برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مربی رشته‌های رزمی بانوان: کاراته و تکواندو بیشترین گرایش زنان به ورزش‌های رزمی است

خبرگزاری بین المللی زنان "ایونا" : مربی رشته‌های رزمی بانوان گفت:مردم ری در عرصه‌ ورزش رزمی زنان، تنها دو رشته کاراته و تکواندو را می‌شناسند.

به گزارش خبرگزاری زنان ، شاه‌صنم صدیقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در جنوب استان تهران اظهار داشت: به نظر می‌رسد مردم ری در عرصه‌ ورزش رزمی زنان، تنها دو رشته کاراته و تکواندو را می‌شناسند و نسبت به دیگر رشته‌های رزمی شناخت کافی ندارند.
فارس نوشت : مربی رشته‌های رزمی بانوان شهرری با بیان اینکه در شهرستان ری استعدادهای بالقوه ورزشی فراوانی وجود دارد، گفت: در حال حاضر مربیان ورزشی در این شهرستان بر روی کیفیت کار در کلاس‌ها و سنجش استعدادها کار می‌کنند.
وی در ادامه افزود: در پنج سال گذشته دولت اهمیت بیشتری به عرصه ورزش نشان داده و با ساخت سالن‌های متعدد در راستای پرورش ورزش‌های همگانی، گام‌های اساسی برداشته است.
صدیقی با اشاره به اینکه بیشتر بانوان تمایل چندانی به حضور در باشگاه‌های خصوصی ندارند، تاکید کرد: شهرداری نیز از جمله نهادهایی است که با ساخت سالن‌های ورزشی در ری سبب افزایش سطح ورزش بانوان شده است.
مربی رشته‌های رزمی بانوان عنوان کرد: اما در حال حاضر در سالن‌های ورزشی تاکیدی بر قهرمان پروری نمی‌شود و بیشتر تقویت ورزش‌های همگانی مورد توجه بوده که این موضوع سبب شده استعدادهای بالقوه ورزش دوستان این شهرستان کشف نشود.
وی در ادامه با بیان اینکه در سه سال اخیر سطح ورزش در ری بسیار پیشرفت کرده است، خاطرنشان کرد: گرایش به ورزش‌های رزمی در بین بانوان در همین سال‌ها رشد قابل توجهی یافته است اما متاسفانه هنوز زنان رزمی کار ری و خانواده‌های آنان اطلاعات چندانی در ارتباط با تمام ورزش‌های رزمی بانوان ندارند.
صدیقی گفت: در ری، به نظر می‌رسد خانواده‌ها با توجه به آوازه تکواندو و کاراته تنها این دو رشته رزمی را می‌شناسند و بیشتر، دختران در این کلاس‌ها ثبت‌نام می‌کنند.
داور رشته‌های رزمی بانوان ادامه داد: این در حالی است که رشته‌های رزمی جذاب دیگری مانند ووشو، کیک بوکس و کونگ‌فو نیز در شهرستان در حال فعالیت است و حضور زنان در این رشته، استعدادهای پنهان آنان را آشکار کرده و می‌توانند زمینه پیشرفت این رزمی ‌کاران را فراهم کند.
مربی رشته‌های رزمی بانوان در پایان اطلاع‌رسانی ناکافی از سوی مسئولان ورزشی و وارد نشدن رسانه‌ها در این عرصه را از جمله دلایل شناخت ناکافی خانواده‌ها در این زمینه دانست و تصریح کرد: بسیاری از بانوان تکواندوکار و کاراته کار،‌ ری اعتراف کرده‌اند که به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد دیگر رشته‌های رزمی وارد این عرصه شده‌اند و حتی برخی از آنان پس از مدتی گرایش ورزشی خود را تغییر می‌دهند.

کدخبر : 89100417

تاریخ: 1389/10/5
موضوع: ورزش زنان
کلمات کلیدی: ، ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: