برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

فیلتر تصفیه اخبار میان تیم ملی و رسانه‌ها

ورزش  - امیر بهادری‌نژاد:
اردوی پر ماجرای تیم ملی فوتبال ایران در اتریش به پایان رسید. در این مجال قصد ارزیابی فنی این اردو را نداریم اما اتفاقات غیرفنی که در جریان اردو رخ داد، فضای مبهمی را پیرامون تیم ملی به‌وجود آورده است و معتقدیم درصورت عدم‌حل‌و‌فصل این اتفاقات حاشیه‌ای، زمینه‌ای برای انحراف تمرکز بازیکنان و کادر فنی این تیم در آینده مهیا خواهد شد.

* بزرگ‌ترین مشکلی که در اتریش پدید آمد، اعلام نارضایتی برخی از بازیکنان ملی‌پوش از امکانات رفاهی کمپ تیم ملی بود و با توجه به تایید و تکذیب‌های متعاقب آن، در نهایت مشخص نشد که حق با معترضان بوده یا مسئولان فدراسیون.
* بدون تردید فقدان پل‌ ارتباطی میان رسانه‌ها و فدراسیون فوتبال، عامل بروز این مشکل شد. عرف فوتبال حرفه‌ای این است که کادر فنی و کاپیتان تیم ملی فوتبال هر کشور در جریان اردوهای تدارکاتی، نشست‌هایی با نمایندگان رسانه‌های گروهی داشته باشند، اما هیچگاه در اردوی اتریش کاپیتان تیم و کادر فنی مقابل خبرنگاران ننشستند تا در یک گفت‌وگوی رو در رو ابهامات را برطرف کنند. حالا که چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و تنها به انتشار مصاحبه چند بازیکن ملی‌پوش در پایگاه اینترنتی فدراسیون فوتبال در تایید امکانات اردو بسنده می‌شود - آن هم در شرایطی که مصاحبه‌کننده، خود از کارمندان فدراسیون فوتبال است- طبیعی است که صحت اظهارات مصاحبه شوندگان مورد پرسش واقع شود.

* شایعه شده جزئی‌ترین اخبار تیم ملی در اردوی اتریش از طریق تلفن همراه یکی از بازیکنان، به یک خبرنگار منتقل می‌شده است. البته جای تعجب نیست چون زمانی که تنها پل ارتباطی نمایندگان رسانه‌های گروهی داخلی با اردو، تلفن همراه برخی از بازیکنان و کادر فنی تیم باشد طبیعی است که بحث‌های اینچنینی به‌وجود آید. جالب‌تر اینکه زمانی که سایت فدراسیون فوتبال چند عکس از بازی‌های تدارکاتی تیم روی خروجی خود قرار می‌دهد، کیفیت عکس‌ها به‌گونه‌ای تعریف می‌شود که امکان استفاده از آن برای رسانه‌ها وجود ندارد. باید سؤال کرد که اگر قرار نیست رسانه‌ها با انتشار این عکس‌ها به خوانندگان خود اطلاع‌رسانی کنند، پس فلسفه قرار دادن این عکس‌ها در سایت فدراسیون چیست؟نتیجه: تا وقتی که نحوه ارتباط میان رسانه‌های گروهی با تیم ملی ساز و کار مشخصی نداشته باشد و اخبار تیم ملی به‌صورت کانالیزه، خنثی، با واسطه و پاستوریزه در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد، نمی‌توان امیدی به آرامش مجموعه تیم ملی و رفع ابهامات موجود در آن داشت.

تاریخ: 1389/5/1
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: