برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

بانوی هندبالیست ایرانی می‌گوید 20سال از آسیا عقب‌تر هستیم

جام جم آنلاین: تیم ملی هندبال بانوان ایران در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار دارد، رقابت‌هایی که از سیزدهم آذر در اندونزی آغاز می‌شود و تیم نسبتا نوپای ایران در این رقابت‌ها به مصاف غول‌های آسیا خواهد رفت.

بانوان هندبالیست ایرانی در حالی خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کنند که اردویی 10 روزه را در صربستان پشت‌سر گذاشتند.

حضور تیم ملی هندبال بانوان ایران در اردوی صربستان نخستین اردوی برون‌مرزی تاریخ هندبال بانوان محسوب می‌شود؛ اردویی پربار و فوق‌العاده تاثیرگذار که با برگزاری شش بازی تدارکاتی برای ملی‌پوشان هندبال ایران به پایان رسید.

زهره تقی‌یار کاپیتان دوم تیم ملی هندبال بانوان در گفت‌وگو با جام‌جم تاثیرات این اردو بر روی ملی‌پوشان ایرانی را بسیار مثبت و آینده‌ساز ارزیابی کرد و گفت: در صربستان شش بازی تدارکاتی بسیار خوب مقابل تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف صربستان انجام دادیم. پیش از این هرگز فرصت این را پیدا نکرده بودیم که در اردویی چنین تاثیرگذار شرکت کنیم و این یکی از بزرگ‌ترین کمبودهای تیم ملی در چند سال اخیر بود، اما همه این کمبودهای چند سال اخیر با این اردوی ده روزه در صربستان جبران شد.

وی افزود: در صربستان با سبک و سیاق هندبال اروپایی بیشتر آشنا شدیم و تاکتیک‌های جدید و نوینی را به چشم دیدیم که تا پیش از این برایمان غریب و نامانوس بود. شش مسابقه‌ای که در صربستان به عنوان دیدار تدارکاتی برگزار کردیم بیشتر حال و هوای رسمی داشت و اصلا به چشم مسابقه‌های تدارکاتی به آن نگاه نمی‌شد. سرود رسمی هر کشور پیش از آغاز مسابقه‌ها در سالن طنین‌انداز می‌شد و تمام تیم‌ها با تمام نیرو و بازیکنان اصلی‌شان مقابل ما قرار گرفتند.

ملی‌پوش تیم هندبال بانوان اظهار کرد: مسلما این اردوی تدارکاتی تاثیر زیاد و البته مثبتی در عملکرد ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا خواهد داشت. تیم ملی هندبال بانوان در دوره‌های گذشته رقابت‌های قهرمانی آسیا مقامی به دست نیاورده که اکنون قابل ذکر باشد، اما این بار به پشتوانه اردوی صربستان قصد داریم نتیجه‌ای به دست بیاوریم که قابل قیاس با دوره‌های گذشته نباشد.

کاپیتان دوم تیم ملی هندبال بانوان در ادامه گفت: ما 20 سال از سطح اول هندبال بانوان آسیا عقب‌تر هستیم و با این شرایط رقابت با قدرت‌هایی همانند کره، قزاقستان، چین و ژاپن کاملا بیهوده است، بنابراین نباید انتظار داشت در رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق شویم که این تیم‌ها را شکست بدهیم. البته ما قبلا تیم‌هایی مانند هند و ازبکستان را شکست داده‌ایم، اما شکست تیم‌های قدرتمند برتر آسیا کار ما نیست.

هیلدا حسینی‌خواه - جام‌جم

تاریخ: 1391/7/24
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: