برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کميته انضباطي کيلويي راي مي‌دهد!

شهرام شفيع‌زاده مدعي است چند نفر با او تماس گرفته‌اند و از او پول خواسته‌اند تا در مقابل، رسيدگي به پرونده‌هاي شاکيان استقلال اهواز را به تعويق بيندازند.

شهرام شفيع‌زاده مديرعامل استقلال اهواز که تيمش حدود يک ماه است تعليق شده و اجازه فعاليت رسمي را ندارد، يکي از مديراني است که انتقادهاي زيادي از عملکرد کميته انضباطي فدراسيون فوتبال دارد.

به نقل از خبرانلاين او از شريفي و زير مجموعه او شاکي است و حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد. اين‌طور که خودش مي‌گويد، از جريمه و محروميت هم نمي‌ترسد، چراکه ديگر ممکن نيست شرايطي بدتر از اين براي تيمش ايجاد شود.

*حتما مي‌دانيد که رئيس کميته انضباطي اعلام کرده باشگاه‌ها نمي‌توانند روي سايت‌هاي اينترنتي خود بيانيه صادر کنند و کسي هم حق ندارد عليه شخص ديگري مصاحبه کند. شما فکر مي‌کنيد ممکن است چنين اتفاقي در عمل رخ دهد؟ يعني اگر يک روزي مسئولان يک باشگاه نسبت به موضوعي اعتراض داشتند چه کار بايد بکنند؟

همين الان من به تصميم کميته انضباطي اعتراض دارم. بايد به چه کسي اعتراض کنم؟ بيانيه که ندهم، مصاحبه هم که نکنم. پس بايد چه‌طوري بگويم من معترض هستم؟

*حالا شما از چه موضوعي ناراحت هستيد؟

آقاي شريفي مدتي مسافرت بوده و کميته انضباطي هم در مدتي که ايشان غيبت داشته‌اند براي ما راي صادر کرده‌اند. بدون اين‌که ما را بخواهند براي ما راي صادر کرده‌اند.

*چه رايي؟

چند نفر از بازيکنان ما رفته‌اند شکايت کرده‌اند که باشگاه چند درصد از پولمان را نداده. کميته انضباطي هم بدون اين‌که نماينده باشگاه ما را دعوت کند، براي خودش تصميم گرفته و راي صادر کرده. طبق برگه‌هاي قرارداد که خود فدراسيون فوتبال آن‌ها را چاپ کرده، 20 درصد از قرارداد بازيکنان به عنوان «حسن انجام کار» در نظر گرفته مي‌شود. يعني اگر باشگاه رضايتي از عملکرد بازيکنان نداشته باشد مي‌تواند تا سقف 20 درصد از قرارداد بازيکنان کم کند. خب تيم ما به ليگ دسته اول سقوط کرده و ما از عملکرد بازيکنانمان رضايت نداشته‌ايم. از قرارداد آن‌ها 20 درصد کسر کرده‌ايم. يک قانون ديگر هم وجود دارد که بازيکني که مي‌خواهد يک باشگاه را ترک کند، بايد 20 درصد از قرارداد خود را به باشگاه برگرداند و بعد اجازه دارد به تيم ديگري بپيوندد. يعني يک سري از بازيکنان ما با 40 درصد کسر قرارداد مواجه شده‌اند که کاملا قانوني است. اما کميته انضباطي به نفع آن‌ها راي صادر کرده و حالا به ما مي‌گويند برويد حقتان را از کميته استيناف بگيريد.

*براي چند نفر از بازيکنانتان اين اتفاق افتاده؟

براي 5 نفر. جالب است که مبلغ قرارداد يک نفر از آن‌ها 70 ميليون تومان است. او رفته به کميته انضباطي شکايت کرده و کميته انضباطي راي صادر کرده که ما بايد به اين بازيکن 170 ميليون تومان بدهيم. يعني 100 ميليون تومان هم بيشتر از چيزي که در قرارداد او ذکر شده است.

*حتما يا اشتباه شده، يا اين‌که دلايلي براي صدور اين حکم وجود دارد؟

من فکر مي‌کنم در کميته انضباطي يک خبرهايي هست. مطمئنم يک سري از بازيکنان در کميته انضباطي ارتباط‌هايي دارند. البته ممکن است رابطه آن‌ها دوستانه باشد ولي به هر حال آن‌ها دارند از اين دوستي استفاده مي‌کنند.

*شما احتمالا اولين کسي هستيد که حرف‌هاي آقاي شريفي را زير پا مي‌گذاريد و عليه ديگران مصاحبه مي‌کنيد؟

مي‌گويند نبايد حرف بزني. من تا الان که 8 سال است در اين ورزش هستم نديده بودم چنين اتفاقي بيفتد. اين‌ها مي‌خواهند همه را قلع و قمع کنند. دنبال اين هستند که کسي حرفي نزند که هر کاري خواستند انجام دهند. مگر 8 سال در اين فوتبال بوده‌ام چه اتفاق خوبي براي من افتاده؟ مگر چه کاري براي من کرده‌اند؟ من نمي‌توانم ساکت بنشينم. حرفم را مي‌زنم. خواستند، تحمل کنند، نخواستند هم نهايتش اين است که از اين فوتبال مي‌روم.

*شما کلا با عملکرد کميته انضباطي موافق نيستيد يا اين‌که تنها در همين يک مورد انتقاد داريد؟

به نظرم شريفي بايد روند کاري‌اش را عوض کند. او بايد حق را به ديگران هم بدهد. در مورد کسي که قاضي است مي‌گويند بايد علم و دقت داشته باشد. ما از شريفي نه علم ديديم، نه دقت. آخر من نمي‌دانم اگر بيانيه ندهيم چطوري بايد از حقمان دفاع کنيم؟ وقتي براي خود ما جلسه کميته انضباطي گذاشته‌اند و ما را دعوت نکرده‌اند، ما بايد حرفمان را به چه کسي بزنيم؟ البته من نامه‌اي هم نوشته‌ام که آن را به دست کفاشيان مي‌رسانم تا اعتراضم به گوش او برسد.

*حالا کميته انضباطي در مورد پرونده اين 5 بازيکن استقلال اهواز چقدر شما را جريمه کرده است؟

نمي‌دانم. حساب نکرده‌ام. ولي اين رسمش نيست که آقاي شريفي آنجا بنشيند و براي ما راي صادر کند. او که نمي‌داند اين پول‌ها با چه سختي به دست مي‌آيند. اصلا خودش مي‌تواند پول حتي يک بازيکن ليگ برتر را بدهد که اين‌طوري و به اين راحتي حکم صادر مي‌کند؟ اين راي‌هايي که کميته انضباطي مي‌دهد کيلويي هستند.

*باشگاه استقلال اهواز همچنان تعليق است؟

بله. مي‌خواهند ما را محروم کنند. الان هم احتمالا مي‌نشينند حساب مي‌کنند و يک رقمي در حدود يک ميليارد تومان براي ما جريمه مي‌برند که توانايي پرداخت آن را نداشته باشيم. بازيکن به کميته انضباطي رفته و گفته قراردادش 200 ميليون بوده و 50 ميليون گرفته. کميته انضباطي هم راي صادر کرده که ما بايد 150 ميليون به او بدهيم. ما را هم دعوت نکرده‌اند که ببينند اصلا مدرکي داريم يا نه. شايد ما آن بازيکن را به يک دليل موجه جريمه کرده باشيم. نگاه نمي‌کنند که ما مي‌خواهيم آن 20 درصد «حسن انجام کار» را به او بدهيم يا نه. به اين هم نگاه نمي‌کنند که بازيکن چون مي‌خواهد از تيم ما جدا شود بايد 20 درصد از قراردادش را برگرداند. فقط آنجا نشسته‌اند و راي‌هاي کيلويي صادر مي‌کنند.

*از عواقب مصاحبه‌اي که مي‌کنيد نمي‌ترسيد؟

مطمئنم هر وقت مسئولان کميته انضباطي مصاحبه من را بخوانند، يک مصاحبه مي‌کنند تا جواب من را بدهند. سريع مي‌خواهند موضع بگيرند. ولي تا کي مي‌خواهند با چماق بالاي سر باشگاه‌ها بايستند و با چماق جواب بدهند؟ من 5 بار با کميته انضباطي تماس گرفتم و تازه فهميدم که آقاي شريفي در ايران نبوده که کمتيه انضباطي راي صادر کرده. در کميته انضابطي هر کسي ارتباطات بيشتري دارد و دوستي‌هاي بيشتري دارد، مي‌تواند پرونده‌اش را جلو بيندازد. ناصر شکرون بازيکن تيم ما بود. يک پرونده‌اي با او داشتيم که راي آن صادر شد و اعتراض کرديم. کميته استيناف الان دو سال و نيم است که مي‌خواهد جواب شکايت ما را بدهد. مي‌فهميد؟ دو سال و نيم.

*واقعا در کميته انضباطي رابطه‌ها هم نقش دارند؟

الان 2-3 تا وکيل هستند که به من زنگ مي‌زنند و مي‌گويند اگر به ما پول بدهيد پرونده‌هاي شاکيان شما را عقب مي‌اندازيم. نمي‌دانم اين چه وضعي است. يک سري از پرونده‌ها ماه‌ها در صف مي‌مانند و يک سري از پرونده‌ها به خاطر رابطه‌هايي که وجود دارد، زود بسته مي‌شوند. کميته انضباطي سر باشگاه استقلال اهواز را بريد. به محض اين‌که صحبت بکنيم و از حقمان دفاع بکنيم هم مي‌خواهند جريمه کنند. الان آقايان حتما مي‌گويند ما از نماينده باشگاه استقلال اهواز دعوت کرده‌ايم به جلسات کميته انضباطي بيايد اما نيامده و راي را غيابي صادر کرده‌ايم. اما دروغ است. هيچ وقت ما را دعوت نکرده‌اند که به جلسه کميته انضباطي برويم. فعلا که معلوم نيست در کميته انضباطي چه خبر است.

*حالا شما مي‌خواهيد چه کار کنيد؟

ما که از کميته انضباطي نااميد شده‌ايم. فعلا تمام اميد ما به کميته استيناف است. ديگر از کميته انضباطي بريده‌ايم
 

تاریخ: 1389/5/20
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: