برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

فخری:حضور بی سابقه شمشیربازان نوجوان و جوان نشانه از رشد دارد

تهران - دبیر فدراسیون شمشیربازی گفت : حضور بی سابقه شمشیربازان نوجوان و جوان در رقابتهای قهرمانی کشور نشان از رشد چشمگیر این رشته در دو سال گذشته دارد .

پیمان فخری روز شنبه در گفت و گو باایرنااظهارداشت:حضور186 ورزشکار نوجوان و جوان در رقابتهای شمشیربازی قهرمانی نوجوانان و جوانان در تهران بیانگر رشد 100درصدی این رشته دارد.

وی گفت: این رقابتها در سال 1389 با شرکت 93 شمشیرباز، در سال 1390با حضور 113 و امسال با شرکت 186 شمشیرباز برگزار می شود.

دبیر فدراسیون شمشیربازی افزود : در این راستا جا دارد از تمامی هیات های شمشیربازی استانهای سراسر کشور که توانستند شمشیربازان نوجوان و جوان را تربیت نمایند ، تقدیر و تشکر کنم .

فخری گفت : یکی دیگر از عواملی که باعث رشد این رشته در میان نوجوانان و جوانان شد،برگزاری کلاس های مربیگری بود که فدراسیون توانست این کلاسها را در چند سال اخیر از دو دوره در سال به ده دوره افزایش دهد .

دبیر فدراسیون شمشیربازی گفت:برای تربیت یک شمشیربازباید یک مربی برای مدت زیادی به صورت انفرادی کار کند و این رشته مانند فوتبال نیست که یک مربی کار دسته جمعی را با ورزشکاران انجام دهد و این شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد.

دبیر فدراسیون شمشیربازی گفت : نفرات برتر رقابتهای شمشیربازی نوجوانان و جوانان قهرمانی کشورکه هم اکنون این رقابتها در تهران جریان دارد به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی افزود : نفرات برتر در این اردو زیر نظر مربیان تیم ملی قرار خواهند گرفت تا از میان آنان برترین ها به مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا که مهر ماه سال جاری در کشور اندونزی برگزار می شود، اعزام شوند.

فخری گفت:اردوهای تیم شمشیربازی نوجوانان وجوانان زیر نظر 4 مربی خارجی ( 3 روس و یک ارمنی ) و دو مربی ایرانی برگزار می شود و این مربیان بکار آماده سازی این شمشیربازان خواهند پرداخت .

دبیر فدراسیون شمشیربازی در مورد مجتبی عابدینی تنها المپیکی شمشیربازی کشورمان گفت:وی به بلاروس اعزام شده و در اردوی تمرینی باحضور3 شمشیرباز المپیکی روسیه ، بلاروس و اوکراین به آماده سازی خود می پردازد .

فخری گفت: اردوی آمادگی عابدینی تا روز سی ام تیر ماه جاری در بلاروس ادامه دارد و سپس وی در ایران تا زمان اعزام به المپیک لندن زیر نظر مربیان خود به تمرین خواهد پرداخت.

وی در مورد علی یعقوبیان شمشیرباز کشورمان که نتوانست سهمیه المپیک لندن را کسب کند، گفت : متاسفانه یعقوبیان در حالی که بیشترین شانس را برای کسب سهمیه بازیهای المپیک لندن داشت با توجه به فشارهای زیادی که برای کسب این سهمیه داشت با بداقبالی روبرو شد .

وی گفت: این بدشانسی نه تنها برای یعقوبیان بلکه برای دو شمشیرباز دیگر که بیشترین شانس حضور در المپیک را داشتند بوجود آمدو شمشیرباز ژاپنی و قرقیزستانی که در شرایط کسب سهمیه بودند نیز از دستیابی به سهمیه المپیک بازماندند.

وی گفت:یعقوبیان جوان است وباتلاش بیشتر می تواند در بازیهای المپیک بعدی سهمیه کسب کند و یکی از امیدهای شمشیربازی ایران می باشد.

وی درپایان اظهار امیدواری کرد که با توجه به رشد چشمگیر این رشته در کشور، شمشیربازی در آینده ای نزدیک یکی از رشته های مدال آور در سطح آْسیا باشد .

ورزشی ** 1587 **1590

تاریخ: 1391/4/24
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: