برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

از فردا و با حضور مهرام ایران؛مسابقات جام "ویلیام جونز" آغاز می‎شود/ ماموریت مهرام در جام سی و ‏چهارم

سی و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال جام "ویلیام جونز" در حالی از روز شنبه آغاز می‎شود که تیم مهرام به عنوان نماینده ایران در این رقابت‏ها باید از عنوان قهرمانی تیم ملی کشورمان دفاع کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات جام ویلیام جونز رقابت‎هایی است که هر ساله به میزبانی چین تایپه برگزار می‎شود. "ویلیام جونز" نام رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال بود که 16 سال این مسئولیت را برعهده داشت. تایوانی‎ها به پاس قدردانی از زحمات او رقابت‎هایی را تحت این عنوان تدارک دیدند.

براین اساس از سال 1977 برگزاری رقابت‎های جام ویلیام جونز در چین تایپه آغاز شد. تایوانی‏ها از آن سال تا کنون، به جز سال‌های 1989 و 2003 که مسابقات اصلا برگزار نشد، همه ساله میزبان شرکت کنندگان در رقابت‌های جام ویلیام جونز بوده‌اند.

برای تیم‌های شرکت کننده در مسابقات بسکتبال جام ویلیام جونز هیچ محدودیتی وجود ندارد طوریکه در هر دوره این مسابقات تیم‎های ملی یا باشگاهی از کشورهای مختلف شرکت داشته‏اند. براین اساس تاکنون کشورهای زیادی در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند که طی آن نمایندگان27 کشور آسیایی، آمریکایی، اروپایی و آفریقایی مدال‌آور هم شده‌اند. 

ایران یکی از کشورهایی است که طی سال‏های گذشته دعوت نامه حضور در مسابقات جام ویلیام جونز را دریافت کرده است. امسال نیز تایوانی‏ها ایران را به حضور در این رقابت‏ها دعوت کرده‏اند اما برخلاف سال‏های گذشته این بار مهرام به جای تیم ملی به عنوان نماینده ایران در این مسابقات شرکت کرده است.

مسابقات بسکتبال جام ویلیام جونز در سال 2012 با حضور مهرام، دو تیم از چین تایپه میزبان و نمایندگان کشورهای فیلیپین، کره‌جنوبی، ژاپن، نماینده آمریکا، لبنان و اردن از 28 مردادماه آغاز شده و به مدت 9 روز ادامه خواهد داشت. برنامه دیدارهای مهرام و دیگر تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات به شرح زیر است:

شنبه 28 مردادماه
* مهرام ایران - لبنان (ساعت 9:30)
* کره جنوبی - تیم دوم چین تایپه
* فیلیپین - اردن
* چین تایپه - ژاپن

یکشنبه 29 مردادماه
* لبنان - کره جنوبی
* تیم دوم چین تایپه - فیلیپین
* مهرام ایران - ژاپن (ساعت 13:30)
* چین تایپه - نماینده آمریکا

دوشنبه 30 مردادماه
* ژاپن - تیم دوم چین تایپه
* اردن - لبنان
* کره جنوبی - نماینده آمریکا
* مهرام ایران - چین تایپه (ساعت 15:30)

سه شنبه 31 مردادماه
* نماینده آمریکا - تیم دوم چین تایپه
* فیلیپین - کره جنوبی
* ژاپن - اردن
* لبنان - چین تایپه
- دراین روز مهرام با قرعه استراحت روبرو است

چهارشنبه اول شهریورماه
* مهرام ایران - نماینده آمریکا (ساعت 9:30)
* تیم دوم چین تایپه - لبنان
* فیلیپین - ژاپن
* اردن - چین تایپه

پنجشنبه دوم شهریورماه
* ژاپن - نماینده آمریکا
* لبنان - فیلیپین
* اردن - کره جنوبی
* مهرام ایران - تیم دوم چین تایپه (ساعت 15:30)

جمعه سوم شهریورماه
* نماینده آمریکا - اردن
* مهرام ایران - فیلیپین (ساعت 11:30)
* کره جنوبی - ژاپن
* چین تایپه - تیم دوم چین تایپه

شنبه چهارم شهریورماه
* نماینده آمریکا - لبنان
* تیم دوم چین تایپه - اردن
* مهرام ایران - کره جنوبی (ساعت 11:30)
* فیلیپین - چین تایپه

یکشنبه پنجم شهریورماه
* مهرام ایران - اردن (ساعت 9:30)
* ژاپن - لبنان
* نماینده آمریکا - فیلیپین
* چین تایپه - کره جنوبی

کار سخت مهرام در جام ویلیام جونز
مهرام مهرماه امسال به عنوان نماینده ایران و قهرمان غرب آسیا در مسابقات باشگاه‏های آسیا شرکت می‏کند. آماده‎سازی بیشتر برای شرکت در این رقابت‏ها باعث شد تا فدراسیون بسکتبال با پیشنهاد مسئولان مهرام برای اعزام این تیم به یک تورنمنت بین‌المللی به جای تیم ملی موافقت کند.

از همین رو مهرام به عنوان نماینده ایران در رقابت‏های جام ویلیام جونز شرکت می‏کند و این در حالی است که تیم ملی ایران طی سه دوره گذشته این مسابقات قهرمان شده است. دفاع از این قهرمانی کار را برای مهرام که در دوران آماده سازی به سر می‌برد، سخت خواهد کرد.

در هر صورت مهرام با 13 بازیکن عازم چین تایپه شده است تا هم از قهرمانی تیم ملی ایران دفاع کند وهم برای شرکت در مسابقات باشگاه‎های آسیا آماده‏تر شود و این ماموریت این تیم است. صمد نیکخواه بهرامی، حامدآفاق، مهدی کامرانی، اوشین ساهاکیان، فرید اصلانی،  روزه ارغوان، سعید داور پناه، حامد سهراب‏نژاد، موسی نبی پور، امیرصدیق، آرمان زنگنه، اصغرکاردوست و مهراد آتشی بازیکنان اعزامی مهرام هستند.

ایران در رده سوم تیم های پرافتخار جام ویلیام جونز
ایران یکی از 27 کشور مدال‌آور در مسابقات بسکتبال جام ویلیام جونز است که تاکنون موفق به کسب سه مدال از این مسابقات شده است. هر سه مدال ایران طی سه دوره پیشین و با قهرمانی تیم ملی بدست آمده است اما همین تعداد مدال، بسکتبال ایران در رده سوم جدول تیم‏های پرافتخار شرکت کننده در رقابت‏های ویلیام جونز قرار داده است.

درکل تاکنون 11 کشور آمریکا، فیلیپین، ایران، چین تایپه، اردن، کره جنوبی، کانادا، استرالیا، سوئد، نیوزلند و آلمان موفق به قهرمانی در رقابت‏های جام ویلیام جونز شده‏اند که در میان آنها سهم آمریکا بیشتر از همه بوده است. رده بندی پنج تیم برترشرکت کننده در رقابت‎های جام ویلیام جونز به شرح زیر است:

ردیف کشور طلا نقره برنز مجموع مدال‎ها 1 آمریکا 13 5 5 23 2 فیلیپین 3 - 3 6 3 ایران 3 - - 3 4 چین تایپه 2 5 2 9 5 اردن 2 1 - 3

 


تاریخ: 1391/5/27
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: