برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

یک کارشناس: کاهش غیراصولی وزن در زنان، پوکی استخوان به همراه دارد

یک کارشناس آسیب شناسی ورزشی گفت: هر چند حفظ وزن و تناسب اندام برای بانوان اهمیت زیادی دارد، اما این روند باید منطقی و با رعایت اصول تغذیه ای برای رسیدن انرژی کافی به بدن و حفظ کارایی ورزشی صورت گیرد.

شهریار عباسیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: کاهش غیر اصولی وزن پیامدهای منفی را برای سلامتی بانوان به همراه دارد که از آن جمله می توان به پوکی استخوان و کاهش عملکر سیستم ایمنی بدن نام برد.

عباسیان در ادامه تصریح کرد: زنان ورزشکار باید توجه داشته باشند که حتما دریافت کالری غذایی خود را افزایش دهند و نگران افزایش وزن نباشند، زیرا کالری اضافی با انجام فعالیت جسمی مصرف می گردد.

وی گفت: مبانی تغذیه‌ای در هر دو جنس مرد و زن تقریبا یکسان است. با این تفاوت که در زنان نیاز به کلسیم و آهن بیشتر احساس می شود.

عباسیان افزود: کلسیم نقش مهمی را در رشد و نمو استخوانها در زنان ورزشکار بر عهده دارد که زنان ورزشکار می توانند از طریق مصرف لبنیات به ویژه لبنیات کم چرب مثل شیر کم چرب، ماست و پنیر، ماهی و غذاهای دریایی، سویا، حبوبات و سبزیجات تیره رنگ نیاز خود به این ماده را رفع کنند.

وی در خاتمه یاد آور شد: آهن نیز یکی از عناصر معدنی مهم برای تولید هموگلوبین و تولید انرژی در بدن می باشد. فقر آهن منجر به کم خونی می گردد که این پدیده خود را با خستگی زود رس و افت کارایی ورزشی، تنگی نفس و تپش قلب نشان می دهد. زنان ورزشکار می توانند نیاز خود به این ماده را از طریق مصرف گوشت قرمز، غذاهای دریایی، حبوبات کامل و همراه سبوس و خشکبار برطرف نمایند.

انتهای پیام

کد خبر: 8910-00570
تاریخ: 1389/10/5
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: