برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

نامزدهای بازی جوانمردانه سال فیفا معرفی شدند

فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، سه نامزد بازی جوانمردانه سال جهان را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون فوتبال گواتمالا به دلیل اینکه اعلام کرده بود به هیچ وجه فساد مالی در فوتبال را تحمل نخواهد کرد به عنوان یکی از سه نامزد انتخاب شده است. این فدراسیون همچنین در خصوص رشوه گیری سه بازیکن تحقیقاتی را به عمل آورد و آنان را برای همیشه از فوتبال محروم کرد.

باشگاه ترکیه ای "اسکیسهیراسپور" دومین نامزد بازی جونمردانه است که به درخواست هواداران تیم اسکاتلندی "سنت جانستون" در این فهرست قرار گرفته است. در یکی از دیدارهای لیگ اروپا بین این دو تیم ترکیه ای و اسکاتلندی در ترکیه، یکی از بازیکنان سنت جانستون مصدوم شد و در همان زمان برای اسکیسهیراسپور موقعیت خطرناک حاصل شد که به یک ضربه کرنر انجامید. اما زمانی که توپ به نفع تیم میزبان به جریان افتاد، دده، بازیکن اسکیسهیراسپور، توپ را به تیم ده نفره سنت جانستون بازگرداند.

فدراسیون فوتبال ازبکستان هم به عنوان سومین نامزد بازی جوانمردانه سال از سوی فیفا انتخاب شد. این فدراسیون به خاطر نشان دادن اینکه بازی جوانمردانه و رقابت نه تنها با یکدیگر ناسازگار نیستند بلکه تکمیل کننده یکدیگر هم هستند، نامزد فدراسیون جوانمرد سال انتخاب شدند. باشگاه ها و تیم ملی ازبکستان در سال 2012 بیشترین امتیاز بازی جوانمردانه را به خود اختصاص دادند. این امتیازات بر پایه کارت های زرد و قرمز، بازی مثبت، احترام به حریفان و داور به تیم ها اعطا و یا از آنها کسر می‌شود.

این سه نامزد بر اساس فهرست "کمیته بازی جوانمردانه و مسئولیت اجتماعی" فیفا که ریاست آن بر عهده شاهزاده علی بن الحسین و سنس ارزیک است، ارائه می شود.


 امانت داری و
تاریخ: 1391/10/2
موضوع: ورزش جهان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: