برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اتفاقات هفت روز ورزش/خداحافظی هاشمیان پیش از پایان جنگ زرگری/ حذف محجوب و دستگیری قاتل

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: در هفته‎ای که با لیگ دوازدهم فوتبال آغاز شد، با آغاز غیررسمی المپیک همراه بود و به آغاز رسمی این بازی‎ها ختم می‎شود، ورزش ایران با اتفاقات المپیکی و فوتبالی زیادی روبه‌رو شد و البته اتفاقات متفاوت از این دو جنس اما تامل برانگیز.

به گزارش خبرنگار مهر، برخلاف دو هفته گذشته که ورزش ایران روزهای به نسبت آرام و کم حاشیه‌ای داشت، در این هفته رو به پایان اتفاقات و حاشیه‏های زیادی گریبان ورزش ایران را گرفت، اتفاقاتی که عمده آنها یا معطوف به فوتبال بود یا دیگر رشته‎ها و تیم‏ها در قالب المپیک؛ البته در این بین، ورزش کشور با حاشیه‎هایی هم مواجه شد که نه فوتبالی بودند و نه المپیکی اما تامل برانگیز بودند.

آغاز دوازدهمین دوره رقابت‎های لیگ برتر اولین رویداد این هفت روز ورزش بود. رویدادی که هنوز از راه نرسیده، باعث جنگ میان مسئولان فدراسیون فوتبال و صداوسیما برای حق پخش تلویزیونی شد. جنگی که پس از یک هفته همراه با تهدید به ممنوعیت ورود دوربین‎های تلویزیونی به ورزشگاه‏ها و درخواست پرداخت غرامت میلیونی از سوی شرکت تبلیغاتی طرف قرارداد فدراسیون فوتبال، با توافق مسئولان درگیر، ختم به خیر شد.

در این میان خداحافظی وحید هاشمیان از عرصه فوتبال یکی دیگر از اتفاقات هفت روز ورزش و فوتبال بود. این خبر خیلی‎ها را در جای خود میخکوب کرد همانگونه که اعتراف به قتل عضو پیشین تیم ملی کشتی فرنگی و دستگیری وی همراه با انحلال تیم‎های لیگ برتر باشگاه ذوب آهن و حتی تیم بسکتبال این باشگاه شوکه کننده بود. البته هیچ یک از این خبرها به اندازه منتفی شدن حضور جواد محجوب در المپیک لندن غیرقابل باور نبود.

مرگ مغزی داور بین‎المللی بوکس از حوادث تلخ این هفته بود. به غیر از این سایر رویدادهای این هفته رنگ و بوی المپیک داشت مانند حضور سرزده رئیس مجلس شورای اسلامی در اردوی تیم‏های کشتی و وزنه برداری، اهدای هدایای نقدی وزیر ورزش و جوانان به تکواندوکاران، بوکسورها و ملی پوشان دوومیدانی در آستانه اعزام به لندن، آغاز اعزام گروه‎های المپیکی به لندن و ...

رویدادها و اتفاقات مهم هفت روز رو به پایان ورزش ایران عبارتند از:
آغاز آخرین لیگ 18 تیمی
دوازدهمین دوره رقابت‎های فوتبال لیگ برتر از پنجشنبه گذشته آغاز شد. در هفته نخست این دوره از رقابت‎ها که برای آخرین بار با حضور 18 تیم برگزار خواهد شد، تیم استقلال در شرایطی که سرمربی این تیم از روی سکوها دستورات تاکتیکی را به کادر فنی انتقال می‎‌داد موفق به شکست یک بر صفر آلومینیوم هرمزگان شد. سپاهان و پرسپولیس نیز با نتیجه مشابه بر مس کرمان و صنعت نفت آبادان غلبه کردند. شیرازی‏ها در دیدار خانگی با سه گل مقابل ذوب آهن پیروز شدند و گهر درود با پذیرفتن یک گل نتیجه دیدار مقابل ملوان را واگذار کرد. در این هفته از رقابت‎ها دیدار تیم‏های نفت با راه آهن و داماش با فولاد به تساوی یک بر یک انجامید و رقابت تراکتورسازی و سایپا هم بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید. ضمن اینکه صبای قم جشنواره‌ای از گل به راه انداخت و با چهار گل تیم پیکان را درهم شکست و اینگونه در هفته نخست صدرنشین لیگ برتر شد.

دنیامالی قید المپیک را زد
احمد دنیا مالی، رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی با وجود فراهم شدن شرایط حضور در محل برگزاری بازی‏های المپیک قید سفر به لندن را زد. دنیامالی هفته گذشته نشستی را با مسئولان کمیته ملی المپیک داشت. در پایان این نشست اعلام شد که دنیامالی می‎تواند به عنوان "همراه" قایقرانان ایران را در المپیک لندن همراهی کند اما وی این پیشنهاد را نوعی توهین تلقی کرد و به همین دلیل از سفر به لندن امتناع کرد.

استقلال در هفته نخست رقابت‎های لیگ برتر موفق به شکست آلومینیوم هرمزگان شد

داور بین‎المللی بوکس مرگ مغزی شد
محمدعلی فیوج، داور بین‎المللی و 50 ساله بوکس ایران که تجربه حضور در مسابقات آسیایی و جهانی را به عنوان داور دارد، دچار مرگ مغزی شد. این داور دچار عارضه قلبی شده بود اما در راه انتقال به بیمارستان مرگ مغزی شد. این اتفاق چهارشنبه هفته گذشته روی داد اما خبر آن جمعه گذشته اعلام شد.

خداحافظی هاشمیان در سالروز تولدش
وحید هاشمیان، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال جمعه گذشته در سالروز تولد 36 سالگی‎اش خداحافظی همیشگی خود را از بازی در عرصه فوتبال اعلام کرد. این بازیکن که در دوران بازیگری‎اش صاحب پیراهن شماره 9 تیم ملی بود، یکی از مهره‎های موثر این تیم در صعود به جام جهانی 2006 آلمان به شمار می‌رفت. خداحافظی هاشمیان همزمان با یک ماهگی دخترش النا بود.

ادعاهای ضدونقیض در مورد تعلیق دوچرخه سواری
شنبه گذشته قمری، سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری گفت که مسئولان فدراسیون جهانی در نامه‏ای جدید اعلام کرده‎اند که پاسخ ما آنها را متقاعد کرده و بنابراین دوچرخه سواری ایران رفع تعلیق شده و دوچرخه سواران المپیکی مشکلی در لندن ندارند. این درحالی است که همان روز، علی زنگی آبادی، رئیس برکنار شده فدراسیون دوچرخه سواری گفت که تعلیق این فدراسیون پابرجاست. اصلا نامه دومی وجود ندارد که صحبت از رفع تعلیق فدراسیون ایران باشد. اگر چنین نامه‎ای وجود داشت، آن را نشان می‎دادند!

پرونده بررسی سلامت المپین‎ها بسته شد
آخرین مرحله معاینه و مشاوره پزشکی ورزشکاران المپیکی با معاینه اعضای تیم ملی کشتی آزاد به پایان رسید و بدین ترتیب پرونده بررسی سلامت ورزشکاران المپیکی بسته شد. در پایان معاینه پزشکی ورزشکاران المپیکی، پرونده سلامت آنها توسط لطفعلی پورکاظمی، رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک به لندن ارسال شد.

آغاز تمرینات آسیایی مهرام در غیاب سه بازیکن
مهرام که حضور در رقابت‎های بسکتبال قهرمانی باشگاه‎های آسیا را در پیش دارد از شنبه گذشته و با چند هفته تاخیر تمرینات خود را برای شرکت در این رقابت‌ها آغاز کرد. تمرینات مدافع عنوان قهرمانی لیگ ایران و غرب آسیا درحالی آغاز شد که صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و مهدی کامرانی به دلیل سفر به خارج از کشور در تمرینات غایب هستند.

انحلال تیم‎های سوپرلیگی ذوب آهن
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان، شنبه گذشته با اشاره به شرایط مالی این باشگاه، تاکید بر بدهکاری‏های چندساله و اینکه تیمداری در تیم‎های پرهزینه امکانپذیر نیست، از انحلال تیم‎های بسکتبال، هندبال و دوومیدانی مردان و هندبال بانوان ذوب آهن خبر داد و گفت در صورت پابرجا بودن مشکلات احتمال انحلال تیم والیبال بانوان این باشگاه هم وجود دارد. در میان تیم‌های منحل شده ذوب آهن، تیم بسکتبال این باشگاه قدیمی‎ترین تیم باشگاه و از با سابقه‎ترین تیم‎های شرکت کننده در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال ایران بود.

جودوی ایران در المپیک بدون نماینده شد
جواد محجوب، جودوکار وزن 100- کیلوگرم ایران که سهمیه المپیک را به دست آورده بود، یکشنبه گذشته به دلیل ابتلا به عفونت حاد دستگاه گوارشی و با تشخیص رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک فرصت حضور در این بازی‎ها را از دست داد. با منتفی شدن حضور محجوب در مسابقات جودوی المپیک لندن، جودوی ایران در این بازی‎ها بدون نماینده شد چون محمدرضا رودکی دیگر جودوکار کشورمان نیز پیش از این به دلیل مصدومیت شدید و جراحی پا از حضور در این بازی‎ها بازمانده بود. 

جواد محجوب و وحید هاشمیان به خاطر حذف از جودوی المپیک و خداحافظی از فوتبال چهره‌های خبرساز این هفته بودند

بازیکنان هشت تیم لیگ برتری فوتبال شناسنامه سلامت ندارند
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال یکشنبه گذشته از صادر نشدن شناسنامه سلامت برای بازیکنان هشت تیم لیگ برتری خبر داد. براین اساس گهرزاگرس، راه آهن، تراکتورسازی، پرسپولیس، فجرسپاسی، آلومینیوم و سایپا تیم‎هایی هستند که مدارک بازیکنان خود را برای صادر شدن شناسنامه سلامت به فدراسیون فوتبال ارائه نکرده‎اند. بنابه گفته احمد هاشمیان این تیم‎ها قول داده‎اند تا قبل از هفته پنجم مدارک بازیکنان‎شان را تحویل دهند در غیر این صورت کارت بازی آنها باطل خواهد شد.

تیم ملی والیبال در لهستان بدون برد ماند
مسابقات والیبال جام واگنر لهستان یکشنبه گذشته در حالی به پایان رسید که تیم ملی ایران هر سه دیدار خود در این رقابت‎ها را با متحمل شدن شکست به پایان رساند. ملی‎پوشان والیبال کشورمان جمعه گذشته در نخستین دیدار با نتیجه 3 بر صفر مغلوب تیم میزبان شدند. آنها برای برگزاری دومین دیدار به مصاف آرژانتین رفتند و با نتیجه 3 بر 2 شکست خوردند. تیم ایران یکشنبه شب گذشته نیز آخرین دیدار در جام واگنر را با نتیجه 3 بر صفر به آلمان واگذار کرد.

حکم سرپرست برای سرپرست
اسبقیان، سرپرست فدراسیون قایقرانی یکشنبه گذشته غلامرضا امینی را به عنوان مشاور عالی و سرپرست دبیری این فدراسیون معرفی کرد. امینی پیش از این نیز به عنوان نایب رئیس و دبیر با فدراسیون قایقرانی همکاری داشت. ناصر طالبی پیش از این سرپرست دبیری فدراسیون قایقرانی بود.

منظمی مدیرفنی تیم‎های ملی والیبال شد
رئیس فدراسیون والیبال یکشنبه گذشته امیرحسین منظمی، ملی‎پوش پیشین کشورمان را به عنوان مدیر تیم‎های ملی انتخاب کرد. منظمی جایگزین عباس مفیدی شده است که همزمان بازرس فدراسیون هم بود اما بعد از رقابت‎های انتخابی المپیک از هر دو سمت خود استعفا کرد.

کشتی گیر متهم به قتل دستگیر شد
"ب .ق"، عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی که گفته می‎شود در بازی‌های آسیایی گوانگجو هم موفق به کسب مدال طلا شد، به اتهام قتل مدتی مخفی شده بود اما یکشنبه گذشته خود را به ماموران نیروی انتظامی در کرمانشاه معرفی کرد و توسط آنها دستگیر شد. این خبر توسط سردار کریم کشوری، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام شد. "ب.ق" متهم است در نزاعی در منطقه نجوبران (نژیوران) کرمانشاه با اسلحه شکاری جوان 25 ساله‌ای به نام سجاد را به قتل رسانده و از محل متواری شده است.

اولین گروه کاروان المپیکی ایران به لندن اعزام شد
نخستین گروه کاروان ورزش ایران بامداد دوشنبه راهی محل برگزاری بازی‎های المپیک در لندن شدند. دوچرخه سواری، تنیس روی میز، تیر و کمان و روئینگ رشته‏هایی بودند که ورزشکاران، مربیان و مسئولان آنها در این گروه حضور داشتند. این گروه که تیم اول پزشکی نیز همراه آنها بود از طریق ایروان به لندن سفر کردند. ضمن اینکه ملی‏پوشان تیراندازی نیز همزمان از آلمان راهی لندن شدند.

ماموران نیروی انتظامی با اعتراف کشتی گیر متهم به قتل، وی را دستگیر کردند - عکس تزئینی است

رئیس مجلس در اردوی المپیکی‌ها
بازدید علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی از اردوی تیم‎های اعزامی به المپیک لندن از اتفاقات دوشنبه گذشته بود. در این روز لاریجانی با حضور در مجموعه ورزشی آزادی به خانه کشتی رفت و دقایقی را همراه با کشتی گیران سپری کرد. سپس وی از اردوی تیم ملی وزنه برداری بازدید کرد. وزیر ورزش و جوانان همراه  با رئیس کمیته ملی المپیک در جریان این بازدیدها علی لاریجانی را همراهی کردند.

مربیان کمانداران از سفر به لندن بازماندند
به دنبال برکناری مربیان کره‎ای، نجمه آبتین و منصور کردی از سوی فدراسیون تیراندازی با کمان به عنوان مربیان کمانداران المپیکی ایران برای سفر به لندن انتخاب شدند. در همین راستا این دو مربی بامداد دوشنبه به فرودگاه امام خمینی رفتند تا میلاد وزیری و زهرا دهقان را در سفر به لندن همراهی کنند اما صادر نشدن آی دی کارت مانع از سفر آنها شد.

بوکسورهای المپیکی از وزیر ورزش و جوانان هدیه نقدی گرفتند
در آستانه آغاز سی‎امین دوره بازی‎های المپیک تابستانی، وزیر ورزش و جوانان سه شنبه گذشته از اردوی تیم ملی بوکس بازدید کرد. در این بازید محمد عباسی به هر چهار بوکسور المپیکی کشورمان هدیه نقدی اهدا کرد. سه میلیون تومان هدیه عباسی به بوکسورها بود. مهدی طلوتی، علی مظاهری، احسان روزبهانی و امین قاسمی‎پور بوکسورهای ایران در المپیک لندن هستند.

شمشیرباز المپیکی ایران به لندن رفت
مجتبی عابدینی که در اسلحه سابر صاحب سهمیه المپیک شده است، سه شنبه گذشته عازم لندن شد. رئیس و دبیر فدراسیون شمشیربازی وی را در این سفر همراهی کردند. در روز اعزام عابدینی، کاروان ورزش ایران اعزام دیگری نداشت.

هدیه 10 میلیونی وزیر در دیدار با تکواندوکاران المپیکی
وزیر ورزش و جوانان سه شنبه گذشته به طور سرزده از اردوی تیم ملی تکواندو بازدید کرد. عباسی در جریان این بازدید به هر سه تکواندوکار اعزامی به بازی‌های المپیک یعنی یوسف کرمی، محمد باقری معتمد و سوسن حاجی پور10 میلیون تومان به عنوان هدیه اهدا کرد. عباسی عصر چهارشنبه نیز در اردوی تیم ملی دوومیدانی حضور یافت و مبلغ 10 میلیون تومان به هریک از اعضای این تیم که عازم المپیک لندن هستند، اهدا کرد.

مدافع تیم فوتبال ذوب آهن خداحافظی کرد
چند روز پس از خداحافظی وحید هاشمیان از حضور در عرصه فوتبال، سید محمد حسینی، مدافع گلزن تیم ذوب آهن نیز خداحافظی خود را از این عرصه اعلام کرد. این بازیکن 33 ساله به طور ناگهانی اقدام به اتخاذ این تصمیم کرد. 

آتش بس میان فدراسیون فوتبال و تلویزیون
سه شنبه گذشته مسئولان فدراسیون فوتبال و صداوسیما برای پخش رقابت‏های لیگ برتر به توافق رسیدند. بر این اساس دوربین‎های تلویزیونی  می‎توانند تا پایان دوازدهمین دوره این رقابت‎ها، مسابقات را بدون هیچ مشکلی پوشش دهند. این در حالی است طی یک هفته گذشته اختلاف نظر میان مسئولان فدراسیون فوتبال و صداوسیما و عدم توافقات میان آنها پخش مسابقات لیگ برتر را مبهم کرده بود. طوریکه در فاصله 24 ساعت مانده تا آغاز این رقابت‎ها، بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال ورود دوربین‎های صداوسیما به ورزشگاه‎ها تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

در همین راستا هفته نخست لیگ دوازدهم پوشش تصویری خوبی نداشت و طی آن فقط یک دیدار به طور نامناسب پخش تلویزیونی شد. همین مسئله موجب درخواست غرامت 500 میلیون تومانی شرکت تبلیغاتی طرف قرارداد فدراسیون فوتبال از سازمان لیگ شد. با این حال اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در نشست دوشنبه تصمیم گرفتند برای هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر اجازه ورود دوربین‌های تلویزیونی را ندهند و حتی اگر این دوربین‌ها با استفاده از برخی فشارها وارد ورزشگاه شدند، داوران سوت شروع بازی را نزنند. جنگ زرگری میان فدراسیون فوتبال و صداوسیما یک هفته ادامه داشت تا اینکه توافقات لازم برای پایان دادن به آن در نشست سه شنبه صورت گرفت.

دومین گروه ورزشکاران راهی لندن شد
گروه دوم کاروان ورزش ایران بامداد چهارشنبه به منظور حضور در محل برگزاری بازی‎های المپیک راهی لندن شد. این گروه شامل ورزشکاران شنا، تیم اول وزنه برداری، بوکس و نمایندگان رسانه‎ها بود.

تیم پرسپولیس در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر با "ژوزه" مغلوب فجرسپاسی شیراز شد

المپیک لندن به طور غیر رسمی آغاز شد
سی‎امین دوره بازی‎های تابستانی روز چهارشنبه به طور غیر رسمی و با فوتبال زنان در لندن آغاز شد. در این رقابت‎ها دوازده تیم با یکدیگر به رقابت می‎پردازند. مسابقات فوتبال مردان نیز از امروز پنجشنبه با دیدار تیم‎های هندوراس و مراکش از گروه چهارم آغاز می‎شود. این در حالی است که این دوره از بازی‎های المپیک از روز جمعه با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی بازگشایی خواهد شد.

سرپیچی از نامه فدراسیون فوتبال
فدراسیون فوتبال پیش از آغاز دوازدهمین دوره رقابت‎های لیگ برتر که همزمان با حلول ماه رمضان بود، انجام هرگونه تمرین توسط تیم‎ها پیش از افطار را ممنوع کرد و این موضوع را به طور رسمی و با ارسال نامه به تمام تیم‏ها اعلام کرد. این در حالی است که در اولین روز ماه رمضان استقلال چند تیم دیگر تمرینات خود را پیش از غروب آفتاب برگزار کردند. سرپیچی از نامه فدراسیون فوتبال در طول هفته رو به پایان هم ادامه داشت طوری که تنها پرسپولیس و چند تیم دیگر که تعدادشان اندک است، بعد از افطار جلسات تمرینی خود را برگزار کردند.

پایان هفته دوم لیگ برتر فوتبال با تثبیت صدرنشینی صبا
دومین هفته از رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور سه شنبه شب گذشته آغازشد و چهارشنبه شب به پایان رسید. در اولین شب این هفته از مسابقات، پرسپولیس در حالی که یک بر صفر از فجرسپاسی پیش افتاده بود با پذیرفتن سه گل این بازی را واگذار کرد و بدین ترتیب سرخپوشان در دیداری که بدون تماشاگر برگزار شد، متحمل شکست سنگین 3 بر 2 شدند. راه آهن با زدن سه گل به گهر دورود اولین برنده این هفته بود. سایردیدارهای این هفته چهارشنبه شب برگزار شد که طی آن تیم استقلال نیز مانند پرسپولیس متحمل شکست شد. آبی‎پوشان در مصاف با سایپا 2 بر یک شکست خوردند. تیم صبا نیز با همین نتیجه مقابل ذوب آهن پیروز شد. در سایر دیدارها سپاهان 3 بر یک فولاد خوزستان را شکست داد. نفت تهران هم با تنها یک گل مس کرمان را از پیش رو برداشت. دیدار تیم‎های آلومینیوم و داماش بدون رد و بدل شدن هیچ گلی به پایان رسید. در دیدار دو تیم پیکان و تراکتورسازی تبریز دو گل زده شد که سهم هر تیم یک گل بود. رقابت تیم‏های ملوان بندرانزلی و صنعت نفت آبادان هم با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. در پایان هفته دوم رقابت‏های لیگ برتر تیم صبا صدرنشینی خود در جدول رده‎بندی را تثبیت کرد.


تاریخ: 1391/5/5
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: