برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تساوی تیم ملی مقابل لاتزیو در بازی آخر اردوی جنجالی

ورزش > فوتبال  - رهاورد سفر تیم ملی به ایتالیا، تساوی یک بر یک با لاتزیو بود. این آخرین بازی تیم ملی بعد از 2 بازی دوستانه در اردوی اتریش با ستاره سرخ و واشاش بود که به‌ترتیب با تساوی و پیروزی به پایان رسیده بود. البته لاتزیو حریف نامدارتری بود و ملاک سنجش دقیق‌تری برای کادر فنی تیم ملی محسوب می‌شود، هرچند مثل سایر تیم‌های ایتالیایی تمریناتش را به‌تازگی شروع کرده و هنوز فاصله زیادی تا آمادگی آرمانی دارد

تیم ملی در این بازی خیلی زود به گل رسید. در دقیقه 13ضربه بلند رحمتی در پشت دفاع لاتزیو به خلعتبری رسید تا این بازیکن سریع از مدافع مستقیمش عبور و دروازه حریف ایتالیایی را باز کند. لاتزیو برای جبران این گل شروع به حمله کرد ولی واکنش‌های رحمتی کمک کرد تیم ملی با برتری به رختکن برود.خط میانی تیم ملی در نیمه دوم سعی کرد با پاس‌های تک‌ضرب بازی را کنترل کند ولی لاتزیو با تعویض‌هایی که انجام داده بود به‌تدریج فشار را بیشتر کرد. سرانجام تیم میزبان در دقیقه 80 به گل رسید. مقصر اصلی روی این گل میلاد زنیدپور بود که سانتر هافبک لاتزیو را به جای دفع، با سینه مهار کرد تا برشانو دروازه را به راحتی باز کند. در اواخر بازی هادی عقیلی می‌توانست گل پیروزی ایران را به ثمر برساند ولی ضربه سر او با اختلاف کمی بیرون رفت. در غیاب علی کریمی، قطبی در این بازی از قاسم حدادی فر به‌عنوان هافبک شماره 10استفاده کرد که عملکرد خوبی داشت. او در نیمه دوم جایش را به مبعلی داد.

ایران (1-3-2-4): رحمتی، نصرتی (زنید پور 46)، حسینی، عقیلی، حاج‌صفی، آشوبی، نوری، حیدری، حدادی‌فر(ایمان مبعلی 71)، هادی نوروزی (کریم انصاری فرد 46) و محمدرضا خلعتبری (غلامرضا رضایی 83).
لاتزیو (2-5-3): برنی (بیزارینی‌60)، بیاوا ( دیاکیته 60)، استنداردو (کریباری‌60)، رادو (زائوری60)، پینتوس (اسکالونی 60)، بروکی (پرپتویینی60)، لدسما (ماتوزالم60)، مائوری (برشانو‌60)، دل نرو (کاواندا 60)، روکی (کوژاک 38)، زاراته.

گاوداری بود یا نبود؟

درحالی‌که تیم ملی دیروز به تهران بازگشت، هنوز بحث درباره شرایط رفاهی کمپ اتریش ادامه دارد. ظاهرا اثبات وجود گاوداری در کنار این کمپ اهمیت زیادی پیدا کرده و بازیکنان تیم هر روز در پاسخ به سؤالات سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، ادعاهای تازه‌ای درباره دیدن گاو در نزدیکی این کمپ به زبان می‌آورند. درحالی‌که سید جلال حسینی می‌گوید: «من که هیچ گاو و گوسفندی ندیدم. آنها که این خبر را به روزنامه‌ها دادند شاید چیزی دیده بودند»، نظر علیرضا حقیقی کمی متفاوت است: «به هرحال چون کمپ تیم ملی در کنار کوهستان قرار داشت گاو و گوسفندهایی در تپه‌های اطراف حضور داشتند اما اینگونه نبود که در کنار ما باشند.»

مهم‌تر از سوژه گاوداری اما، اعتراض باشگاه‌ها به برگزاری این اردوست که هنوز ادامه دارد. لیگ دهم از دوشنبه شروع می‌شود و بازیکنان ملی‌پوش مشخص نیست پس از 3بازی نسبتا سنگین و چند سفر زمینی و هوایی در هفته اول با چه شرایطی به زمین بروند. پرویز مظلومی، سرمربی استقلال روز گذشته گفت: «هیچ باشگاهی به اندازه استقلال از این برنامه‌ریزی متضرر نشد. ما قبلا هم از این مسئله انتقاد کرده بودیم اما به حرف‌های ما توجهی نشد. آقای قطبی برنامه خودشان را پی گرفتند و توجهی به‌نظرات ما نکردند و حتی حاضر نشدند با ما تماس بگیرند تا بپرسند ما در کدام مرحله هستیم.»

ابراهیم زاده، سرمربی ذوب‌آهن هم گفت:« مهم‌ترین مشکل ما برای بازی اول خستگی 4بازیکن ملی پوش ماست که در اردوی تیم ملی تحت فشار بودند. من بارها در این مورد حرف زدم و حتی چند ماه پیش در جلسه کمیته فنی که قطبی برنامه این اردو را ارائه داد، اعتراض کردم و گفتم که زمان آن مناسب نیست. با خود قطبی هم در این مورد حرف زدم.» تنها امیدواری جامعه فوتبال این است که این اردو حداقل به قطبی برای شناخت ترکیب اصلی‌اش کمک کرده باشد.

تاریخ: 1389/5/1
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: