برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

همگام با المپیک لندن/ماجرای مشکوک بودن دکتر چینی به "فلپس"/ اقدام تلافی جویانه

پس از اینکه آمریکایی‌ها "یه شی‌ون"، شناگر 16 ساله چینی را به طور تلویحی متهم به استفاده از مواد نیروزا کردند حالا نوبت چینی‌هاست که وارد عمل شده و اقدام آمریکایی‌ها را تلافی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فلپس سه‌شنبه شب موفق شد با کسب دو مدال در مواد 200 متر پروانه و در 4 در 200 متر آزاد، تعداد مدال‌های المپیکی خود را به عدد 19 برساند و اکنون رکورد بیشترین مدال تاریخ بازی‌ها را در اختیار دارد.

شی‌ون چند روز قبل موفق شد به مدال طلای 400 متر مختلط دست پیدا کند ضمن اینکه رکورد خود را به مدت پنج ثانیه بهبود بخشید که این موضوع اعتراض مربی شنای آمریکایی را در پی داشته است. "رایان لاکتی" که در همین ماده به مدال طلای مردان دست پیدا کرد، در 50 متر آخر از شناگر نوجوان چینی کندتر شنا کرد.

شناگر دختر چینی پس از کسب این رکورد متهم به این شد که از مواد نیروزا استفاده کرده و او را "باورنکردنی" و "غیرقابل تصور" خواندند تا آنجا که این شناگر در پاسخ به این شایعات گفت با کار و تلاش به این مدال دست پیدا کرده است. عده‌ای گفتند مگر می شود بدون حتی یک حبه استرویید اسب به این موفقیت دست پیدا کرد.

"جان لئونارد" که در فدراسیون شنای آمریکا فعالیت می‌کند، گفت: هر وقت کسی مثل یک سوپر زن در ورزش مطرح شده بعدا معلوم شده که از مواد نیروزا استفاده کرده است.

"چن ژانگائو"، دکتر پیشین کمیته المپیک چین هم در این شرایط با زیر سئوال بردن مدال‌های کسب شده "مایکل فلپس" در این خصوص اظهار داشت: غیرطبیعی است؟ فلپس آمریکایی هفت رکورد جهان را بهبود بخشیده است. آیا او طبیعی است؟ ما تا زمانی که مدرکی علیه این شناگر نداریم نمی‌توانیم وی را متهم به استفاده از مواد نیروزا کنیم و باید ساکت باشیم.


تاریخ: 1391/5/11
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: