برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مرشدان ورزش زورخانه ای واجد شرایط کشور بیمه می شوند

سبزوار - دبیر فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای گفت: این فدراسیون با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیمه مرشدان واجد شرایط در کشور آمادگی دارد.

'فرهاد طلوع کیان' روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین دوره جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در شهرستان سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام مرشدانی که طبق قانون بیمه تامین اجتماعی شرایط لازم را داشته باشند می توانند از این مزایا بهره مند شوند.

وی گفت: از یک هزار و 200 مرشد که در کشور شناسایی و رتبه بندی شدند، حدود 450 نفر که زیر پوشش هیچ بیمه ای نبودند بیمه شده اند.

او با بیان اینکه پوشش بیمه تامین اجتماعی، یکی از بزرگترین مشکلات مرشدان کشور در دهه های مختلف بود، افزود: این مشکل سال گذشته به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل شده و بیمه تکمیلی مرشدان هم انجام شده است.

وی، همچنین از دو برابر شدن تعداد زورخانه های کشور در شش سال اخیر خبر داد و گفت: هم اکنون 726 زورخانه فعال در کشور وجود دارد در حالی که در سال 1385 این تعداد 302 زورخانه بود.

دبیر چهارمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین همچنین رجعت و برگشت به موسیقی اصیل پهلوانی و زورخانه ای را از مهم ترین هدف برگزاری جشنواره سالانه مرشدان برتر ایران زمین دانست و افزود: این جشنواره، بهترین و اصیل ترین ادبیات و موسیقی زورخانه ای را معرفی کرده و برای دیگر مرشدان کشور، از طریق معرفی مرشدان برتر ایران زمین، الگوسازی می کند.

وی اظهار داشت: این گونه اقدامات، مانع از مواجه شدن موسیقی زورخانه ای با آفات حوزه شعر و موسیقی است.

وی با بیان اینکه این جشنواره بر اساس آخرین روش های علمی برگزار می شود، افزود: جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در بخش آواز، نوازندگی و ادبیات چیزی از جشنواره موسیقی فجر در سطح ملی کم ندارد.

وی اظهار داشت: براساس آیین نامه فرهنگ پهلوانی باید جزو پنج رشته نخست کشور باشیم که هنوز با رسیدن به این هدف، فاصله بسیار داشته و نیازمند حمایت همه سازمان ها و نهادها هستیم.

او افزود: 18 نهاد و سازمان از قبیل آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، وزارت علوم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین نامه ای که به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور رسیده، دارای شرح وظایفی برای کمک به رشد و توسعه ورزش زورخانه ای و پهلوانی هستند.

وی، برگزاری دوره های آموزشی مدرسی و داوری مرشدی با آخرین روش های علمی زیر نظر انجمن مرشدان کشور، تاسیس انجمن ورزش پهلوانی و زورخانه ای در آموزش و پرورش و برگزاری مسابقات زورخانه ای، کشتی پهلوانی و مرشدی در سه رده سنی زیر 17 سال به منظور پرورش استعدادها در این رشته را از اقدامات فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای برشمرد./3

7501/7499/664

ورزشی. ** 1589 **‌

تاریخ: 1391/4/21
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: