برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

آنالیز بازی هفته دوم پرسپولیس در لیگ برتر به قلم ناصر ابراهیمی/ تیکی تاکی اسپانیا و سریال فاصله ها مقدم بر تماشای فوتبال داخلی

تیم پرسپولیس در بازی دوم نمایشی بمراتب ضعیف تر از بازی اول را ارائه نمود که تما شاگر پسند نبود این تیم در حد و اندازه های نام خود بازی نمی کند .

با گذشت دو هفته از آغاز لیگ برتر این مسابقات با مقبولیت عمومی مواجه نشده  .چر اکه وقتی بمدت یکماه بینندگان شاهد هنر نمائی بهترین های دنیای فوتبال بودند و تیمی مثل اسپانیا قادر به ارائه هفتصد و پنجاه پاس در یک بازی می شد دیگر صدو پنجاه پاس تیم پرسپولیس نمی تواند جذابیتی برای تما شاگران داشته باشد .براستی ره آورد جام جهانی برای فوتبال ما چه بود  فوتبال زدگی مردم یا عدم تغییرات در نوع تفکرات و تاکتیک های مربیا ن جوان. من که شاهد چیز جدیدی در لیگ خودمان نبودم.  اگر مردم از بین سریالهای تلویزیونی و فوتبال گزینه اول را انتخاب نمایند نباید زیاد تعجب کرد .

تیم پرسپولیس در بازی دوم نمایشی بمراتب ضعیف تر از بازی اول را ارائه نمود که تما شاگر پسند نبود این تیم در حد و اندازه های نام خود بازی نمی کند .

در خط دفاع مشکلات فراوانی وجود دارد. این دفاع نه خطی است و نه پوششی وفاقد یک لیبروی متفکر است .بالهای راست و چپ دفاعی با خط هماهنگ نیستند .بدون شرح وظایف بازی می کنند هر وقت دوست دارند به خط هافبک نزدیک می شوند و در پاره ای از اوقات با چسبیدن به لب خط حفر ه های مناسبی برای حریف ایجاد می نمایند. در نوع بازی آنها سردرگمی مشهود است در دفاع میانی ضر بات اول کامل و بخوبی قطع نمی شود و عمق دفاع همراه با چالش است عدم حمایت و پوشش نامناسب  و بازی باز از فاکتورهای منفی این خط می باشد که توجه آنالیزورهای حریف را به خود جلب می نماید خطی که باید نقطه اطمینان و اتکای یک تیم باشد تبدیل به معضل تیم گردیده .

در خط هافبک پرسپولیس دارای بازیکنان ملی پوش و قهاری است که انتظارات را از این خط بالا می برد اما در بازی با صبا هم این خط تکرو  و ناهماهنگ بود بازیکنان خط میانی در پرس های دفاعی شرکت نمی کردند و مسئولیت پذیر نبودند هافبک های پرسپولیس باید بدانند  فوتبال فقط در دریبلینگ خلاصه نمی شودتیمی مثل صبا متر صد این خودخواهی هافبک های پرسپولیس بود تا از این نقطه شروع به بازیسازی و ارسال توپ به منطقه خطر نماید که در این کار موفق بود .

در خط حمله با توجه به قد کوتاه تک مهاجم پرسپولیس انتظار گل با ضربه سر را نداشته باشید. ضمن اینکه نوروزی مهاجم کاذب نمی تواند مکمل خوبی برای مهاجم پرسپولیس باشد چون نوع و جنس بازی این دو بازیکن بسیار بهم نزدیک است و تنوع نوع بازی در منطقه جریمه حریف از سوی پرسپولیس وجود ندارد .

پرسپولیس در این بازی نسبت به بازی هفته اول کم رمق تر نشان می داد و حتی تعداد پاسهای این تیم هم دچار افت شد اگر موقعیتی برای بازیکنان پرسپولیس بوجود می آمد براساس خلاقیت های فردی و استفاده از درصد اشتبا هات بازیکنان صبا بود

این بازی برای پرسپولیس امتیاز ی به ارمغان نداشت و باید منتظر تماشای بازی سوم این تیم باشیم تا ببینیم آیا تغییری در نوع تفکرات کادر فنی بوجود می آید یا خیر  چون وقتی یک بازیکن توانائی حرکت شناور در تاکتیک یک مربی را ندارد  مربی آگاه مربی است که از ابزار دیگری در تاکتیک استفاده نماید بازیکن باید خود را با سیستم هماهنگ نماید نه اینکه سیستم با بازیکن هماهنگ شود .

با تشکر از ایرج طالع

تاریخ: 1389/5/13
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: