برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

لیگ برتر هندبال ایران همه چیز زیر سایه بلاتکلیفی

جام جم آنلاین: هپکوی اراک هر چند یکی از ریشه‌دارترین تیم‌های لیگ برتر هندبال محسوب می‌شود، با وجود این حداقل در این فصل از رقابت‌های لیگ در حد و اندازه‌های یک تیم مدعی نیست.

نماینده اراک که زمانی داعیه حضور در جام باشگاه‌های آسیا و قهرمانی در لیگ را داشت اکنون تنها برای بقا در سطح اول هندبال ایران می‌جنگد.

ایرج رضایی، سرمربی هپکوی اراک که در سال 75 این تیم را برای نخستین‌بار تشکیل داد خارج‌شدن هپکو از شرایط فعلی و تبدیل‌شدن به یک مدعی درجه یک را منوط به گذشت زمان می‌داند.

وی درباره شرایط کنونی این تیم به «جام‌جم» گفت: برای این فصل از رقابت‌های لیگ برتر مشکلاتی داشتیم، مشکلاتی همانند مصدومیت و از دست‌دادن چند بازیکن اثر گذار و کلیدی. مشکلات یاد شده باعث شد در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر نتوانیم خود را به عنوان یک مدعی مطرح کنیم و در حال حاضر نیز فقط برای تصاحب یکی از جایگاه‌های میانه جدول برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

یک تیم صددرصد بومی

رضایی در ادامه گفت: هپکوی اراک تنها تیم در هندبال ایران است که از نیروهای صددرصد بومی استفاده می‌کند. ما ترجیح دادیم از بازیکنان جوان و نوجوان در ترکیب تیم استفاده کنیم، اما متوسل به نیروهای غیربومی نشویم. یکی از دلایلی که موجب شد نتوانیم در این فصل در حد و اندازه‌های یک تیم مدعی باشیم این است که نیروهای ما جوان و نوجوان هستند. استفاده از نیروهای صددرصد بومی در هندبال یک اصل نیست، اما حداقل یک برند محسوب می‌شود.

مدعیان قهرمانی

سرمربی تیم هپکوی اراک در رابطه با مدعیان قهرمانی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر هندبال عنوان کرد: این فصل، مدعیان قهرمانی افزایش یافته‌اند.

فولاد ماهان اصفهان مثل همیشه ادعای قهرمانی دارد و ثامن‌الحجج سبزوار نیز در کنار نماینده اصفهان دیگر تیم مدعی اصلی قهرمانی است.

تیم ثامن مشهد هم با وجود این‌که تازه وارد محسوب می‌شود، می‌تواند برای قهرمانی یک مدعی باشد زیرا سرمایه‌گذاری قابل توجهی پشت سر خود می‌بیند.

به هندبال توجهی نمی‌شود

این مربی در ادامه گفت: آنقدر که به بسکتبال و والیبال اهمیت داده می‌شود، به هندبال اهمیت نمی‌دهند. هندبال به عنوان یک رشته مهیج و پرطرفدار باید حضور پررنگ‌تری در رسانه‌ها داشته باشد در غیر این‌صورت نمی‌تواند به پیشرفت قابل توجهی برسد. مشکل اساسی هندبال همین بی‌توجهی رسانه‌هاست، البته مشکلات دیگری هم دیده می‌شود که با برنامه‌ریزی قابل رفع است.

یکی از مشکلاتی که با برنامه‌ریزی براحتی حل‌شدنی است به مشخص نبودن آغاز و پایان لیگ برمی‌گردد، ما نمی‌دانیم لیگ چه زمانی شروع می‌شود و اکنون که در هفته‌های میانی نیم‌فصل نخست قرار داریم از تاریخ دقیق آغاز نیم‌فصل دوم بی‌اطلاعیم. این وضعیت بلاتکلیفی نامطلوبی را برای ما به وجود آورده است. در لیگ هندبال همه چیز زیر سایه این بلاتکلیفی‌ها قرار گرفته است.

و نقاط قوت...

رضایی خاطر نشان کرد: متاسفانه در لیگ برتر هندبال نمی‌توان نقاط قوت را چندان واضح دید، زیرا شاید اصلا نقطه قوتی وجود نداشته باشد! با وجود این نمی‌توان از برخی نکات بسادگی گذشت و بی‌انصافی کرد. فدراسیون همکاری خوبی با ما دارد تا حداقل با اطمینان خاطر کارمان را دنبال کنیم.

انتظار همه مربیان لیگ برتری از فدراسیون این است همانقدر که برای تیم ملی برنامه‌ریزی انجام می‌دهد، برای لیگ نیز برنامه‌ریزی قابل توجهی صورت پذیرد که در این صورت بخش عمده مشکلات عمده ما حل می‌شود.

هیلدا حسینی‌خواه - جام‌جم

تاریخ: 1391/9/23
موضوع: توپ و تور
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: