برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

وزنه برداری معلولان - مالزی/تیم ملی ایران به دو مدال دیگر دست یافت/ حسینی و رستمی دوم شدند

کوالالامپور - دفتر منطقه‌ای خبرگزاری مهر در شرق آسیا: در سومین روز از مسابقات جهانی وزنه برداری جانبازان و معلولین، ورزشکاران ایرانی موفق شدند دو مدال نقره دیگر را برای تیم ملی کشورمان به ارمغان بیاورند.

به گزارش خبرنگار مهر در کوالالامپور، علی حسینی، وزنه بردار غیور کشورمان بعدازظهر روز سه شنبه موفق شد مدال نقره وزن 5/67 کیلوگرم بزرگسالان را کسب کند و روح اله رستمی نیز مدال نقره همین وزن را در بخش جوانان بر گردن آویخت.

علی حسینی امروز خوش درخشید و موفق شد در حرکت اول وزنه 5/202 کیلوگرم را مهار کند و در حرکت‌های دوم و سوم به ترتیب با پرس وزنه‌های  5/212 و 5/217 کیلوگرم به مدال نقره جهان در وزن 5/67 کیلوگرم دست یابد. رکورد جهانی این وزن 5/207 کیلوگرم بود که سال 2007 به نام "لیو لی" چینی ثبت شده بود.

لیولی که رقیب حسینی بود در حرکت اول وزنه 213 و در حرکت دوم و سوم وزنه‌های 5/217 و 223 کیلوگرم را مهار کرد و رکورد جدیدی در این وزن به نام خود در جهان ثبت کرد.

این وزنه بردارچینی موفق شد رکورد قبلی جهان را که به خودش اختصاص داشت، 5/15 کیلوگرم افزایش داده و مدال طلای وزن 5/67 کیلوگرم جهان را به خود اختصاص دهد. در این وزن ابراهیم وزنه بردار مصری بر سکوی سوم ایستاد.

در بخش جوانان روح اله رستمی موفق شد در حرکت اول وزنه 175 کیلوگرم، در حرکت دوم وزنه 180 کیلوگرم و در حرکت سوم وزنه 190 کیلوگرم را مهار کرده و مدال نقره وزن 5/67 را کسب کند.

وزنه برداری از چین و "عبدالکریم محمد خطاب" از اردن به ترتیب عناوین اول و سوم وزن 5/67 را به خود اختصاص دادند و محمد عبدلی وزنه بردار کشورمان در مقام چهارم این وزن قرار گرفت.

وزنه برداران معلول تیم ملی کشورمان در سه روز نخست این دوره از مسابقات جهانی 2 مدال طلا ، 4 نقره و یک برنز را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

تمام ورزشکاران وزن 60 و 5/67 کیلوگرم امروز به مناسبت تولد امام زمان (عج) با یاد و ذکر "یا مهدی"، " یا صاحب الزمان" ، "یا زهرا" و "یا علی" راهی رقابت با حریفان خود شدند.

این مسابقات روز چهارشنبه در وزن 75 کیلوگرم و 5/81 کیلوگرم ادامه خواهد داشت و سه وزنه بردار از کشورمان با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

رقابت‌های جهانی وزنه برداری معلولان با حضور 290 ورزشکار از 49 کشور جهان در سالن "تیتی وانگسا" ورزشگاه کوالالامپور مالزی برگزار می شود.


تاریخ: 1389/5/5
موضوع: معلولان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: