برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

باشگاه‌ها به زوال رفته‌اند و صداو سیما هم مسئولیت نمی‌پذیرد بهروان:احتمال دارد وزارت نفت باشگاه راه‌آهن را واگذار کند/ کاظمی کُل فوتبال ایران را زیر سوال بُرد

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: احتمال دارد وزارت نفت که باشگاه راه‌آهن را خریداری کرده، آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

 

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری  فارس در خصوص واگذاری تیم راه‌آهن به وزارت نفت گفت: اگر این خبر صحت داشته باشد باید بررسی‌های لازم را به عمل بیاوریم. در قوانین حرفه‌ای و تجاری این موضوع وجود دارد که یک موسسه یا نهاد نمی‌تواند چند تیم را به طور همزمان در اختیار داشته باشد اما در حال حاضر شرایط راه‌آهن استثنا است چون این تیم در اختیار قوه قضائیه است و از طرف دیگر شرکت نفت از بابک زنجانی که تیم راه‌آهن در اختیار او بود طلبی را داشت که گویا تیم راه‌آهن در ازای بدهی زنجانی به این وزارتخانه واگذار شده است یعنی اموال و دارایی‌های زنجانی برای رفع بدهی‌اش واگذار شده و این واگذاری در این راستا بوده است.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود قرار است راه‌آهن توسط وزارت نفت به مس کرمان واگذار شود اما راه‌آهنی‌ها مخالف خارج شدن از تهران هستند ادامه داد: با این حال باید در این مورد بررسی‌های لازم را به عمل آورد و حتی این احتمال دارد که وزارت نفت بخواهد تیم راه‌آهن را برای تبدیل آن به سرمایه به بخش خصوصی واگذار کند. در خصوص بحث‌هایی که شما می‌گویید درست است اما باز هم تاکید می‌کنم که راه‌آهن جزو مایملک بابک زنجانی شده است اما چون در استان تهران فعالیت می‌کرده شاید تربیت بدنی این استان در خصوص این تیم نظراتی داشته باشد که در این مورد نیز باید بررسی‌ها به عمل آید.

بهروان یادآور شد: باید در این مورد جلسه‌ای بگذاریم تا زوایای مختلف این واگذاری بررسی شود اما در حال حاضر مهمترین مسئله این است که بقا و حیات راه‌آهن حفظ شود و باید ابتدا نسبت به این موضوع بازنگری‌ها صورت گیرد. یعنی باید ابتدا کمک شود تا راه‌آهن روی پایش بایستد سپس آنقدر قوانین وجود دارد که بتوان به این سوالات پاسخ داد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد نامه کفاشیان به فدراسیون فوتبال در مورد مشکلات حاد مالی فدراسیون فوتبال گفت: مشکل مالی وجود دارد و این مشکل هم برای سازمان لیگ است و هم فدراسیون. حق پخش و تبلیغات محیطی حق باشگاه‌هاست اما این بدان معنا نیست که حقوق فدراسیون فوتبال نادیده گرفته شود. در سال‌های گذشته روالی وجود داشت که صدا و سیما کلی پول می‌داد و این پول بین باشگاه‌ها تقسیم می‌شد و بر همین اساس باشگاه‌ها روی این پول حساب می‌کردند اما با عوض شدن این جریان امسال باشگاه‌ها رو به زوال رفته‌اند و صدا و سیما هم هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرد و این درست نیست. سوال من این است مگر صدا و سیما در قبال پخش مسابقات درآمد ندارد و مگر آنها تبلیغات رایگان می‌کنند پس چرا به حقوق فوتبال احترام گذاشته نمی‌شود.

وی در پایان در مورد انتقادات فرهاد کاظمی نسبت به فوتبال کشور گفت: متاسفانه کاظمی مصاحبه‌ای کرده و همه فوتبال ایران را زیر سوال برده است این موضوع خیلی قشنگ نیست که بخواهیم با کلی‌گویی همه چیز را زیر سوال ببریم. امروز در فوتبال همه بخش‌ها زحمت می‌کشند و من از آقای کاظمی یا هر کس دیگری که مستندات دارد خواهش می‌کنم تا آنها را به ما ارائه دهند تا بتوانیم با فساد مبارزه کنیم چرا که نمی‌شود با کلی‌گویی با فساد مبارزه کرد ضمن اینکه اینطور هم درست نیست که چون نتیجه نمی‌گیریم بخواهیم همه ارکان فوتبال را زیر سوال ببریم. فوتبال اینطور پیشرفت نمی‌کند.

انتهای پیام/خ

 

 

تاریخ: 1393/11/21
موضوع: رزمی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: