتی که کسب کرده، یکی از المپیکی های ایران لقب می گرفت اما او باید بیش از 250 امتیاز از رکوردی که جدیدا بهبود بخشیده بیشتر کسب کند تا لندن را ببیند.

ورودی B المپیک در ماده دهگانه 2950 امتیاز است و هادی سپهرزاد با 7729 امتیازی که در مرحله اول لیگ دوومیدانی ایران بدست آورد علاوه بر نزدیک شدن به ورودی المپیک، رکورد ایران را نیز بهبود بخشید.

رضا مقدم در پرتاب چکش، سجاد مرادی در دوی 800 متر، امیر مرادی در دوی 1500 متر و لیلا رجبی در پرتاب وزنه، دیگر دوومیدانی کاران کشورمان هستند که در این رقابت ها شرکت خواهند کرد.

امیر مرادی نیز این شانس را دارد تا در دوی 1500 متر با کسب ورودی B المپیک عازم لندن شود چرا که سجاد مرادی برادر او پیشتر با رکوردی خوب موفق به کسب ورودی B ماده 800 متر شده است.

در این رقابت ها سجاد مرادی که حضورش در المپیک قطعی شده است تلاش می کند دومین سهمیه خود را در دوی 1500 متر به دست بیاورد.

لیلا رجبی یکی دیگر از المپیکی های ایران نیز به منظور بررسی آخرین وضعیت خود پس از گذشت سه ماه در نظر دارد در مسابقات بلاروس شرکت کند.

رضا مقدم که چندی پیش در ازبکستان موفق شده بود سهمیه B‌ المپیک در پرتاب چکش را بدست آورد از دیگر دوومیدانی کاران ایرانی حاضر در این رقابت ها است.

وی در رقابتی نزدیک با کاوه موسوی دارنده ورودی B پرتاب چکش و رکورددار ایران برای حضور در لندن باید رکورد ایران را در این رقابت ها بهبود بخشد.

فدراسیون دوومیدانی تا امروز موفق به کسب 9 سهمیه قطعی المپیک و 12 سهمیه غیر قطعی شده است.

ورودی های المپیک ایران:‌

1- احسان حدادی /ورودی A / پرتاب دیسک/ حضور قطعی

2- روح الله عسگری/ ورودی A / دو 110 متر با مانع/ حضور قطعی /برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی ایران

3- سجاد مرادی/ ورودی B / دو 800 متر/ ورودی قطعی

4- سجاد هاشمی آهنگری / ورودی B / دو 400 متر/ ورودی قطعی/ برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی ایران

5- امین نیک فر / ورودی B/ پرتاب وزنه/ ورودی قطعی

6- ابراهیم رحیمیان/ ورودی B/پیاده روی 20 کیلومتر/ ورودی قطعی / برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی ایران

7- لیلا رجبی / ورودی B / پرتاب وزنه /ورودی قطعی / برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی ایران

8- رضا قاسمی/ ورودی B / دو 100 متر / ورودی قطعی / برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی ایران

9- کاوه موسوی یا رضا مقدم / ورودی B / پرتاب چکش/ یکی از آنان با نظر فدراسیون راهی لندن خواهند شد.

10- محمود و محمد صمیمی/ ورودی B / هر دو به دلیل ورودی A احسان حدادی در پرتاب دیسک تنها در صورت کسب سهمیه A راهی لندن می شدند.

دوومیدانی کاران جهان تا 18 تیرماه سال جاری (یکشنبه هفته آینده) فرصت دارند تا با کسب ورودی های المپیک راهی لندن شوند.

ورزشی. ** 1346 ** 1589

تاریخ: 1391/4/14
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: