برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

هشدار به بازیکنان انگلیس در مورد استفاده از شبکه‌های اجتماعی

ورزش. فوتبال. انگلیس
تهران - اتحادیه فوتبال انگلیس هشدار داده است از این پس از بازیکنانی که از شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک و توئیتر استفاده کنند ، می‌توانند تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

به گزارش بی‌بی‌سی اسپورت، این اتحادیه موضع‌گیری خود را روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای رسمی در وب سایت خود اعلام کرد.

اتحادیه فوتبال انگلیس پیش از این رایان بابل بازیکن لیورپول را به خاطر مطالب انتقادی که از داور هلندی هوارد وب در صفحه توییتر خود نوشته بو، جریمه کرد. بابل به خاطر اهانت به داور هلندی ‪ ۱۰‬هزار پوند جریمه شد اتحادیه فوتبال انگلیس در این بیانیه اعلام کرد: مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود باید مطالب عام باشد. هر گونه اظهارنظر نامناسب و یا مطالبی که به بازی‌ها خدشه وارد کند و یا حاوی تهدید ، دشنام و اهانت باشد ، خارج از انضباط ورزشی است.

در ادامه این بیانیه آمده است : اظهار نظرهای شخصی و یا مطالبی که می تواند پرخاشگرانه تعبیر شود ، یا با زبانی سخیف بیان شود و یا اینکه مستقیم و یا غیرمستقیم نسبت به دیگران تهدید آمیز باشد ، نامناسب خواهد بود.

اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد : رقیبان باید در بازی‌ها حداکثر منافع خود را در نظر بگیرند ولی در این راه استفاده از سایت‌های اجتماعی باید آگاهانه صورت گیرد.

این اتحادیه در عین حال به بازیکنان هشدار داد که گمان نکنند مطالبی که در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسند فقط تعداد کمی از افراد را در بر می‌گیرد.

هفته گذشته بازیکن جوان آرسنال جک ویلشر در صفحه خود در توییتر از فیل داود داور مسابقه انتقاد کرد ولی با هیچ تنبیهی روبرو نشد.

در حالی که بابل به خاطر آن که عکسی از داور مسابقه با لباس
منچستریونایتد در صفحه خود منتشر کرده بود، جریمه شد.

این مساله فقط گریبان فوتبال رانگرفته است بلکه در سپتامبر گذشته کوین پیترسن بازیکن کریکت هم به خاطر استفاده نامناسب از توییتر در دیدار انگلیس و ولز به مبلغی که فاش نشد ، جریمه شد.

در ایالات متحده آمریکا، لیگ فوتبال آمریکایی قانونی را وضع کرده است که به موجب آن بازیکنان حق ندارند ‪ ۹۰‬دقیقه قبل از هر بازی از توییتر استفاده کنند. این ممنوعیت تا زمانی که بازی انجام و نشست خبری آن برگزار شود، ادامه خواهد داشت.

بازیکنانی که از این قانون تخطی کنند ‪ ۲۵‬هزار دلار جریمه می‌شوند. اکنون اتحادیه فوتبال انگلیس می‌خواهد مشابه این قانون را برای لیگ برتر انگلیس وضع کند.

اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا ( ‪ )NBA‬هم استفاده از تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی را از ‪ ۴۵‬دقیقه قبل از هر مسابقه تا زمانی که مصاحبه مطبوعاتی پس از بازی نجام شود، ممنوع کرده است.


تاریخ: 1389/11/24
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: