برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

انتشار «بهینه‌سازی تمرینات قدرتی» همراه با «علم تمرین»

نعمیا خواجوی، استاد دانشگاه و مترجم آثار ورزشی، از انتشار ترجمه‌های تازه‌ خود در حوزه ورزش با عنوان «بهینه‌سازی تمرینات قدرتی» و «علم تمرین، راهنمای مربیان رشته‌های تیمی» خبر داد.

خواجوی در این باره به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب «بهینه‌سازی تمرینات قدرتی» نوشته «استیون فِلک» و «ویلیام کِرِیم»، دو متخصص بزرگ علم تمرین و فیزیولوژی آمریکاست که بحث جدیدی را در حوزه تمرینات قدرتی مطرح می‌کند. نویسندگان این کتاب تلاش کرده‌اند هم نگاه علمی و هم نگاه کاربردی به موضوع داشته باشند.

وی افزود: کتاب «بهینه‌سازی تمرینات قدرتی» درباره روش غیرخطی دوره کردن تمرینات قدرتی بحث می‌کند و سیستم‌های نوین تمرین با وزنه را تحت عنوان تمرینات «غیر خطی» معرفی می‌کند.

خواجوی ادامه داد: این کتاب هشت فصلی، علاوه بر ارایه تمرین‌های غیر خطی، تاریخچه‌ای از این تمرینات را بیان می‌کند. بیان اصول و برنامه‌ریزی تمرینات غیر خطی، بیان تفاوت‌ها و دلیل استفاده از این تمرینات از دیگر بحث‌های این کتاب است. همچنین چند پژوهش موردی درباره موضوع کتاب، در این اثر ارایه شده‌اند.

مدیر موسسه بنیاد تمرینی بومپا در ایران اظهار کرد: کتاب «بهینه‌سازی تمرینات قدرتی» با بیش از 200 صفحه، به زودی، توسط انتشارات حتمی وارد بازار نشر خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تربیت معلم تهران همچنین از انتشار کتاب دیگری با عنوان «علم تمرین، راهنمای مربیان رشته‌های تیمی» خبر داد و گفت: این کتاب، نوشته پروفسور تئودور بومپا، پدر علم تمرین نوین دنیاست. 

وی افزود: این کتاب به رشته‌های ورزشی تیمی مانند فوتبال، والیبال و هندبال پرداخته و تمامی جزئیات تکنیکی و تاکتیکی و همچنین تمرینات جسمانی مربوط به این رشته‌ها را بررسی می‌کند.

خواجوی ادامه داد: کتاب «علم تمرین، راهنمای مربیان رشته‌های تیمی» حدود 300 صفحه دارد و به زودی توسط انتشارات علم و حرکت منتشر خواهد شد. 

این استاد دانشگاه همچنین به انتشار کتابی با عنوان «آمادگی جسمانی برای دختران» که ویراستاری علمی آن را به عهده داشته است، اشاره کرد و گفت: این کتاب ترجمه شهناز ایزدمهر است که به زودی با حدود 170 صفحه و توسط انتشارات حتمی منتشر خواهد شد.

وی در این باره افزود: این کتاب به موضوع آمادگی جسمانی و بدنسازی دختران جوان، هم از نظر سلامتی و هم از جنبه رقابتی پرداخته و همراه با تصاویر، به بیان تمرین‌های مناسبی می‌پردازد که دختران جوان می‌توانند با وزنه و دستگاه انجام دهند.

تاریخ: 1391/5/19
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: