برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

گزارش خبری/افول باشگاه ذوب‌آهن/ هیچکس به فکر ورزش اصفهان نیست

اصفهان – خبرگزاری مهر: باشگاه ذوب‌آهن این روزها در صدد انحلال برخی تیمهای لیگ برتری خود است و هیچکس توجهی به این مسئله و افول این باشگاه ورزشی از خود نشان نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن طی چند روز گذشته در گفتگو با رسانه‌ها به صراحت اعلام کرده که این باشگاه اصفهانی دیگر توان تیمداری در رشته‌هایی مثل بسکتبال و هندبال را ندارد و در لفافه اعلام کرد که به زودی شاهد عدم تیم‌داری باشگاه اصفهانی در این رشته‌های ورزشی خواهیم بود.

ابراهیمی که تا همین چند وقت پیش با خوش‌بینی از حل شدن مشکلات باشگاهش سخن می‌گفت، بار دیگر بحث مشکلات مالی ذوب‌آهن را مطرح کرده و عنوان کرد که مشکلات مالی باشگاه همچنان ادامه دارد، ابراهیمی به عدم پرداخت حق و حقوق بازیکنان تیمش نیز اشاره و عنوان کرد که بازیکنان هندبال و بسکتبال ذوب‌آهن در دو سال گذشته مبلغ چندانی از ذوب‌آهن دریافت نکردند.

ذوب‌آهن فصل گذشته در رشته‌های هندبال و بسکتبال تیم‌داری کرد و نتایج چندان مناسبی در این رشته‌ها کسب نکرد تا صدای بسیاری از اهالی ورزش از عملکرد ذوب‌آهن درآید بنابراین مدیران باشگاه ترجیح دادند در فصل جاری به جای تیم‌داری کردن، از حضور در لیگ انصراف دهند.

البته هنوز هیچ چیز قطعی نشده اما به نظر می‌رسد ذوبی‌ها در صدد اجرایی کردن این تصمیم هستند، تصمیمی که به نظر می‌رسد باعث زوال این دو ورزش در استان اصفهان و پس از آن در کشور می‌شود.

ذوب‌آهن طی چند سال گذشته همواره یکی از مدعیان قهرمانی این مسابقات به شمار می‌رفته و ورزشکاران بسیاری را به تیم‌های ملی معرفی کرده اما به دلیل قانون منع هزینه‌‌کرد نمی‌تواند بیش از در ورزش حرفه‌ای هزینه کند.

قانون منع هزینه‌کرد باشگاه‌های صنعتی

پس از آنکه مجلس صنایع را از هزینه کردن در ورزش حرفه‌ای منع کرد، باشگاه‌هایی نظیر ذوب‌آهن که به عنوان باشگاه دولتی در ورزش حرفه‌ای فعالیت می‌کردند، با مشکل مواجه شدند و نتوانستند بیش از این در ورزش حرفه‌ای هزینه کنند.

ذوب‌آهن از ابتدای فصل گذشته با مشکلات مالی مواجه شد و پس از تغییر مدیریت و مسائل بعد از آن، در شوک عجیبی فرو رفت و نتوانست از نظر مالی نیز هزینه‌ای در ورزش کند و همین مسئله باعث شد تیم‌های مختلف این باشگاه با مشکلات بسیاری مواجه شوند و نتایج نامناسبی کسب کنند.

آغاز سال جدید

با پایان یافتن لیگهای مختلف، ذوب‌آهن تصمیم به صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های خود کرد و با بستن تیمی بومی و نسبتا کم‌هزینه در فوتبال این مسئله را اثبات کرد. بعد از آن بود که بحث انحلال تیم‌های بسکتبال و هندبال ذوب‌آهن پیش آمد و سرانجام این رشته‌های ورزشی باز هم در ابهام فرو رفت.

ذوب‌آهن در حالی در صدد انحلال این رشته‌های ورزشی است که بسیاری بر این باورند مدیران کنونی این باشگاه، آنگونه که باید برای حل مشکلات این باشگاه تلاش نکردند و در صدد پیدا کردن راهکاری برای آن بر نیامدند، مسئله‌ای که مدیران باشگاه آن را قبول ندارند و بر این باورند که قانون اجازه هیچگونه کاری را به آنها نداده است.

سعید آذری مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان کشور به وضعیت ذوب‌آهن اظهار داشت: متاسفانه چون ذوب‌آهن مثل استقلال و پرسپولیس نیست، بسیاری به وضعیت این باشگاه بی‌توجهند و تلاشی برای حل مشکلات این باشگاه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اگرچه با انحلال تیم‌های مختلف باشگاه ذوب‌آهن برخی مشکلات مالی این باشگاه حل می‌شود اما به نظر من این مسئله چاره کار نیست و باید فکری به حال مشکلات کرد.

راه‌حل اجاره امتیاز

مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن با بیان اینکه ذوب‌آهن نباید امتیاز تیم‌هایش را واگذار کند، تصریح کرد: مسئولان ذوب‌آهن می‌توانند امتیاز این تیم‌ها را اجاره دهند و از طریق اجاره آن، ‌برخی از مشکلات خود را به صورت مقطعی برطرف کنند که این فکر خوبی برای حل مشکلات ذوب‌آهن است.

وی اضافه کرد: اگر مدیران کشور بیش از گذشته به ذوب‌آهن توجه کنند، این باشگاه اصفهانی اینگونه در مشکلات و سراشیبی سقوط قرار نمی‌گیرد.

روزهای خوبی برای ذوب‌آهن در راه نیست و اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که مدیران این باشگاه و کارخانه ذوب‌آهن آنچنان در صدد حل مشکلات ذوب‌آهن نیستند. باشگاه پرافتخار اصفهانی این روزها در سراشیبی سقوط گام بر می‌دارد و هیچ کس به فکر حل مشکلات آن نیست.


تاریخ: 1391/5/2
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: