برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تب کریکت در آستانه آغاز جام جهانی این رقابتها

ورزش. کریکت. پاکستان
تهران- در حالی که تنها چند روز تا آغاز جام جهانی کریکت باقی مانده، تب کریکت بسیاری از طرفداران این بازیها را در نقاط مختلف جهان فراگرفته و در این میان صنایع و سازمانها نیز بی‌نصیب نمانده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع اینترنتی، تب این مسابقات بیشتر از هر جایی در هند که میزبانی تعدادی از مسابقات را به عهده دارد دیده می‌شود.

مراسم افتتاحیه دهمین جام جهانی کریکت قرار است روز ‪ ۱۷‬فوریه در داکا پایتخت بنگلادش برگزار شود.

رقابتهای رسمی نیز از روز ‪ ۱۹‬فوریه آغاز می‌شود. هند، سریلانکا و بنگلادش بطور مشترک میزبانی این رقابتها را به عهده دارند.

بازی کریکت که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود، محبوبیت بالایی در بسیاری از کشورها نظیر انگلستان، استرالیا، هند، آفریقای جنوبی و پاکستان است. بسیاری از مردم از هر نژاد، سن و جایگاه اجتماعی از بازی کریکت لذت می‌برند.

در رقابتهای امسال، ‪ ۱۴‬تیم به دو گروه برای هر لیگ اولیه تقسیم شده اند.

چهار تیم برتر از هر گروه به مرحله یک چهارم نهایی راه خواهند یافت.

در همین حال اتاق صنعت هند با انجام یک بررسی بر روی ‪ ۴‬هزار نفر اعلام کرد هیجان مردم برای تماشای این بازیها به حدی است که علاوه بر کاهش بهره وری شرکتها بر درس خواندن دانش آموزان نیز تاثیر می‌گذارد.

این اتاق اعلام کرد: از هر ‪ ۵‬کارمند یکی تمایل به تماشای بازیهای مورد علاقه خود دارد و از این رو در طول ماه فوریه تا مارس شاهد کاهش قابل توجهی بهره وری خواهند بود.

این امر به معنای میلیونها ساعت کار کاهش بهره وری است. دستکم ‪ ۱۰‬تا ‪۱۲‬ میلیون نفر این رقابتها را تماشا می‌کنند که به کاهش ‪ ۷۶۸‬میلیون ساعت کار بهره وری منجر می‌شود.

نیمی از پاسخگویان در این بررسی اعلام کردند که در طول برگزاری رقابتها کمتر کار خواهند کرد و بسیاری نیز قصد دارند مرخصی بگیرند.

انتظار می‌رود بهره وری محیط کار در هند با توجه به اینکه تعدادی از مسابقات در ساعات کاری برگزار می‌شود ، کاهش یابد.

در همین حال شرکتهای گجرات پیش بینی کردند جام جهانی کریکت فروش تلویزیون ها را بالا ببرد. ایالت گجرات هند ایالت بزرگی است که کریکت طرفداران بسیاری در این منطقه دارد.

علاوه بر طرفداران کریکت در این کشور و در جهان، شرکتهای عرضه‌کننده تجهیزات الکترونیکی در انتظار این آغاز این رویداد هستند که انتظار می رود فروش تلویزیون را بسیار بالا ببرد.

با این حال خیلی چیزها بستگی به عملکرد تیم هند در این رقابتها دارد. چرا که خروج زود هنگام این کشور می‌تواند باعث دلسردی طرفداران بازیها در این کشور شود و پیش بینی فروش شرکتها را نقش برآب نماید.

در همین حال گزارشها از رقابتهای دشوار کریکت برای پاکستان خبر می‌دهد.

پاکستان بعد از آنکه سلمان بات کاپیتان سابق کریکت این کشور و محمد عامر و محمد عاصف بولرهای تیم به علت تخلف در بازی سال گذشته در برابر انگلیس محروم شدند، دوران سختی را برای آمادگی شرکت در این رقابتها پشت سرگذشته است.

غیبت سه بازیکن اصلی تیم پاکستان بر عملکرد این تیم در این جام تاثیر خواهد گذشت.

شعیب اختر بازیکن کریکت پاکستان که تیم او تلاش می‌کند از رسوایی این تخلف خارج شود ، گفت: برای جلب مجدد طرفداران تیم باید جام جهانی کریکت را بدست آوریم.

اختر افزود: این اتفاقات از درون به ما صدمه زیادی زده است، پاکستان باید به هر قیمتی در این جام جهانی پیروز شود .

عزیمت تیم پاکستان به سوی بنگلادش برای شرکت در این رقابتها کمتر از یک هفته پس از آنکه شورای بین‌المللی کریکت ممنوعیت چند ساله را برای سه بازیکن اصلی تیم پاکستان اعلام کرد، انجام می‌شود.

برخی براین باورند که این محرومیت تیم پاکستان را تضعیف می‌کند. با این حال اعضای تیم می‌گویند هنوز هم استعداد شگفتی آفرینی را دارند.



تاریخ: 1389/11/24
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: