برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

دنیامالی در گفتگو با مهر:یک عده می‌خواهند همیشه در ورزش تنش ایجاد کنند/ به المپیک نمی‌روم

رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی با تاکید بر اینکه به عنوان همراه راهی المپیک نخواهد شد گفت: متاسفانه عده ای هستند که می خواهند همیشه در ورزش تنش ایجاد کنند.

احمد دنیا مالی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برکناری، جلسه با وزیر و عدم همراهی کاروان ایران در المپیک به سوالات مطرح شده پاسخ داد که این گفتگو را می خوانید:

* خبرگزاری مهر: چرا پیشنهاد همراهی کاروان ایران در المپیک را نپذیرفتید؟
- احمد دنیامالی: آقایان نمی دانند که باید چگونه برخورد کنند. بحث من اصلا همراهی با کاروان ایران در المپیک نیست. بحث من این است که یک رفتار غیر قانونی صورت گرفته که با قوانین بین المللی سنخیت ندارد. آقایان باید برای این موضوع پاسخ شفاف و روشنی داشته باشند و دلایل را به افکار عمومی منعکس کنند. آقایان راه خود را می روند. نتیجه آن این است که چنین مشکلاتی را پس از المپیک هم خواهیم داشت. اینها اصلا به هیچ وجه به سود ورزش کشورمان نیست. احساسم این است که یک عده به دنبال این هستند که در ورزش ایران دائما تنش ایجاد کنند.

* این افراد چه کسانی هستند؟
- رفتار معاون وزیر ورزش را در این بخش نگاه کنید. وزیر ورزش در این راستا یا حمایت می کند یا نمی کند. اگر حمایت نمی کند یا جلو ایشان را بگیرد. پس طبیعتا در حال حمایت است که این اتفاقات رخ می دهد. برکناری را سجادی انجام نداده است. یکی از عوامل برکناری می تواند او باشد ولی وزیر چنین تصمیمی گرفته است. در این بحث درایت و تدبیر را باید مدیر ارشد داشته باشد.
 
* کمیته ملی المپیک در این بین چه کاری انجام داد؟
- موضع گیری و رفتار کمیته ملی المپیک، خوب بود. نمی توان گفت که این رفتار خیلی برجسته بود اما رفتارشان به نظرم متناسب بود و آقایان همه تلاششان را کردند تا این بحث ها هرچه زودتر جمع شود اما این اتفاق رخ نداد.
 
* اینکه می گفتند نامه های ارسالی فدراسیون های جهانی از ایران به سوی آنها ارسال و منتشر می شود حقیقت داشت؟
- خیر اصلا چنین چیزی صحت ندارد. پرورنا رییس فدراسیون جهانی کانوئینگ رسما اعلام کرد زمانی که این خبر را شندیم در کبک کانادا در جلسه  IOCبودیم. آنجا چنین موضوعی رخ داده است. اگر من هم می خواستم نامه ای بدهم که ندادم، خلاف قانون نبوده است. من باید به اطلاع فدراسیون های جهانی می رساندم.

* مانند کریم صفایی؟
- هر کسی این کار را انجام داده خلاف قانون نکرده است. از من هیچ شکایتی در فدراسیون جهانی وجود خارجی ندارد.

* جلساتی را با وزیر ورزش برگزار کردید. در آنجا چه اتفاقاتی رخ داد؟
- رفتار دوستان در آنجا غیر صادقانه بود.

* چطور؟
- اگر می خواستند موضوعات را حل کنند خیلی زودتر می توانستند حل کنند. آقایان یک اشتباه خود را با اشتباهات پی در پی عمق می بخشند. این اصلا به صلاح ورزش و حتی به صلاح خود آقایان هم نیست.
 
* حرف کلی وزارت در حال حاضر چیست؟
- بحث آنها این است که من به عنوان همراه در المپیک باشم. من نیازی به این موضوع ندارم. در واقع "ای دی کارت" و روادید من حاضر است. اصلا موضوع رفتن یا نرفتن به المپیک نیست. این موضوع یک امر حاشیه ای است. موضوع این است که آقایان رفتاری کرده اند و باید حالا قانونی آن را پاسخ بدهند. آقایان کاری کرده اند و حالا باید این جرات، جسارت و شهامت را داشته باشند که حرفشان را اصلاح کنند. ظاهرا دوستان روی حرفاشان پا فشاری می کنند و بنای اصلاح را ندارند.

* در یکی دو هفته اخیر فشار فدراسیون های جهانی و IOC به طور ناگهانی کم شد. چه اتفاقی رخ داد؟
- خیلی از این مکاتبات منتشر نشد. IOC  و فدراسیون های جهانی نامه های زیادی برای ایران ارسال کردند. من فقط امیدوارم در حین بازی ها برای قهرمانان این رشته هایی که با آنها برخورد شده است، مشکلی به وجود نیاید. من تمام تلاشم را می کنم برای قایقرانی چنین مشکلی رخ ندهد.
 
* چه مشکلی ممکن است در المپیک رخ بدهد؟
- آقایان تذکر، دستور العمل و توصیه های قانونی کرده اند که عمده آنها در کشورمان نادیده گرفته شده است. واقعا امیدوارم که مشکلی برای ورزشکارانمان در المپیک رخ ندهد. نگرانم در آنجا بحث هایی مطرح شود. 21 هزار خبرنگار و رسانه در لندن حضور دارند. آنجا دیگر خیلی از مسائل به سرعت منتشر می شود. امیدوار با تدبیر کمیته ملی المپیک از این مشکلات جلوگیری شود. همه ما آرزو داریم کاروان ایران یکی از درخشانترین نتایج خودش را در این المپیک بگیرد و باعث خوشحالی مردم شود. این آرزوی همه ایرانی هاست.

* سهمیه اهدایی بادبانی چه شد؟
- روز قبل از برکناری ام ، مذاکرات خوبی با فدراسیون جهانی بادبانی در سام همتون داشتم. در آنجا همه کارها انجام شده بود و متاسفانه وقتی این اتفاقات رخ داد ، آنها هم نظرشان برگشت و عملا این سهمیه را از دست دادیم.

* به نظر می رسد برای شرکت در المپیک مشکلی نداشته باشیم اما پس از آن را چه خواهیم کرد؟
- امیدوارم بچه هایمان بدون نگرانی در المپیک حضور پیدا کنند. با تمام توان تلاش می کنم ملی پوشان قایقرانی بدون مشکل در این رقابت ها حضور پیدا کنند. هیچ کس حق ندارد با سرنوشت قهرمانان بازی کند. در بین ما اتفاقاتی رخ داده و بحث های مدیریتی وجود دارد اما ورزشکار نباید در این ماجرا آسیب ببیند. این یک اصل حرفه ای و اخلاقی در ورزش است که ورزشکاران باید از بحث ها و مشکلات مدیریتی مصون باشند.

* در برکناری شما بحث سیاسی وجود داشت؟
- چنین استباطی ندارم و بعید می دانم چرا که من آدم سیاسی نیستم. من یک مهندس هستم و کار تخصصی ام را انجام می دهم. نه در گروهی هستم و نه در حزبی.

* مگر می شود بدون دلیل شما را برکنار کرده باشند؟
- دلایل را می توان در خیلی جاها از جمله انتخابات کمیته ملی المپیک جستجو کرد. دلایل می تواند این باشد که یکسری از آدم هایی که واجد صلاحیت نیستند به دنبال زدن آدم های موفق هستند. حوزه ورزش یک کارکرد انسانی دارد. در هر صورت من برای منافع ورزش سکوت کردم و آقایان هم طی این مدت هر کاری که خواستند کردند.همین جا رسما اعلام می کنم که تا این لحظه تحت فشاری نبوده ام و نخواهم بود. شاید بتوانند به افراد دیگر فشار هایی را وارد کنند اما من فرد فشار پذیری نیستم. کارنامه کاری ام کاملا شفاف و سابق کاری ام کاملا مشخص است. مطمئن هستم دوستان هیچ فشاری را به من وارد نخواهند کرد. اجازه نمی دهم دوستان فشاری روی من بگذارند.
 
* استعفا می دهید؟
- هرگز. این اتفاق را به عنوان یک فرصت تاریخی برای ورزش ایران می دانم حتی اگر نتایج آن قربانی شدن امثالی مثل بنده باشد.
 
* نقش سجادی را چقدر در این مسئله می دانید؟
- آقای سجادی قطعا بی تقصیر نیست. او یکی از عوامل است و مدیر ارشد دارد. کسی نمی تواند سرخود این کارها را انجام بدهد. ایشان در جایگاهی نیست که این برکناری را انجام داده باشد.


تاریخ: 1391/4/30
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: