برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

طلای پینگ پنگ زنان برای چین قطعی شد

تهران - رویارویی دو بازیکن چینی در فینال پینگ پنگ زنان المپیک لندن، کسب مدال طلا را برای این کشور حتی قبل از بازی قطعی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ها، این هفتمین دوره بازی های المپیک است که مدال طلای پینگ پنگ زنانش به چین می رسد.

در این بازی 'دینگ نینگ' 22 ساله با 'لی شیائوشین' 24 ساله به مصاف هم خواهند رفت تا علاوه بر مدال طلا، مدال نقره را هم از آن چین کنند.

انتظار می رود بیش از 500 میلیون نفر از مردم چین شاهد این بازی از تلویزیون های خود باشند.

چین همواره عملکرد موفقی در پینگ پنگ داشته است به طوریکه در دو المپیک گذشته 'ژانگ یینینگ' توانسته چهار مدال طلا بگیرد. 'وانگ نان' نیز مدال های طلای سه المپیک 2000، 2004 و 2008 را به خود اختصاص داد و 'دنگ یاپینگ' چهار مدال خود را در المپیک های 1992، 1996 و 2008 کسب کرد.

دینگ به عنوان یکی از فینالیست پنگ پنگ زنان در حال حاضر عنوان قهرمانی جهان و جام جهانی را در کارنامه دارد و می خواهد طلای المپیک را هم به افتخاراتش بیافزاید.

وی پیش از این شش مسابقه از 10 دیدار خود مقابل لی را برده است و در مسابقات قهرمانی سال گذشته جهان نیز موفق شد او را شکست بدهد. او در شش مسابقه از هفت مسابقه قبلی خود نیز پیروز میدان بوده است.

این بازیکن چپ دست است اما حریف او با دست راست بازی می کند اما هر دو از توانایی بالایی در پینگ پنگ برخوردارند.

از زمانی که پینگ پنگ در سال 1988 وارد بازی های المپیک شد چین توانسته است 20 مدال از 24 مدال طلای این بازی ها را کسب کند.

این کشور چهار سال پیش در پکن تمامی مدال های انفرادی زنان و مردان را به خود اختصاص داد. به همین دلیل فدراسیون جهانی پینگ پنگ تصمیم گرفت سهمیه بازیکنان چین را در مسابقات انفرادی کاهش بدهد.

ژاپن هم یکی از قدرت های پینگ پنگ است اما تا کنون موفق به کسب مدال این رشته در بازی های المپیک نشده است.

ورزشی**9126**1440

تاریخ: 1391/5/11
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: