برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

دهمين المپياد فرهنگي - ورزشي دانشجويان پسر / دانشگاه تهران سرود قهرماني خواند

ورزش. المپياد ورزشي. دانشجويان پسر. مازندران
ساري - دانشگاه تهران با كسب مقام نخست دهمين المپياد فرهنگي - ورزشي دانشجويان پسر در دانشگاه مازندران، سرود قهرماني خواند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين المپياد كه از تاريخ چهارم لغايت ‪۱۲‬ مردادماه در دانشگاه مازندران و با حضور بيش از سه هزار دانشجو از ‪۹۷‬ دانشگاه و موسسه آموزش عالي سراسر كشور با شعار تحصيل، تهذيب و ورزش برگزار شد، در مجموع مدال‌ها و امتيازات دانشگاه تهران با ‪ ۱۷‬مدال طلا، هشت مدال نقره و ‪ ۱۲‬مدال برنز و ‪ ۲۲۸‬امتياز به عنوان قهرماني اين المپياد رسيد.

دانشگاه اصفهان با هشت مدال طلا، شش مدال نقره و چهار مدال برنز و ‪ ۱۳۴‬امتياز مكان دوم را از آن خود كرد و دانشگاه فردوسي مشهد با هفت مدال طلا، دو مدال نقره و ‪ ۱۲‬مدال برنز با ‪ ۱۳۳‬امتياز در جايگاه سوم ايستاد.

دانشگاه‌هاي مازندران، پيام نور و امام رضا (ع) عناوين چهارم تا ششم را از آن خود كردند.


* دانشگاه تهران قهرمان رقابت‌هاي بسكتبال شد
به گزارش خبرنگار ايرنا، در رقابت‌هاي بسكتبال دهمين المپياد فرهنگي - ورزشي كه با حضور ‪ ۱۴‬تيم برگزار شد، تيم دانشگاه تهران در ديدار فينال با نتيجه ‪ ۵۷‬بر ‪ ۴۵‬از سد تيم دانشگاه مازندران گذشت و بر سكوي قهرماني ايستاد. در ديدار رده بندي نيز دانشگاه پيام نور با نتيجه ‪ ۷۵‬بر ‪، ۶۴‬ دانشگاه اروميه را شكست داد و صاحب مدال برنز شد.


* دانشگاه مازندران قهرمان زقايت‌هاي فوتبال المپياد شد
اين رقابت‌ها كه با حضور ‪ ۱۳‬تيم به مدت هشت روز برگزار شد، با قهرماني تيم دانشگاه مازندران به پايان رسيد.

در ديدار فينال دو تيم دانشگاه مازندران و محقق اردبيلي مقابل هم ايستادند و در پايان دانشگاه مازندران با نتيجه ‪ ۲‬بر ‪ ۱‬به پيروزي رسيد و در جايگاه نخست اين رقابت‌ها قرار گرفت.

همچنين در ديدار رده بندي دانشگاه تهران با نتيجه ‪ ۴‬بر ‪ ۱‬مقابل دانشگاه لرستان به پيروزي رسيد و در مكان سوم ايستاد.


* دانشگاه تبريز كاپ قهرماني رقابت‌هاي فوتسال المپياد را به خانه برد در مسابقات فوتسال كه با حضور ‪ ۱۳‬تيم برگزار شد، دانشگاه تبريز در ديدار نهايي با نتيجه ‪ ۵‬بر ‪ ۲‬دانشگاه گيلان را از پيش رو برداشت و فاتح اين دوره از مسابقات شد. دانشگاه گيلان بر سكوي نايب قهرماني ايستاد و در ديدار رده بندي دانشگاه صنعتي شريف با شكست ‪ ۶‬بر ‪ ۳‬دانشگاه مازندران سوم شد.


* دانشگاه شهيد چمران اهواز فاتح مسابقات كشتي فرنگي دانشجويان شد مسابقات كشتي فرنگي دهمين المپياد ورزشي دانشجويان با قهرماني تيم دانشگاه شهيد چمران اهواز به پايان رسيد.

در پايان رقابت‌هاي كشتي فرنگي كه با حضور ‪ ۳۰‬دانشگاه برگزار شد، دانشگاه شهيد چمران اهواز به عنوان قهرماني رسيد، دانشگاه غيرانتفاعي شمال آمل دوم شد و دانشگاه مازندران در مكان سوم ايستاد.

در پايان اين رقابت‌ها در سه وزن ‪ ۶۰‬كيلوگرم، فرشاد سالمي از دانشگاه رازي كرمانشاه، مسعود زارع از دانشگاه علوم انتظامي و سعيد حمزه پور از دانشگاه مازندران و اسماعيل رياحي از دانشگاه تبريز به ترتيب صاحب مدال طلا، نقره و برنز شدند.

در وزن ‪ ۷۴‬كيلوگرم، افشين بيابانگرد از دانشگاه تهران صاحب مدال طلا، سالار فاتحي از دانشگاه شهيد بهشتي نقره گرفت، مصطفي دهقاني از دانشگاه شهيد چمران اهواز و مهدي تاجيك از دانشگاه پيام نور تهران به صورت مشترك سوم و مدال برنز را از آن خود كردند.

در وزن ‪ ۹۶‬كيلوگرم، محمدرضا اكبري از دانشگاه شمال آمل در جايگاه اول ايستاد، جمال حبيبي از دانشگاه جهاد خوزستان دوم، علي اكبر عبدالعلي زاده از دانشگاه امام رضا (ع) و بابك نوري از دانشگاه شهيد چمران اهواز مشتركا سوم شدند.


* دانشگاه مازندران قهرمان كشتي آزاد دانشجويان شد
در اين مسابقات كه با حضور ‪ ۳۲‬دانشگاه كه در سالن دانشكده تربيت بدني دانشگاه مازندران در جريان بود؟ در پايان تيم دانشگاه مازندران در جايگاه نخست كشتي آزاد ايستاد، دانشگاه جامع علمي كاربردي نايب قهرمان شد و تيم دانشگاه فردوسي مشهد در مكان سوم ايستاد.

در وزن ‪ ۶۰‬كيلوگرم، عرفان حسين يزدي از دانشگاه تهران، ميلاد نادي از دانشگاه تربيت معلم تهران به ترتيب اول و دوم و نيز محمدحسين زواري از دانشگاه قم و مهدي رحمتي از دانشگاه فردوسي مشهد سوم شدند.

در وزن ‪ ۷۴‬كيلوگرم عباس نجفي از دانشگاه اراك قهرمان، علي عباسي از دانشگاه مازندران دوم و عليرضا آقاگلي از دانشگاه تربيت معلم تهران و مهدي ديني افراجود از دانشگاه بوعلي سينا همدان سوم شدند.

در وزن ‪ ۹۶‬كيلوگرم الياس بختياري از دانشگاه جامع علمي كاربردي در سكوي اول ايستاد، اسحاق رجبي از دانشگاه اراك دوم، سيدرضا تيرش نيا از دانشگاه شمال و جلال جلاليان از دانشگاه تربيت معلم تهران در سكوي سوم ايستادند.

در وزن ‪ ۱۲۰‬كيلوگرم، هومن شيدا از دانشگاه امام رضا(ع) ، سعيد رضايي از دانشگاه بوعلي سينا همدان، يزدان سبحاني از دانشگاه علامه طباطبايي و جليل شكوري از دانشگاه كردستان سوم شدند.


* دانشگاه تهران فاتح رقابت‌هاي واليبال المپياد ورزشي دانشجويان پسر شد
در فينال مسابقات واليبال دهمين المپياد فرهنگي - ورزشي دانشجويان پسر سراسر كشور كه بين دو تيم دانشگاه مازندران و دانشگاه تهران در دانشگاه مازندران برگزار شد، دانشگاه تهران با نتيجه ‪ ۳‬بر ‪ ۲‬فاتح ميدان شد و بر سكوي قهرماني ايستاد، دانشگاه مازندران نايب قهرمان شد و تيم دانشگاه پيام نور با نتيجه ‪ ۳‬بر ‪ ۲‬دانشگاه شهيد بهشتي را شكست داد و در مكان سوم ايستاد.


* رقابت‌هاي هندبال المپياد با قهرماني دانشگاه اصفهان پايان يافت در ديدار نهايي مسابقع هندبال، دانشگاه اصفهان با نتيجه ‪ ۳۲‬بر ‪ ۲۳‬تيم تربيت معلم سبزوار را شكست داد و كاپ قهرماني را از آن خود كرد.

در ديدار رده بندي نيز تيم دانشگاه فردوسي مشهد با نتيجه ‪ ۳۳‬بر ‪ ۳۰‬از سد تيم دانشگاه پيام نور فارس گذشت و در جايگاه سوم قرار گرفت.

به گزارش ايرنا، دهمين المپياد فرهنگي - ورزشي دانشجويان پسر دانشگاه هاي سراسر كشور از چهارم مرداد و به ميزباني دانشگاه‌هاي استان مازندران در ‪ ۱۲‬رشته ورزشي با حضور ‪ ۱۸۰‬هزار ورزشكار، ‪ ۲۸۰‬مربي، ‪ ۲۸۰‬سرپرست، ‪۵۷‬ داوطلب و ‪ ۲۲۴‬كادر اجرايي برگزار شد.

در اين دوره از مسابقات ‪ ۷۷‬ملي پوش نيز حضور داشتند. ك/‪۴‬

تاریخ: 1389/5/13
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: