برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

خردمندی:بدمینتون بازان نوجوان ایران توانایی کسب سکوهای آسیایی را دارند

تهران -دارنده مدال طلای قهرمانی بدمینتون ایران در دو سال گذشته با بیان اینکه بدمینتون ایران درچند سال اخیر از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده،گفت:بدمینتون بازان نوجوان توانایی کسب سکوی های آسیا را در چند سال آینده دارند.

'محمدرضا خردمندی' روز سه شنبه در گفت و گوبا ایرنا اظهار داشت:پشتوانه ورزش هر کشوری به نیروهای انسانی نوجوان و جوان آن بستگی دارد و کشورمان با برخورداری از این نیرو توانایی کسب سکوهای آسیا در رشته های مختلف از جمله بدمینتون را دارد.

داردند مدال طلای بدمینتون کشورمان در سالهای 89 و 90 افزود: ورزش بدمینتون به دلیل آنکه در هر مکانی قابل انجام است توانسته در سالهای اخیر از رشد فزاینده ای برخوردار شود و مسولان فدراسیون نیز با درایت و برنامه ریزی های خوب خود توانستند ازاین شرایط بهره برداری کرده و این نیروی بالقوه را تحت پوشش قرار دهند.

خردمندی گفت:در این راستا هیاتهای بدمینتون استانهای کشور نیز با سازماندهی بدمینتون بازان نونهال و نوجوان در راه شناخت استعدادها بسیار تاثیرگذار بوده و نخبه های ورزش بدمینتون را مرحله به مرحله به رده های بالاتر هدایت کردند.

وی افزود:هم اکنون شرایط حضور بازیکنان نوجوانان و جوان در سطح کشور به قدری مطلوب است که در آینده ای نزدیک می توان اذعان کرد که بدمینتون ایران توانایی رسیدن به سکوهای آسیایی را خواهد داشت .

قهرمان اول بدمینتون ایران گفت:حضور 'نوا آرمادا ' سرمربی تیم ملی بدمینتون ایران که سابقه سرمربیگری تیم نوجوانان کشورش (اندونزی) را در کارنامه اش دارد، در این امر بسیار مشهود می باشد.

وی گفت:'آرمادا' از تجربه بسیار خوبی برخوردار است و در آماده سازی بازیکنان برای حضور در میادین بین المللی از قابلیت های بسیار بالایی برخوردار می باشد .

خردمندی دلیل عدم کسب سهمیه بازیهای المپیک لندن را شرایط تحصیلی و مشکل خدمت نظام وظیفه خود برشمرد و اظهار داشت:آن زمان نتوانستم در رقابتهای بین المللی برای کسب سهمیه به خارج از کشور اعزام شوم و همین مشکل باعث قرار نگرفتنم در کورس کسب سهمیه المپیک شد.

وی گفت : در همان زمان به دلیل بی انگیزگی و داشتن شرایط بد روحی و روانی افت بسیار شدید کردم و این سرمربی با تجربه اندونزیایی بود که توانست در کمپ تیم های ملی با تلاش خود مرا به شرایط اولیه ام برگرداند.

خردمندی گفت:البته کاوه مهرابی نیز برای کسب سهمیه بازیهای المپیک تلاش بسیاری کرد ولی متاسفانه به دلیل فشار کاری این رشته و حضور برترین های جهان در این قاره نتوانست به این مهم دست یابد.

قهرمان بدمینتون کشورمان گفت:کشورهای جنوب شرق آسیا حرف اول بدمینتون جهان را می زنند و کار فدراسیون در بحث استعدادیابی و انتخاب نخبه های بدمینتون در استانهای کشور و اعزام آنان به کمپ تیم های ملی از کارهای بسیار مناسب فدراسیون است که در آینده ای نزدیک این تغییر را در بدمینتون ایران خواهید دید.

خردمندی خاطرنشان کرد:ملی پوشان بدمینتون باید نظم کاری و انضباط را سرلوحه کاری خود قرار دهند و در عین حال این فرصت را به بازیکنان نوجوان و جوان دهند که آنان نیز بتوانند جایگزینی مناسب برای آنان و همچنین پشتوانه ای محکم برای تیم ملی کشور باشند.

وی در پایان افزود:متاسفانه برخی از ملی پوشان تحت تاثیر عناوینی هستندکه در گذشته بدست آورده و با رفتارهای نا مناسب باعث بی اعتباری تلاش های خودشان می شوند که این الگوی خوبی برای قشر نوجوان و جوانان ما نیست .

ورزشی **‌1587 **1440

تاریخ: 1391/4/27
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: