برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

پیرترین المپیکی: بیش از یک سال است همسرم را ندیده ام

تهران - سوارکار ژاپنی و پیرترین ورزشکار حاضر در بازی های المپیک 2012 لندن می گوید، برای کسب مدال، سخت تمرین کرده به طوریکه در یک سال گذشته، همسرش را ندیده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ها، 'هیروشی هوکتسو' 71 ساله که در مسابقات سوارکاری 'درساژ' بازی های المپیک لندن شرکت خواهد کرد، حضور خود در این بازی ها به عنوان پیرترین المپیکی در 92 سال گذشته را نتیجه تعهد و تعصب زیاد خود نسبت به ورزش می داند.

وی که برای تمرین با اسبش به نام 'ویسپر' زیر نظر یک مربی هلندی در آلمان زندگی می کند، گفت: بیش از یک سال است که همسرم را ندیده ام.

وی افزود: مدت ها دور بودن از خانه برای مردی به سن و سال من خیلی سخت است ولی همه اینها را مدیون صبر و درک همسرم هستم.

هوکتسو برای سومین بار است که در بازی های المپیک شرکت می کند. او اولین بار 48 سال پیش در کشورش در المپیک حضور یافت و در بازی های المپیک 1964 توکیو به عنوان چهلمی در مسابقات پرش نمایشی دست یافت.

او با وجود اینکه هر روز ساعت 5 صبح بیدار می شود تا سوارکاری کند ولی در این سال ها بیشتر در زمینه تجارت و به عنوان یک تاجر بین المللی برای شرکت های دارویی موفق بوده است.

او تمایل بسیاری به شرکت در مسابقات دارد به همین دلیل چندین سال پیش به اصرار همسرش در مسابقات سوارکاری 'درساژ' قهرمانی جهان شرکت کرد اما هرگز فکرش را هم نمی کرد که نتیجه شرکت در این مسابقه، صعود به بازی های المپیک 2008 پکن و اکنون المپیک 2012 لندن باشد.

او هر روز صبح بیدار می شود و در کنار سوارکارانی تمرین می کند که به جای نوه های او هستند اما اعترف کرده رژیم غذایی که از هر ورزشکار المپیکی انتظار می رود را رعایت نمی کند.

وی گفت: هرچه دلم بخواهد و تا جایی که می توانم می خورم و می آشامم. مردم فکر می کنند در این سن می توانم ورزش کنم چون رژیم غذایی خاصی دارم ولی راز من، زندگی خوب داشتن، لذت بردن و انجام کارهایی است که خوشحالتان می کند.

هوکتسو افزود: هر روز چند ساعتی را سوارکاری می کنم. بعد بر می گردم و نرمش می کنم تا قدرت و تعادل بدنم را حفظ کنم.

او بعد از 'اسکار سوان' تیرانداز سوئدی که موفق شد در بازی های المپیک 1920 در 72 سالگی مدال برنز بگیرد، پیرترین ورزشکار المپیکی است و اگر بتواند به المپیک 2016 ریودوژانیرو برود، نامش در کتاب رکوردها (گینس) ثبت خواهد شد.

هوکتسو اظهار داشت: همسرم دوست دارد این آخرین سال حضور من در مسابقات باشد و شاید هم این کار را کردم، اما همچنان فکر می کنم که سوارکاری من اندک اندک در حال پیشرفت است. به همین دلیل انگیزه دارم. اکنون در 71 سالگی، در سوارکاری نسبت به سن 40 سالگی در شرایط بهتری هستم. اگرچه بدنم کمی ضعیف تر شده است. اسبم هم این را می داند و کمکم می کند.

ورزشی. ** 9126 ** 1589

تاریخ: 1391/5/8
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: