برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اتفاقات هفت روز ورزش/تداوم ناکامی‎های پرسپولیس و سرپرستی که مثل همیشه رئیس شد

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: در هفته‏ای که اخبار و رویدادهای ورزش ایران کمتر از همیشه بود، سومین شکست پرسپولیس در پنجمین هفته لیگ برتر و حفظ سنت همیشگی برای معرفی سرپرست یک فدراسیون به عنوان رئیس در ردیف مهمترین رویدادها قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش ایران همچنان در سایه بازی‎های المپیک لندن قرار دارد. این را می‏توان از اخبار و رویدادهای ورزشی این هفت روز رو به پایان فهمید که البته تقارن با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر هم مزید بر علت شد تا میزان آنها به نسبت خیلی از هفته‎های قبل کمتر و کمرنگ‌تر شود.

با این حال این هفته رو به پایان هم خالی از رویداد ورزشی و خبرهای آن نبود. کما اینکه در بسکتبال تیم جوانان در رقابت‎های قهرمانی آسیا شرکت کرد و با پنج پیروزی متوالی و متحمل شدن تنها یک شکست به مرحله یک چهارم نهایی رسید و تیم مهرام به عنوان نماینده ایران در رقابت‎های جام ویلیام جونز شرکت کرد و تا به امروز بدون باخت به دیدارهای خود در این رقابت‎ها ادامه داده است.  

در طول این هفت روز رو به پایان، مراسم بدرقه ورزشکاران کاروان جانبازان و معلولان اعزامی به بازی‎های پارالمپیک برگزار شد، تیم دانشگاه آزاد در مسابقات جام جهانی کاراته کره جنوبی به عنوان سوم دست یافت و تیم ملی والیبال برای برپایی آخرین اردوی آماده سازی پیش از شرکت در رقابت‎های گزینشی المپیک به اسلوونی سفر کرد اما هیچ یک از اینها به اندازه دیدارهای برگزار شده از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال و البته مجموع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی مهم نبود.

هفته‎ای که در آن پرسپولیسی‏ها متحمل سومین شکست خود شدند و استقلال از رسیدن به پیروزی بازماند هرچند از شکست هم فرار کرد و مجمعی که طی آن مانند همیشه سرپرست فدراسیون برای ریاست رای گرفت. مهمترین رویداد ورزشی این هفته رو به پایان عبارتند از:

ادامه ناکامی‌های پرسپولیس در هفته صدرنشینی ملوان
پنجمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‎های کشور با صدرنشینی ملوان بندرانزلی، ثبت سومین شکست فصل در کارنامه پرسپولیس، توقف استقلال و باخت سپاهان پیگیری شد. در هفته‎ای که مس کرمان به نخستین پیروزی فصل خود رسید و با یک گل از سد فولاد خوزستان گذشت، سپاهان با دو گل مقابل سایپا تن به شکست داد و نخستین باخت فصل خود را متحمل شد. در این هفته جدال صبای قم با فجرسپاسی شیراز و آلومینیوم هرمزگان با راه آهن به نتیجه تساوی یک بر یک انجامید و پیکان تهران در ورزشگاه شهید دستگری تهران با نتیجه 2 بر یک از سد نفت گذشت.

ناکامی‌های پرسپولیس در هفته پنجم لیگ برترهم ادامه پیدا کرد و این تیم سومین باخت خود را در خانه داماش گیلان و با نتیجه یک برصفر متحمل شد. از شکست تیم پرسپولیس، گهر زاگرس نهایت بهره را برد و با برتری یک بر صفر مقابل ذوب آهن به رده پانزدهم جدول صعود کرد. در این هفته تیم تراکتورسازی تبریز با نتیجه 3 بر 2 از سد صنعت نفت آبادان گذشت و در یک قدمی ملوان، صدرنشین جدول رده‎بندی لیگ برتر ایستاد. در آخرین بازی هفته نیز جدال تیم‎های استقلال و ملوان بندرانزلی به تساوی یک بر یک انجامید تا آبی‏پوشان با 8 امتیاز در رده نهم جدول رده بندی لیگ برتر قرار بگیرند.

پرسپولیس مقابل داماش سومین شکست این فصل خود را متحمل شد

نماینده ایران در جام جهانی کاراته کره جنوبی سوم شد
تیم دانشگاه آزاد یکشنبه گذشته و در پایان نخستین دوره مسابقات جام جهانی کاراته که در بوسان کره جنوبی جریان داشت به عنوان سوم دست یافت. عنوان سومی کاراته کاران دانشگاه آزاد با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز به دست آمد. در پایان این رقابت‎ها که  با حضور نمایندگان 30 کشور برگزار شد، تیم میزبان قهرمان شد و تیم هنگ‎کنگ هم به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

ملی پوشان والیبال به اسلوونی سفر کردند
تیم ملی والیبال که مسابقات زیرگروه لیگ جهانی 2013 را پیش رو دارد، به منظور آماده سازی برای شرکت در این رقابت‎ها به اسلوونی سفر کرد تا برگزارکننده چند دیدار تدارکاتی با تیم‎های میزبان، پرتغال، اسلواکی و نروژ در این کشور باشد. شاگردان "خولیو ولاسکو" بامداد سه شنبه گذشته به اسلوونی سفر کردند و نخستین دیدار تدارکاتی خود را امروز برابر پرتغال برگزار می‎کنند. تیم ملی والیبال در چارچوب رقابت‎های گزینشی المپیک طی روزهای دهم و دوازدهم در قاهره به مصاف تیم ملی مصر می‎رود.

آغاز مسابقات ووشو قهرمانی آسیا با حضور نمایندگان ایران
هشتمین دوره رقابت‎های ووشو قهرمانی آسیا از سه شنبه گذشته در هوشی مینه ویتنام آغاز شد. در روز نخست این رقابت‎ها در وزن 70- کیلوگرم ساندای بانوان، شهربانو منصوریان حریف هندی خود را ناک اوت کرد و راهی دور دوم شد. در وزن 80- کیلوگرم ساندای مردان، امیر فضلی سانداکار قزاقستان را شکست داد و به مرحله دوم صعود کرد. در وزن 85- کیلوگرم، حمیدرضا قلی پور با یک اختلاف امتیاز مغلوب حریف هندی شد و شانس مدال طلا را از دست داد. در رقابت‌های تالو و در فرم چانگ چوان، احسان پیغمبری با کسب امتیاز 9/58 به کار خود پایان داد و از کسب مدال بازماند.

مراسم بدرقه پارالمپیکی‌ها برگزار شد
مراسم بدرقه کاروان ورزشکاران جانبازان و معلولان اعزامی به چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک سه شنبه گذشته گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان در محل این فدراسیون برگزار شد. چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از 29 اوت تا 9 سپتامبر (8 تا 19 شهریور) در لندن برگزار خواهد شد. بیش از چهار هزار ورزشکار از 140 کشور جهان در این بازی‌ها شرکت خواهند داشت و ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای پیشرو با 79 ورزشکار در بازی‌های فوق حضور خواهد یافت.

مراسم بدرقه ورزشکاران کاروان اعزامی به بازی‏های پارالمپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد

بسکتبالیست‎های جوان به یک چهارم آسیا رسیدند
تیم بسکتبال جوانان ایران که از جمعه گذشته دیدارهای خود در بیست و دومین دوره رقابت‏های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان را آغاز کرد، روز چهارشنبه به عنوان صدرنشین به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. بسکتبالیست‎های جوان ایران با پیروزی برابر قزاقستان، عربستان و فیلیپین و صدرنشینی در گروه D مرحله مقدماتی این رقابت‎ها را تمام کرد. آنها در دیدارهای اول و دوم مرحله دوم هم مقابل بحرین و اندونزی پیروز شدند اما چهارشنبه گذشته نتیجه دیدار سوم را به چین تایپه واگذار کردند با این حال به عنوان صدرنشین گروه F به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

اسبقیان رئیس فدراسیون قایقرانی شد
مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی چهارشنبه در هتل المپیک تهران برگزار شد که طی آن از بین 43 رای ماخوذه محمد شروین اسبقیان با 39 رای به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد و 4 رای نیز باطل اعلام شد. خسرو ابراهیمی، توفیق کابلی و امین مطیعی سه کاندیدای دیگر احراز پست ریاست فدراسیون قایقرانی بودند که پیش از آغاز انتخابات به سود اسبقیان انصراف دادند. نماینده کمیته ملی المپیک از غایبان این مجمع بود. اسبقیان در حالی رئیس فدراسیون قایقرانی شد که طی دوماه گذشته و به دنبال برکناری احمد دنیامالی به عنوان سرپرست مدیریت این فدارسیون را بر عهده داشت. 

پیروزی‌های متوالی مهرام در جام ویلیام جونز
سی و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال جام ویلیام جونز در حالی به میزبانی چین تایپه پیگیری می‌شود که تیم مهرام بدون باخت از امیدهای قهرمانی این رقابت‎ها محسوب می‎شود. مهرام که به نمایندگی از ایران در این رقابت‌ها شرکت کرده است طی دیدارهای اول تا چهارم به ترتیب برابر لبنان، ژاپن، چین تایپه ونماینده آمریکا پیروز شده است. مهرام امروز پنجشنبه پنجمین دیدار خود را برابر تیم دوم چین تایپه برگزار می‎کند. 


تاریخ: 1391/6/2
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: