برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

نوری : صعود دو پله ای هندبال زنان حتمی است

تهران - نایب رییس فدراسیون هندبال گفت: حضور سرمربی خارجی ، جوانگرایی بازیکنان و آغاز زودهنگام تمرینات تیم ملی به طور قطع به صعود دو پله ای هندبال زنان در مسابقات قهرمانی آسیا منجر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، 'میترا نوری ' روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر 22 بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی از مجموع 23 نفر دعوت شده به این اردو تجربه مسابقات خارجی دارند اما بسیار جوان هستند و بیش از نتیجه قهرمانی آسیا در کره ، من به نتایج هندبال زنان در المپیک اسیایی 2014 امیدوارم.

نوری گفت: با برنامه ریزیهای خوب انجام شده و فعالیت هایی که در زمینه پشتوانه سازی در بخش تیم های جوانان و نوجوانان در حال اجرا است ، قول می دهم در المپیک آسیایی 2014 جزو یکی از بهترین آسیا باشیم.

نایب رییس فدراسیون هندبال با اشاره به سال 2008 به عنوان نخستین حضور هندبال زنان ایران در آسیا ، ادامه داد: هنوز زمان زیادی از نخستین حضور ما نگذشته است و همانطور که بارها گفته ام انتظارات از هندبال باید متناسب با امکانات ، و میزان فعالیت این رشته در کشور باشد.

وی با بیان اینکه ، هندبال زنان ایران در نخستین حضور در مسابقات قهرمانی آسیا حتی توپی به همراه نداشت تا پیش از شروع هر مسابقه خودشان را گرم کنند، گفت: همیشه تمرینات آمادگی تیم ملی در آخرین ماههای قبل از اعزام تیم به مسابقات برگزار می شد و تیم با کمترین تمرینات به مسابقات می رفت.

نوری امیدواراست بتواند پس از یکسال همچنان از پانیچ به عنوان مربی در کنار تیم ملی استفاده کند و گفت : حضور کوتاه مدت وی نمی تواند تاثیر بسزایی در ارتقا تیم داشته باشد و با توجه به شناختی که از این مربی داریم و مذاکراتی که قبل از انعقاد قرار داد با وی داشتیم حتی اگر نتوانیم جایگاهمان را در سطح آسیا در مسابقات قهرمانی آسیا ارتقا دهیم مایلیم همکاریمان را با این مربی ادامه دهیم.

نوری میزان قرار داد این مربی را 60 هزار دلار در سال عنوان کرد و گفت: البته این مربی قرار است ضمن همراهی تیم ملی ، نظارت کاملی برای تمرینات و برنامه های تیم های پایه داشته باشد و در برگزاری دوره های آموزشی ،مربیان ما را یاری دهد.

** سانیچ: دختران ایرانی شجاع و باهوش هستند

'سانیا پانیچ' سرمربی جدید تیم ملی هندبال زنان نیز در این نشست گفت: دختران ایرانی بسیار شجاع ، با پشتکار و با هوش هستند اما مشکل اصلی آنان کمبود تجربه وعدم خودباوری است.

وی با بیان اینکه یک برنامه کامل روانشناسی برای ارتقا خودباوری و اعتماد به نفس در میان بازیکنان تیم ملی دارد ، افزود: من این شرایط را به خوبی درک می کنم زیرا این دختران بسیار جوان هستند و از سویی سابقه هندبال زنان در ایران به زحمت به هشت سال می رسد و کمی تجربه و اعتماد به نفس امری طبیعی است.

این مربی 42 ساله ادامه داد: قیاس هندبال زنان ایران با برترین های آسیا چندان درست نیست زیرا فاصله آنان با ما خیلی زیاد است و برای رسیدن به شرایط این تیم ها و تجربیات شان نیاز به سالهای متمادی تمرین داریم.

پانیچ تصریح کرد: تیم های آسیایی از سالها قبل به شکل جدی به هندبال پرداخته اند و در رده های سنی و همینطور بزرگسالان کارهای زحمات زیادی کشیده اند تا به شرایط کنونی رسیده اند.

این مربی صربستانی گفت: برای مربیان ایرانی احترام زیادی قائل هستم ، اما مربیان زن ایرانی نیز همچون بازیکنان بسیار جوان و کم تجربه هستند .

به گفته وی ، یک مربی با تجربه باید بخش عمده ای از زندگی حرفه اش را بازی کرده و سپس زمان زیادی در کنار زمین مربیگری کرده باشد.

پانیچ گفـت : باید خیلی سخت کار کنیم اما درکنار مشکلات و ضعف های موجود بازیکنان هندبال تیم ملی زنان ، چند ویژگی مثبت دختران نباید فراموش شود که سرعت بالای آنان در زمین و سرعت یادگیری شان است.

وی با بیان اینکه دختران هندبالیست حاضر در اردو میانگین قدی خوبی ندارند، افزود: می توانیم با استفاده از این ویژگی مثبت برای جابجایی بازیکنان در زمین و حرکت از خط حمله به دفاع و بالعکس استفاده کنیم.

این مربی ادامه داد : همانطور که پیش تر اشاره کردم ، بخش عمده ای از تمریناتم را روی برنامه های بدنسازی بازیکنان خواهم گذاشت و حدود یک ماه نیز برای اصلاح تکنیک ها خواهیم داشت و سپس به اجرای تاکتیک ها در زمین می پردازیم.

وی با اشاره به تست آمادگی جسمانی بازیکنان که هفته گذشته انجام شده است ، گفت: بازیکنان 50درصد آمادگی مورد نظر برای حضور توانمند در زمین را داشتند اما من تیم ملی را با شرایط فعلی پذیرفته ام و تلاش می کنم از آنچه داریم حداکثر استفاده را بکنیم.

پانیچ در مورد برگزاری اردوی تدارکاتی تیم ملی در صربستان گفت: بسیاری از تیم های لیگ برتر کشورم حاضر به انجام بازی دوستانه با تیم ملی هندبال زنان ایران هستند و من در تلاش ام تا تیم ملی زنان ایران بتواند یک بازی دوستانه با تیم دختران جوان این کشور داشته باشد زیرا این تیم عنوان چهارمی جهان را بدست آورده است.

وی انجام بازیهای دوستانه و اردوهای تدارکاتی برای تیم ملی زنان را بسیار ضروری عنوان کرد وافزود: انجام چنین بازیهایی می تواند به شناخت ضعف ها و قوت های تیم کمک کند ، ضمن اینکه بازیهای تیم ملی را برای انالیز بازبینی خواهم کرد.

پانیچ گفت: برای من خیلی بهتر بود اگر دوسال قبل به ایران آمده بودم زیرا در این صورت می توانستم قول بدهم که نتیجه خوبی در مسابقات آسیایی می گیریم اما زمان بسیار کمتر از آن است که من بخواهم تغییرات بزرگی در تیم ایجاد کنم.

وی با تاکید به اینکه دختران ایران با حجاب بازی می کنند و این نیاز به آمادگی مضاعفی نسبت به سایر تیم ها نیز دارد ، افزود: من این شرایط را پذیرفته ام و تلاش خواهم کرد در پنج ماه مانده تا مسابقات با تمرینات مستمر و بازیهای تدارکاتی بازیکنان را به شرایط ایده ال نزدیک کنم که بتوانیم در کره بازیهای قابل توجهی ارایه کنیم.

ورزشی **1828**1553

تاریخ: 1391/4/28
موضوع: ورزش زنان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: