برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

پول نبود، مترجم از حضور در کلاس بوکس جا ماند!

مسوول کمیته آموزش فدراسیون بوکس و مترجم کتاب‌های آموزشی مشت‌زنی به دلیل مشکلات مالی و کمبود بودجه این فدراسیون، فرصت شرکت در کلاس‌های پیشرفته بوکس را از دست داد. این کلاس‌ها با محوریت تدریس کتاب «راهنمای مربیان بوکس ‌آیبا» به میزبانی امان پایتخت اردن برگزار می‌شوند.عبدالرضا انصاریدر گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: فدراسیون جهانی بوکس آماتور (آیبا) با ارسال نمابری از فدراسیون کشورمان خواسته بود تا اسامی مربیانی را که توانایی حضور در کلاس‌های پیشرفته این رشته ورزشی دارند، اعلام کند. فدراسیون بوکس ایران نام هفت مربی را برای حضور در این دوره آموزشی اعلام کرد که نام من هم در این فهرست به چشم می‌خورد. 

وی افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و کمبود بودجه، فدراسیون تنها می‌توانست هزینه‌های سفر دو نماینده از کشورمان را تقبل کند و نفرات بعدی باید با هزینه شخصی راهی اردن می‌شدند. از آن‌جایی که تامین هزینه سفر به اردن برایم مقدور نبود، قید حضور در این  دوره را زدم.

انصاری درباره شرایط مربیان حاضر در این کلاس‌ها، توضیح داد: فدراسیون جهانی بوکس (آیبا) مربیان این ورزش را به سه گروه تک ستاره (مربیان مبتدی)، دوستاره (مربیان نیمه حرفه‌ای) و سه ستاره (مربیان حرفه‌ای سطوح پیشرفته) تقسیم کرده است. کلاس‌های آموزشی امان هم برای ارتقای سطح مربیان دوستاره به سطح بالاتر برگزار می‌شود.

مسوول کمیته آموزش فدراسیون بوکس با اشاره به کتاب‌هایی که در این دوره تدریس می‌شوند، اضافه کرد: کتاب اصلی آیبا برای آموزش مربیان،‌ اثری به نام «راهنمای مربیان بوکس آیبا» است. من ترجمه این کتاب را چهار ماه پیش به پایان رساندم و آن ‌را برای انتشار در اختیار کمیته ملی المپیک  قرار دادم. در واقع، پیش از این‌که فدراسیون جهانی برپایی چنین دوره‌هایی را در نظر بگیرد، نیاز مربیان کشورمان به این کتاب را احساس کرده بودم اما با گذشت چهارماه، هنوز کمیته ملی المپیک پاسخی برای انتشارش نداده است.  

انصاری درباره محتوای این کتاب، گفت: این کتاب از چند بخش تشکیل شده است که فصل اول تا پنجم آن به مربیان تک ستاره اختصاص دارد و از فصل پنجم به بعد مطالب تخصصی برای مربیان حرفه‌ای و سه ستاره بوکس به چشم می‌خورد. این کتاب در کشورهای صاحب‌نام مشت‌زنی مانند کوبا،‌ روسیه و آمریکا تدریس می‌شود.

وی با اشاره به هزینه‌ بالای انتشار چنین آثاری گفت: متاسفانه تا این لحظه برای انتشار این کتاب، موفق به پیدا کردن حامی مالی نشده‌ایم و احتمال دارد «راهنمای مربیان بوکس آیبا» را با هزینه شخصی منتشر کنیم.

مسوول کمیته آموزش فدراسیون بوکس درباره ترجمه جدیدش، توضیح داد: به تازگی ترجمه کتاب دیگری در زمینه آموزش مربیان مشت‌زنی را آغاز کرده‌ام که می‌تواند مکمل «راهنمای مربیان بوکس آیبا» باشد. فدراسیون جهانی رشته ورزشی بوکس را به سه گروه مسابقات بوکس آزاد (اوپن)، لیگ جهانی بوکس و بوکس حرفه‌ای آیبا تقسیم کرده‌است و هر یک از ‌آن‌ها مقررات خاص خودشان را دارند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران اسامی هفت نفر از مربیان کشورمان را به نام‌های حسین نهرودی، اکبر احدی، همایون امیری، مهدی توحیدی‌نیا، غلامرضا کریمی، عبدالرضا انصاری و رضا مهدی‌پور برای شرکت در این دوره که از دوازدهم تیر در امان برگزار می شود اعلام کرده بود، که با انصراف انصاری، ایران با شش مربی در این دوره شرکت خواهد کرد.
تاریخ: 1392/4/1
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: