برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اتفاقات هفت روز ورزش/شاهکار فوتسال و شش‌ تا زدن فوتبالیست‌ها/ یک مربی برکنار شد!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: تساوی ارزشمند تیم ملی فوتسال ایران مقابل اسپانیا، برکناری سرمربی بسکتبال مهرام، پیروزی تیم ملی فوتبال برابر تاجیکستان و ادامه بلاتکلیفی جام حذفی از مهمترین اتفاقات هفت روز ورزش ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهایی که لیگ برتر فوتبال به واسطه بازی تیم ملی با ازبکستان تعطیل بود و شاگردان "کی‌روش" آخرین راه‌های شکست ازبک‌ها را در ورزشگاه آزادی مرور می‌کردند، این تیم ملی فوتسال بود که با درخشش در اولین مسابقه خود در جام جهانی هیجان را به خون فوتبالدوستان ایرانی برگرداند. از اتفاقات جالب دیگر می‌‌توان به پیروزی جوانان فوتبالیست مقابل ژاپن اشاره کرد. همچنین لیگ برتر بسکتبال این هفته با یک اتفاق عجیب آغاز شد.

* توقف اسپانیا مقابل تیم ملی فوتسال ایران
تیم ملی فوتسال ایران در اولین مسابقه خود در رقابت‌های جام جهانی فوتسال که در تایلند برگزار می‌شود موفق شد تیم قدرتمند اسپانیا را متوقف کند. ایران در حالی که در نیمه اول این مسابقه با نتیجه 2 بر صفر عقب بود، در نیمه دوم هجومی‌تر ظاهر شد و موفق شد بازی باخته را با تساوی 2 بر 2 به پایان برساند. ملی پوشان فوتسال در دومین مسابقه خود هم موفق شدند به سختی از سد تیم فوتسال مغرب عبور کنند تا در سومین بازی خود امروز به مصاف پاناما بروند.

* پیروزی تیم فوتبال جوانان مقابل ژاپن
تیم فوتبال جوانان ایران در اولین مسابقه خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا موفق شد با نتیجه 2 بر صفر ژاپن را شکست بدهد و نگاه‌ها را به خود معطوف کند. با این حال پیروزی جوانان دوشنبه شب در سایه تساوی با امارات قرار گرفت. شاگردان اکبر محمدی در دومین مسابقه خود مقابل امارات در حالی که با یک گل از این حریف خود جلو بودند، در نهایت پیروزی را با تساوی عوض کردند. تیم جوانان ایران در آخرین مسابقه خود چهارشنبه شب برابر کویت به برتری 6 بر صفر دست یافت تا صعود مقتدرانه‌ای به مرحله حذفی مسابقات داشته باشد. شاگردان اکبر محمدی روز یکشنبه هفته آینده برای کسب سهمیه حضور در جام جهانی جوانان 2013 ترکیه به مصاف کره‌جنوبی می‌روند.

 * قهرمانی عالمیان در مسابقات تنیس روی میز جهان
رقابت‌های پینگ پنگ قهرمانی زیر 21 سال جهان که در آلمان برگزار می‌شد با قهرمانی نوشاد عالمیان به پایان رسید. عالمیان در فینال مسابقات موفق شد حریف مصری خود را با نتیجه 4 بر 2 شکست بدهد و به عنوان قهرمانی برسد.

* آغاز لیگ برتر بسکتبال بدون مصطفی هاشمی
لیگ برتر بسکتبال از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و روز دوشنبه ادامه یافت. در هفته اول این مسابقات تیم‌های پتروشیمی ماهشهر، پتروشیمی بندر امام، فولاد ماهان، دانشگاه آزاد و مهرام موفق به شکست حریفانشان شدند. هفته اول این مسابقات تحت تاثیر غیبت مصطفی هاشمی سرمربی مهرام قرار داشت. هاشمی در حالی که هدایت مهرام را در رقابت‌های آسیایی بر عهده داشت به یکباره از کارش برکنار شد تا هدایت این تیم بر دوش مربیان جوان بیفتد.

* تداوم بلاتکلیفی جام حذفی
در حالی که مسابقات فوتبال لیگ برتر به خاطر اردوی تیم ملی تعطیل است، جام حذفی در صدر اخبار فوتبالی چند روز گذشته قرار داشته است. از یکسو مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون فوتبال اعلام کرده است جام حذفی قطعا برگزار خواهد شد ولی علی کفاشیان در حاشیه تمرین روز دوشنبه تیم ملی گفت که اولویت فدراسیون تیم ملی است و جام حذفی به شرطی برگزار می‌شود که باشگاه‌ها قبول کنند ملی پوشان در این جام بازی نکنند!

* شش تایی شدن تاجیکستان و اسامی نهایی تیم ملی
تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه در یک دیدار دوستانه در ورزشگاه آزادی به مصاف تاجیکستان رفت که این بازی در نهایت با نتیجه 6 بر یک به سود ایران به پایان رسید. پس از این مسابقه "کارلوس کی‌روش" نام سه بازیکن ایران را از لیست تیم ملی خارج کرد تا 25 بازیکن خود را آماده بازی با ازبکستان کنند. ایران سه شنبه هفته بعد در ورزشگاه آزادی میزبان ازبکستان خواهد بود و در صورت پیروزی کار خود را برای صعود به جام جهانی هموارتر می‌کند.


 
* بازگشت برزیلی استقلال و توافق پرسپولیس با دو بازیکن خارجی
"فابیو جانوآریو" هافبک برزیلی استقلال که چند هفته پیش تمرینات این تیم را ترک کرد و به برزیل رفت، سرانجام روز چهارشنبه وارد ایران شد. گفته می‌شود جانوآریو به خاطر عدم دریافت مطالباتش از باشگاه قهر کرده بود. از سوی دیگر تداوم مشکلات تیم فوتبال پرسپولیس در چند خط باعث شد تا سرانجام مسئولان این باشگاه حاضر شوند دو بازیکن خارجی را به ترکیب خود اضافه کنند. "استفان آپیا" و " دیوید کارنی" دو بازیکن غنایی و استرالیایی هستند که با پرسپولیس به توافق رسیده‌اند و قرار است این دو خارجی از امروز پنجشنبه در تمرین سرخپوشان حاضر شوند.


تاریخ: 1391/8/18
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: