برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

عنوان چهارمي پارالمپيك آسيايي دور از دسترس نيست خسروي‌وفا: يكسان سازي جوايز روحيه مضاعفي به ورزشكاران معلول داد

خبرگزاري فارس: رئيس كميته ملي پارالمپيك گفت: سازمان تربيت بدني با يكسان سازي جوايز معلولان و افراد سالم روحيه مضاعفي به ورزشكاران معلول داد.


به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبري فارس «توانا»، محمود خسروي‌وفا روز گذشته در اردوي تيم ملي وزنه‌برداري جانبازان و معلولين كه خود را براي حضور در نخستين دوره بازي‌هاي پارالمپيك آسيايي 2010 گوانگجو آماده مي‌كند، حاضر شد و درباره شرايط اين تيم اظهار داشت: با توجه به آمادگي ورزشكاران و اينكه در حال حاضر 3 نفر از افراد حاضر در اردوي تيم ملي ماه گذشته در مسابقات جهاني وزنه‌برداري معلولان موفق به كسب 3 عنوان قهرماني شده بودند، ما نيز حداقل 3 مدال طلا را در اين رشته در بازي‌هاي آسيايي پيش‌بيني مي‌كنيم.
وي درباره شرايط كاروان اعزامي معلولان به گوانگجو، گفت: از نظر رشته ششمين كشور در بين 41 كشور شركت كننده هستيم؛ به غير از بسكتبال با ويلچر (به علت محروميت)، شمشيربازي، بولينگ و بدمينتون، در 15 رشته از 19 رشته مسابقات حضور خواهيم داشت.
رئيس فدراسيون حانبازان و معلولين درباره محروميت بسكتبال با ويلچر گفت: محروميت اين رشته قبل از المپيك 2012 لندن به پايان مي‌رسد، اما چون نمي‌توانيم در مسابقات انتخابي آن شركت كنيم عملا شانسي براي حضور در پارالمپيك آينده نداريم.
خسروي‌وفا تصريح كرد: با توجه به اينكه نخستين دوره بازي‌هاي پارالمپيك آسيايي برگزار مي‌شود، ارزيابي دقيقي از رقبا نداريم؛ اما شرايط براي كسب عنوان پنجمين تيمي راحت است؛ البته فكر مي‌كنيم عنوان چهارمين دور از دسترس نباشد. كار سختي داريم، اما تمام تلاش خود را براي رسيدن به اين مهم انجام خواهيم داد.
وي افزود: در رشته وزنه‌برداري نيز در 8 وزن و با 10 ورزشكار شركت مي‌كنيم كه در 2 وزن مطمئناً مدال‌هاي طلا و نقره از آن ايران است.
رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين با اشاره به اخلاق‌مداري در بين ورزشكاران اين قشر ادامه داد: مهم‌تر از مدال‌آوري ورزشكاران جانباز و معلول اخلاق خوب و مثال زدني آنها است؛ كه به هيچ‌عنوان اهل حاشيه نيستند و از ايمان بالايي برخوردارند. اين موضوع مهم‌تر از وزنه‌هاي سنگيني است كه بالاي سر مي‌برند.
رئيس كميته ملي پارالمپيك با اشاره به حضور سعيدلو در اردوي وزنه‌برداري جانبازان و معلولين عنوان كرد: از رئيس سازمان تربيت بدني بابت حضورشان تشكر مي‌كنيم. اميدواريم با وجود اينكه مي‌دانيم مشغله كاري بالايي دارند، در اردوهاي ساير رشته‌ها نيز حاضر شوند؛ چون اين حضور موجب بالا رفتن روحيه ورزشكاران و دلگرمي آنها براي درخشش در مسابقات مي‌شود.
خسروي‌وفا افزود: حمايت‌هاي بي‌دريغ سازمان تربيت بدني از ورزشكاران معلول و يكسان‌سازي جوايز آنها در مسابقات بين‌المللي با افراد سالم، جاي هيچ‌گونه گلايه‌اي براي ما باقي نگذاشته است.
رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين تصريح كرد: حضور معاون رئيس جمهوري با وجود تمام مشغله كاري در اردوهاي تيم‌هاي ملي جانبازان و معلولين براي ما افتخار است. به هر حال خوبي‌ها را بايد گفت؛ نگاهي كه آقاي سعيدلو نسبت به ورزش معلولين داشته‌اند همواره مثبت بوده است. مهم‌ترين آن هم اين بوده كه جوايز معلولين به افراد سالم يكسان‌سازي شده كه بارزترين قدم در اين راه بوده است.
انتهاي پيام/

تاریخ: 1389/7/30
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: