برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کسب 3 تا 5 مدال طلای المپیک خوش‌بینی مسوولان ورزش

جام جم آنلاین: میلاد وزیری و زهرا دهقان دو کماندار کشورمان در شرایطی پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک لندن با حریفانشان به رقابت پرداختند که امروز و در نخستین روز رسمی المپیک، 9 ورزشکار ایران در رشته‌های تیراندازی، پینگ‌پنگ، دوچرخه‌سواری و روئینگ به میدان می‌روند.

مراسم باشکوه افتتاحیه بازی‌های المپیک لندن تا ساعاتی از بامداد امروز به طول انجامید، مراسمی که در آن ورزشکاران همه کشورهای شرکت‌کننده رژه رفتند.

در این بین کاروان ورزش ایران به پرچمداری علی مظاهری، ملی‌پوش خوش‌اخلاق بوکس مقابل جایگاه رژه رفت.

این در حالی بود که دیروز میلاد وزیری و زهرا دهقان دو کمانداری که پس از کلی حرف و حدیث مسافر لندن شدند، به عنوان نخستین ورزشکاران ایران کار خود را در این رقابت‌ها آغاز کردند.

طوری که در رقابت‌های تعیین خط تیر و کمان که مرحله مقدماتی محسوب می‌شد، وزیری در میان 64 کماندار با کسب 662 امتیاز در جایگاه 39 ایستاد و حریف کماندار مکزیکی در دور حذفی روز دوشنبه شد.

نکته جالب توجه در رقابت‌های تیراندازی با کمان این بود که وزیری تنها کمانداری بود که در این رقابت‌ها بدون مربی سیبل را نشانه رفت، اتفاقی که خود او را هم آزرده خاطر کرد و گفت: با شرایطی که برای ما شکل گرفته بود بد کار نکردم، اما می‌توانستم خیلی بهتر از این باشم. من غریبانه مسابقه دادم. حداقل چیزی که برای ورزشکاران در اینجا وجود داشت، حضور مربی در کنارشان بود، اما من تنها بودم و مربی نداشتم.

وی همچنین گفت: رقیبان من با بهترین شرایط آمده بودند. البته هنوز چیزی تمام نشده و بختی را از دست نداده‌ام و نهایت تلاشم را در دور حذفی خواهم کرد.

وزیری البته به دلیل این‌که زهرا دهقان، دیگر کماندار ایران بدون مربی نماند، هنگام رقابت دهقان در همین مرحله، به عنوان مربی در کنار او حاضر شد.

رقابت 9 ورزشکار ایران در چهار رشته

پس از آنکه میلاد وزیری و زهرا دهقان پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه در رشته تیراندازی با کمان به مصاف رقیبانشان رفتند، امروز نوبت 9 المپیکی دیگر ایران در رشته‌های تیراندازی، پینگ پنگ، دوچرخه‌سواری و روئینگ تک نفره است که به میدان بروند.

از نکات قابل توجه رقابت‌های امروز، رقابت تیراندازان است و با توجه به این‌که الهه احمدی و مه‌لقا جام بزرگ پیش از این در رقابت‌های قهرمانی جهان و جام‌جهانی با رسیدن به فینال، شگفتی بزرگی را خلق کردند، یک بار دیگر با حضور خوب خود در میدان بزرگ المپیک، می‌توانند نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته و در نخستین روز برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.

اما در مرحله گروهی روئینگ محسن شادی قهرمان جوانان جهان که در ماده سنگین وزن پارو خواهد زد در گروه اول باید با حریف اصلی خود از هند رقابت کند و دیگر حریفانش نیز از مکزیک، بلژیک، شیلی و کوبا هستند.

در بخش بانوان نیز سولماز عباسی نماینده روئینگ ایران باید در گروه نخست با حریفانی از کشورهای لیتوانی، آرژانتین، برزیل، نیوزلند و ایرلند رقابت کند. برنامه امروز‌ رقابت‌های نمایندگان ایران( به وقت تهران):

تیراندازی: تفنگ بادی 10 متر زنان: مه‌لقا جام بزرگ و الهه احمدی (11:45) تپانچه بادی 10 متر مردان: ابراهیم برخورداری (ساعت 15:30)

پینگ‌پنگ: دور مقدماتی زنان: ندا شهسواری (ساعت 12:30) دور مقدماتی مردان: نوشاد عالمیان (ساعت 13:15)

دوچرخه‌سواری جاده: مهدی سهرابی و امیر زرگری (ساعت 13:30)

روئینگ: تک‌نفره مردان: محسن شادی (16) تک‌نفره زنان: سولماز عباسی (17)

مصدومیت مظاهری و طلوتی جدی نیست

در شرایطی که علی مظاهری ملی‌پوش بوکس و پرچمدار کاروان کشورمان از ناحیه مهره کمر دچار مصدومیت شده است، امین نوروزی یکی از اعضای کادر پزشکی ایران در دهکده بازی‌ها پس از معاینه مظاهری تصریح کرد: علاوه بر مظاهری، مهدی طلوتی دیگر ملی‌پوش بوکس نیز از ناحیه کف دست دچار آسیب‌دیدگی است، اما خوشبختانه پس از آن که آنها را تحت معاینه دقیق قرار دادیم مشخص شد با قدری مراقبت مشکلی برای شرکت در مسابقات ندارند. البته با چند جلسه فیزیوتراپی آسیب‌دیدگی آنها بهبود نسبی می‌یابد.

اما سولماز عباسی هم که امروز باید در روئینگ به مصاف حریفانش برود از ناحیه عضله دنده‌ای دچار مصدومیت است، فرشاد غزالیان یکی از دیگر از اعضای گروه پزشکی ایران هم در این باره تصریح کرد: گرچه برای بهبودی کامل نیاز بود که عباسی دو، سه روز به استراحت بپردازد اما با توجه به اهمیت بازی‌ها توصیه‌هایی به او داشتیم تا بتواند در رقابت‌ها شرکت کند هر چند به طور کلی آسیب‌دیدگی او هم جدی نبود.

ورود عباسی و علی‌آبادی به دهکده

روز پنجشنبه محمد عباسی و محمد علی‌آبادی وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک به اتفاق وارد دهکده بازی‌ها شدند، در این بین عباسی در جمع خبرنگاران با خوش‌بینی نتایج ورزشکاران ایران را پیش‌بینی و گفت: خوشبختانه رشته‌هایی که شانس کسب مدال هستند در این دوره بیشتر شده‌اند و امید ما را افزایش داده است. برخلاف گذشته که ورزش ایران در چند رشته شانس مدال‌آوری داشت، حالا رشته‌هایی مثل دوومیدانی، تیراندازی و بوکس هم به این جمع اضافه شده‌اند.

علی‌آبادی هم در اظهار نظری مشابه گفت: ما در چند رشته به مدال‌آوری نزدیک هستیم و حتی اگر در این دوره از بازی‌ها نتوانیم به مدال برسیم، قطعا در دوره‌های آینده می‌توانیم در برخی رشته‌هایی که تا به حال مدال المپیکی نداشته‌ایم، موفق باشیم.

رییس فدراسیون‌ها بیشتر شارژ شدند!

دیروز ساعاتی پیش از مراسم افتتاحیه مسوولان کاروان ورزش ایران با پرداخت مبلغی به ورزشکاران و البته مربیان و روسای فدراسیون‌ها، آنها را برای حضور در رقابت‌ها شارژ روحی کردند.

به طوری که به هر یک از ورزشکاران مبلغ 1000 دلار به عنوان پول تو جیبی پرداخت شد. البته به روسای فدراسیون‌ها 2000 دلار پرداخت شد و به مربیان و کادر فنی نیز 1200 دلار اهدا شده است.

افشارزاده: تاریخ‌ساز می‌شویم

بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک دیروز در جمع خبرنگاران ایرانی حاضر در دهکده بازی‌ها در تشریح آخرین وضعیت ورزشکاران ایران گفت: سعی ‌کرده‌ایم بهترین امکانات را برای ورزشکاران مهیا کنیم. انتظار سه تا پنج مدال طلا را داریم با وجود این مدال گرفتن بستگی به شرایط ورزشکار، قرعه و موارد دیگر دارد. اگر حادثه‌ای پیش نیاید، می‌توانیم بهترین نتیجه‌ تاریخ را بگیریم. در مجموع فضای خوبی بر تیم‌های ما حاکم است. البته در برخی از رشته‌ها مقوله مدال‌آوری متفاوت است، مثلا تنیس روی میز اگر یک برد بیاورد، بهترین نتیجه‌ تاریخ است.

امید توفیقی - گروه ورزش

تاریخ: 1391/5/7
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: