برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

درگيري مسلحانه در مكزيك بيش از ‪ ۲۰‬كشته و مجروح بر جاي گذاشت

اجتماعي. مكزيك. خشونت خياباني
تهران- منابع پليس مكزيك روز شنبه از حمله يك باند مسلح به تعدادي از جوانان شهر سيداد خوارز خبر دادند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سيداد خوارز (مكزيك)، يكي از مسئولان پليس محلي مكزيك كه خواست نامش فاش نشود در اين‌باره گفت: يك باند مسلح با حمله به يك گروه از جوانان شهر سيداد خوارز، موجب مرگ ‪ ۱۲‬نفر و زخمي شدن ‪ ۱۰‬نفر از آنها شد.

وي خاطر نشان كرد: جوانان در پاركي واقع در مركز شهر سيداد خوارز سرگرم برگزاري جشني بودند كه يك گروه افراد مجهز به سلاح‌هاي سنگين و لباس متحد الشكل مشكي سوار بر خودورهاي شاسي بلند بر روي آنها آتش گشودند كه در اين ميان ‪ ۱۲‬نفر را كشته و دستكم ‪ ۱۰‬نفر از آنها را زخمي شدند.

در ميان كشته‌شدگان ‪ ۴‬زن و در ميان زخمي‌ها يك دختر بچه ‪ ۷‬ساله مشاهده مي شود.

برخي رسانه‌هاي مكزيك پيشتر اعلام كرده بودند در اين تيراندازي مرگبار، ‪۱۵‬ نفر كشته و ‪ ۱۸‬تن ديگر زخمي شده اند.

بر پايه اين گزارش، شهر سيداد خوارز خشونت آميزترين شهر مكزيك محسوب مي شود كه همواره شاهد درگيري و نزاع باندهاي قاچاق مواد مخدر بوده است.

بر اساس آخرين گزارش‌هاي رسمي دولت مكزيك، رقابت ميان باندهاي قاچاق مواد مخدر براي به دست گرفتن بازار قاچاق، تنها در سال گذشته بيش از ‪ ۲۸‬هزار كشته بر جاي گذاشته است.

افزايش درگيري‌ها و قتل‌هاي مسلحانه در مكزيك در حالي صورت مي‌گيرد كه فيليپه كالدرون رئيس جمهور اين كشور سال گذشته ميلادي مبلغ هنگفتي را براي مبارزه با باندهاي قاچاق در داخل كشور اختصاص داد.

گفتني است كشور مكزيك يكي از ناآرام‌ترين كشورهاي جهان است و قتل و آدم ربايي در اين كشور در سال‌هاي اخير به اوج خود رسيده است تا جايي كه برخي افراد ثروتمند با قرار دادن يك تراشه كوچك الكترونيكي در زير پوست خود، اين امكان را براي پليس مكزيك فراهم كرده‌اند كه پس از ربوده شدن احتمالي ، آنها را رديابي كند.







تاریخ: 1389/8/1
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: