برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

وقتی یک مشتزن شاعر می‌شود!

محمدرضا مولایی از جمله مشتزنانی است که علاقه فراوانی به تالیف و ترجمه کتاب در رشته ورزشی بوکس دارد. وی کتابش با عنوان «آموزش تمرین با گلابی بوکس، از مبتدی تا پیشرفته» را از سوی نشر آونگ و نشر علم و حرکت به صورت مشترک روانه بازار کتاب‌های ورزشی کرده است.خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)_ پیش از معرفی این کتاب باید اشاره شود که گلابی بوکس مهمترین ابزار بوکسورها برای افزایش و کنترل فاکتورهای دقت، سرعت و زمان‌بندی محسوب می‌شود و در آمادگی جسمانی ورزشکاران این رشته بسیار موثر است. تمرین گلابی بوکس وسیله اصلی و در عین حال مبتکرانه و جالب بوکسورها در مبارزه به شمار می‌آید.

آن‌چه هنگام نخستین مواجهه شما با این کتاب کاملا به چشم می‌آید، علاقه فراوان این نویسنده و مشتزن به مقوله شعر و شاعری است، به گونه‌ای که در صفحه بعد از شناسنامه کتاب، قصیده‌ای 18 بیتی سروده ملایی آورده شده است. وی در این قصیده که گاهی نیز وزن و قافیه آن به خوبی رعایت نشده، حکایت رویارویی خویش را با یک حریف نوشته است و این‌که ابتدا حریف را با ضربات مشت می‌زند و بعد نوبت به حریف می‌رسد و سرانجام این نبرد به شکلی حماسی به پایان می‌رسد و شخصیت نخست، برنده می‌شود، اما به رسم جوانمردی حریفش را در آغوش می‌گیرد و در حالی که «بار دوستی» را بر شانه‌هایش احساس می‌کند، روانه خانه می‌شود! وی پیشگفتار کتابش را نیز با ارایه پنج بیت درباره ویژگی‌های یک نویسنده متعد آغاز کرده است.

فصل نخست این کتاب به بیان تاریخچه گلابی بوکس اختصاص دارد و سپس نوبت به تشریح اجزا و قسمت‌های مختلف گلابی بوکس می‌رسد. البته در این فصل شیوه نصب گلابی بوکس و توصیه‌هایی برای محافظت از دست هنگام انجام تمرین با این وسیله ارایه شده است.

در فصل بعدی روش‌های زدن ضربه به ویژه ضربه‌های پی در پی به گلابی بوکس آموزش داده می‌شود. بعد هم نوبت به این می‌رسد که با انجام تمریناتی نظیر تمرینات متمرکز و زمان‌دار، سطح مهارتی بوکسور افزایش یابد.

بدون شک می توان از این کتاب به عنوان یک اثر کاربردی نام برد، زیرا علاوه بر آموزش تمرین کردن با گلابی بوکس به زبان ساده، حتی مراحل نصب این وسیله و وسایل مورد نیاز آن را هم با استفاده از تصویر و متن توضیح می‌دهد. به عنوان مثال، در صفحه 42 وسیله‌ای به نام سیم‌چین خار حلقوی نگهدارنده معرفی و نحوه استفاده از آن برای نصب گلابی بوکس بیان می شود.

مولف کتاب مدعی شده که این اثر مکتوب، نخستین کتاب آموزش و تمرین با گلابی بوکس در آسیاست و برای تمامی بوکسورها قابلیت استفاده را دارد. 

کتاب «آموزش تمرین با گلابی بوکس، از مبتدی تا پیشرفته» پنجمین اثر ملایی در رشته ورزشی بوکس است.  

چاپ نخست کتاب «آموزش تمرین با گلابی بوکس، از مبتدی تا پیشرفته» با شمارگان 1000 نسخه و به بهای پنج هزار تومان منتشر شده است.
تاریخ: 1392/12/15
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: