برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

دبیر فدراسیون کشتی: جلوی ریخت و پاش‌های فوتبال باید گرفته شود

ورزش. کشتی. فوتبال. عارف ربطی
تهران - دبیر فدراسیون کشتی در پی حذف و ناکامی تیم ملی فوتبال ایران از مسابقه‌های فوتبال قهرمانی جام ملت‌های آسیا در قطر اظهار داشت: جلوی ریخت و پاش‌های به رویه در فوتبال بایستی گرفته شود.

عارف ربطی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه توضیح داد: به اعتقاد من، هزینه کردن برای ورزش لازم و ضروری است اما این هزینه کردن بایستی به صورت برنامه ریزی شده و ضابطه مند و در چارچوب اصول و شرع دین اسلام باشد.

وی اضافه کرد: اما متاسفانه هزینه‌هایی که برای فوتبال می‌شود، فقط ریخت و پاش و بدون حساب و کتاب و بی‌ضابطه است.

برای مثال در همین جام ملت‌های آسیا در قطر، برای پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هر تیمی قبل از رسیدن به مراحل نیمه نهایی و نهایی، بدون حساب و کتاب، چندین میلیون تومان پول نقد به عنوان پاداش برای هر بازیکنی منظور شد.

در حالیکه در هیچ کجای دنیا چنین رسمی وجود ندارد و بازیکنان تیم‌های موفق و قهرمان، فقط در پایان کار، پاداش‌های نقدی خود را دریافت می‌کنند.

دبیر فدراسیون فوتبال ادامه داد: پول‌هایی که در ابتدای مسابقه‌ها و برای هر بازی به نام بالا بردن روحیه به بازیکنان فوتبال می‌دهند، در اصل حس اعتماد به نفس را از بازیکنان می‌گیرد و ضمن ایجاد انگیزه کذایی، آنان را به اصطلاح فقط پولکی می‌کند نه آنکه روحیه آنان را بالا ببرد.

ربطی گفت: برای هر پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم‌های عراق، کره شمالی و امارات در مرحله مقدماتی، چندین هزار دلار پول از محل بیت المال و متعلق به مردم ما برای هر یک از بازیکنان هزینه شد، حالا که تیم نتیجه نگرفت و از دور مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا حذف شد، تکلیف پول‌های بیت المال که به بازیکنان داده شد، چه می‌شود؟
ربطی یادآور شد: برای سایر ورزش ها، چنین هزینه‌هایی نمی‌شود و حتی قهرمانان کشتی ما در پایان کار خود در مسابقه‌های قهرمانی جهان و بازی های المپیک که با شکست دادن حریفان قدرتمند خود صاحب مدال می‌شوند، چنین مبالغ هنگفتی دریافت نمی‌کنند.

وی گفت: نزدیک به ‪ ۳۰‬سال است که در فوتبال آسیا حتی برای یک بار هم قهرمان نشده‌ایم اما این همه برای فوتبال هزینه می‌شود، در حالیکه ورزشی مثل کشتی سال هاست از میدان‌های جهانی در همه رده‌های سنی و بازی‌های المپیک، افتخارات زیادی برای مردم کشورمان به ارمغان آورده است.

دبیر فدراسیون کشتی یادآور شد: متاسفانه فوتبال در کشورمان به صورت مافیایی اداره می‌شود و افرادی در پشت پرده و در تصمیم‌گیری ها و حتی نحوه انتخاب بازیکنان، نقش دارند.

وی افزود: در استان‌های مختلف کشور از جمله مناطق محروم، استعدادهایی زیادی در فوتبال وجود دارند اما از آنجاییکه حمایتی از سوی افراد تصمیم گیرنده و حتی رسانه‌ها نمی‌شوند، جایی در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران ندارند.

ربطی اضافه کرد: سال هاست که بازیکنان سالاری در فوتبال ایران حاکم است و مسوولان حتی از برخی بازیکنان سرشناس التماس می‌کنند که برای تیم ملی ایران بازی کنند.

وی افزود: بازیکن سالاری و غوغاسالاری در فوتبال که بیشتر از جانب رسانه ها و مطبوعات دامن می‌خورد نتیجه‌ای جز حذف تیم ملی فوتبال ایران از مسابقه های مختلف از جمله جام ملت‌های آسیا و نرسیدن به جام جهانی در آفریقای جنوبی به همراه ندارد.

دبیر فدراسیون کشتی اظهار داشت: باید یک تغییرات عمده اساسی و زیربنایی فرهنگی و فنی در ساختار فوتبال ایران بوجود آید و در تمامی استان‌ها از جمله استان‌های صاحب فوتبال، کار کارشناسی و استعدادیابی صورت گیرد.

ربطی گفت: بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان در قطر، توانایی جسمی و بدنی برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی یا نهایی را نداشتند و بدن آنها پس از بازی مقابل تیم امارات عربی متحده، کاملا خالی کرد و این نشان‌دهنده نداشتن تمرینات بدنسازی آنان قبل از مسابقه‌ها بود.

دبیر فدراسیون کشتی در پایان اظهار داشت: متاسفانه اعضای تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا در قطر، از جمله بازیکنان و مربیان و سایر دست اندرکاران، بدون توجه به تعهدی که در قبال هزینه‌های هنگفت هزینه شده در ماه‌های گذشته داشتند، دین خود و حق مردم را ادا نکردند و از این بابت، مسوول هستند و باید شرمنده مردم شریف و نجیب ما باشند.


تاریخ: 1389/11/5
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: