برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مهرگان «والیبال نوین1» را به زمین مربیان فرستاد

کتاب «والیبال نوین 1» تالیف و ترجمه جواد مهرگان، دبیر کمیته آموزش فدراسیون والیبال با حمایت این فدراسیون روانه بازار نشر شد.-مهرگان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: این کتاب دربرگیرنده آموزش‌های نوین والیبال در سطح متوسط این رشته ورزشی است و در تدوین آن از منابعی مانند «والیبال پیشرفته»، «راهنمای مربیان فدراسیون جهانی والیبال 2002» و «ضربات موثر در والیبال 2012» استفاده کرده‌ام.

دبیر کمیته آموزش فدراسیون والیبال با اعلام این‌که حدود شش ماه برای ترجمه و تالیف این اثر زمان گذاشته است، اضافه کرد: «والیبال نوین 1» از سوی فدارسیون به همه هیات‌های استان‌های سراسر کشور ارسال شده و قرار است به عنوان یکی از منابع کلاس‌های مربیگری درجه 2 و 3 در نظر گرفته شود.

مهرگان در پاسخ به این پرسش که «چه زمانی جلد دوم والیبال نوین را منتشر می‌کنید؟» توضیح داد: با پایان رقابت‌های لیگ جهانی والیبال 2013 جدیدترین آمارهای رقابت‌های بین‌المللی از سوی فدراسیون جهانی والیبال منتشر خواهد شد. از آن‌جایی که مخاطبان این کتاب‌ها بیشتر مربیانند و با توجه به این‌که آگاهی از چنین آمارهایی برایشان ضروری است، در نظر داریم اطلاعات منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال را هم ضمیمه جلد دوم «والیبال نوین» کنم و احتمال دارد این کار تا پایان تابستان سال جاری طول بکشد.

وی افزود: در جلد بعدی «والیبال نوین» به اصول و تاکتیک‌های مدرن والیبال برای سطوح پیشرفته این ورزش توجه زیادی شده است. مطالب جلد دوم این کتاب بیشتر به اصول و فلسفه مربیگری اختصاص دارند و به یقین بخشی به نام تمرینات در کتاب بعدی وجود نخواهد داشت. البته سعی می‌کنیم فصل‌ تمرینات را در قالب لوح‌ فشرده به «والیبال نوین 2» ضمیمه کنیم.

دبیر کمیته آموزش فدارسیون والیبال درباره کتاب‌های دیگری که قصد انتشارشان را دارد،‌ گفت: به تازگی اطلاعاتی را برای انتشار کتابی با موضوع والیبال نونهالان و نوجوانان جمع آوری کرده‌ام. مطالعه این کتاب به والیبالیست‌های سنین پایه کمک می‌کند تمریناتی را که زیر نظر مربیانشان انجام داده‌اند، تکمیل کنند.

جواد مهرگان، متولد 1359 دبیر کمیته آموزش والیبال و بازیکن اسبق تیم‌های دخانیات و بانک کشاورزی تهران، پگاه ارومیه، شهرداری همدان، ‌پیشگامان کویر یزد،‌ برق کرمان و سنگ آهن بافق است. تاکنون از وی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌ ملی والیبال دانشجویان را هم در کارنامه‌اش دارد، کتاب‌های «آموزش مصور والیبال» و «والیبال مدرن 1» روانه بازار نشر شده است.
تاریخ: 1392/4/30
موضوع: توپ و تور
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: