برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

جنگ غرب با چین در المپیک 2012

پکن - همزمان با تنش های سیاسی و تجاری بین پکن و واشنگتن، رسانه های چین این روزها از یک جنگ آشکار غرب با ورزشکاران این کشور در صحنه المپیک سخن می گویند.

به گزارش ایرنا،مطبوعات پکن برای دومین روزمتوالی نوشتند:انتشارگزارش های ضد چین در رسانه های غرب نشانه ای از عصبانیت طرف مقابل از پیروزی های ورزشکاران چین در المپیک است.

ارگان حزب حاکم چین امروزنوشت: روزی نیست که گزارش های بی پایه و اساس در رسانه های غرب درباره حضور چین در المپیک منتشر نشود.

روزنامه 'مردم' خاطر نشان کرد که غربی ها دست از پیش قضاوتی و بی عدالتی ها در برابر چین برنمی دارند و این حاکی از آن است که یکپارچه شدن با این دنیا چقدر کار دشواری است.

این روزنامه در همین حال تصریح کرد، سر و صداهایی که غربی ها به راه انداخته اند برای چین چالش بزرگی محسوب نمی شود.

روزنامه مردم افزود، چین برای بهتر و قوی تر شدن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد .

این روزنامه نوشت: همه کشورهای توسعه یافته قبلا چنین تجربه هایی داشته اند و حال نوبت به چین رسیده که بزرگترین قدرت در حال رشد جهان است.

رسانه های گروهی غرب بتازگی دستیابی چین به صدر جدول مدال های المپیک لندن را مورد انتقاد قرار داده و گزارش کرده اند که چینی ها بر اساس تنوع رشته موفقیتی نداشته اند بلکه تنها در چند رشته مانند تنیس روی میز و یا بدمینتون بر مجموع طلاهای خود افزوده اند.

' گلوبال تایمز'، یک روزنامه مهم چاپ پکن نیز دیروز گزارش ویژه ای در ارتباط با خشم افکار عمومی چینی ها از تبعیض های المپیک منتشر کرد.

این روزنامه با اشاره به عدالتی در برخی داوری ها افزود: به محض پایان یافتن رقابت های ژیمناستیک مردان و باخت ژیمناست چینی در مقابل حریف برزیلی اش ، موجی از اعتراض در محیط مجازی بر علیه نتیجه داوری برخاست.

کاربران اینترنتی چینی نتیجه این بازی و بازنده اعلام شدن بازیکن کشورشان را نمونه ای دیگر از بی عدالتی و تبعیض بر علیه چین در المپیک لندن قلمداد کردند.

جو ضد چینی که توسط رسانه های غربی دامن زده می شود امری تازه ای نیست چرا که این موج از مراسم افتتاحیه آغاز شد و رسانه های غربی با مقایسه آن با المپیک 2008 پکن ،به تحقیر چین و بالابردن ارزش المپیک لندن اقدام کردند.

آساق ** 275 ** 2100

تاریخ: 1391/5/19
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: