برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اتهام متقابل چین به دوپینگ ورزشکار آمریکایی

تهران- 'چن ‍ژانگهائو' رییس واحد پزشکی تیم چین درچهار المپیک تلویحا مایکل فلپس را که 15عنوان قهرمانی المپیک در کارنامه خود دارد، به دوپینگ متهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری لس آنجلس تایمز، در گام اول روزنامه دیلی میل در تیتر خبر خود نوشت،آمریکا چین را بر سر جنجال دوپینگ دختر شناگر چینی مورد حمله قرار داد.

اما در گام بعدی در جنگ لفظی بین آمریکا و چین در استخر شنا ، پزشک سابق تیم المپیک چین بلادرنگ تصمیم گرفت مایکل فلپس و 15 مدال طلای او را زیر سوال ببرد.

اظهارات ژانگهائو در نشریه ساندی مورنینگ هرالد که قصد داشت بحث ها در مورد 'یه شین' مدال آور جدید چینی ها را دور و از او دفاع نماید خام و نامعقول از آب درآمد.

چن در چهار المپیک از المپیک 1984 مسئول تیم پزشکی المپیک چین بوده است.

چن در گفت و گو با روزنام ساندی مورنینگ هرالد گفت فلپس آمریکایی رکورد هفت مدال طلای جهان را شکست. آیا طبیعی است؟

وی گفت من به فلپس مظنون هستم. اما بدون داشتن شواهد؛ باید بدانم اظهاراتم باید براساس واقعیت باشد. آمریکایی ها عملکردهای فوق العاده بسیاری داشته اند، اما ما به علت نداشتن شواهد سکوت کردیم.

وی افزود، به نظر می رسد داشتن شواهد مسئله مهمی است. آیا این طور نیست؟

این روزنامه به اعتبار کنونی چن پرداخته و نوشته است وجهه او به خاطر نقش وی در دوپینگ ورزش در دهه های 1980 و 1990 ملوث است.

با شدت گرفتن اتهامات دوپینگ نسبت به دختر شناگر چینی، مسئولان شنای آمریکا تلاش کردند از این ماجرا فاصله بگیرند.

'جان لئونارد' مدیر اجرایی اتحادیه مربیان شنای جهان که مقر آن در فلوریدای آمریکا واقع شده، عملکرد 'یه' را غیرممکن و باورنکردنی بیان کرد و به گاردین گفت، موارد مشابه بهبود سرعت شناگران در گذشته به کشف شواهد دوپینگ منجر شده است.

یه 16 ساله روز شنبه رکورد جهانی شنای مختلط انفرادی 400 متر زنان را شکست و روز سه شنبه نیز مدال طلای 200 متر مختلط انفرادی زنان را از آن خود کرد. شب قبل از آن میسی فرانکلین شناگر 17 ساله آمریکایی مدال طلای 100 متر کرال پشت را تصاحب کرد و رکورد آمریکا را شکست.

'تری مکیور' مربی شنای زنان آمریکا گفت رکورد شکنی در المپیک نباید غیرمنتظره باشد.

وی افزود: البته سوالاتی مطرح می شود. ما در المپیک اتفاقاتی را می بینیم که هیچ وقت پیش از آن ندیده ایم.

وی عملکرد شناگر زن آمریکایی را نیز بسیار تاثیر گذار بیان کرد.

مکیور از بحث در این باره که آیا به درستی عملکرد یه تردید دارد خودداری کرد.

فدراسیون شنای آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد جان لئونارد کارمند ، نمایند یا سخنگوی شنای آمریکا نیست و عضو تیم شنای المپیک یا جزو هیئت نمایندگی آمریکا در بازیهای المپیک لندن نیست.

ورزشی**1584**1440

تاریخ: 1391/5/11
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: