برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سرمربي نفت تهران: / بازيكنان جوان ما ثابت كردند حرف‌هايي براي گفتن دارند

حسين فركي گفت: تيم نفت تهران را براي پيروزي به ميدان فرستاده بوديم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،سرمربي نفت تهران پس از تساوي مقابل تيم «استيل آذين» در نشست خبري به خبرنگاران گفت: بازي خوبي بود، كاملا مشخص بود كه از همه نظر از «استيل آذين» عقب‌تر هستيم، وضعيت اين تيم كاملا مشخص است و نيازي به توضيح نيست.

وي ادامه داد:نكته مهم برايم اين بود كه بازيكنان جوان تيم خودشان را باور كنند و ترسي از بازي مقابل استيل آذين و بازيكنان باتجربه آن نداشته باشند. مطمئن بودم اگر به اين خودباوري برسند با انگيزه خوبي كه دارند مي‌توانند با دست پر زمين را ترك كنند.

وي گفت:بازي را خوب شروع كرديم به گل هم رسيديم. البته در ادامه با توجه به اينكه «استيل آذين» در تمام مناطق زمين از بازيكن‌هاي ملي‌پوش سود مي‌برد فشار زيادي را تحمل كرديم. آنها تلاش كردند كنترل بازي را در اختيار بگيرند، با توجه به اينكه حريف را به خوبي آناليز كرده بوديم،‌ روزنه‌هاي دفاعي را پوشش داديم و همين مسئله باعث شد كه نيمه اول را با پيروزي به پايان ببريم.

سرمربي نفت تهران درباره نيمه دوم بازي گفت: استيل آذين نيمه دوم با صحبت‌هايي كه مربيان‌شان انجام داده بودند، بازي را هجومي آغاز كردند و فشار زيادي بر ما آورد. تاكيد من در نيمه دوم حفظ آرامش و خونسردي بود البته مي‌دانستم كار ساده‌اي نيست، سعي داشتيم با انجام بازي حساب شده مانع نفوذ استيل آذين از كناره‌ها و ارسال توپ به روي دروازه شويم و تا حد زيادي هم موفق بوديم، تنها در يك صحنه كوتاهي و تعلل مدافع باعث شد از همان نقطه‌اي كه پيش‌بيني مي‌كرديم گل بخوريم.

فركي با ابراز رضايت از عملكرد بازيكنانش تصريح كرد: اينكه بازي را با پيروزي به پايان نبرديم چيزي از ارزش‌ها و شايستگي‌هاي بازيكنان جوان ما كم نمي‌كند و آن‌ها ثابت كردند با حضور در ليگ برتر حرف‌هايي براي گفتن دارند.

وي درباره اهدافش در هفته‌هاي آينده گفت: قصد داريم با كسب امتيازهاي لازم در شش يا هفت هفته‌ي اول، زمان را مديريت كنيم و مشكلات تيم‌مان را حل كنيم. هم من و هم تيم نياز به زمان دارد، من مدت كمي است كه مسئوليت تيم را بر عهده گرفتم و كارهاي زيادي دارم تا بتوانم به اهداف مد نظر باشگاه دست پيدا كنم.

سرمربي نفت تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا تجمع در خط دفاع و تمركز بر روي ضد حملات تاكتيك شما بود يا فشار استيل آذين باعث اين امر شد، گفت: به هيچ وجه به بازيكنان كارهاي دفاعي توصيه نكردم، قصد داشتيم در خط حمله با سيستم 4-3-3 و با سه مهاجم كار را دنبال كنيم. اما طبيعتا در مقابل استيل آذين كه فشار زيادي بر روي دروازه ما ايجاد مي‌كرد، مجبور مي‌شديم عقب‌نشيني كنيم در اين شرايط برايمان اهميت داشت كه با سه امتياز خارج شويم و به دنبال برد بوديم. اما به تيم استيل آذين هم احترام مي‌گذارم آنها بازي خوبي انجام دادند و در بسياري از لحظات بر روي دروازه ما فشار مي‌آورند.

فركي درباره عملكرد تيم داوري گفت: داوري مشكل خاصي نداشت و كارش را خوب انجام داد و من از داوران تشكر مي‌كنم.

سرمربي نفت تهران در پاسخ به اين سوال كه جايگاه نفت تهران در ليگ برتر چيست و آيا براي بقا در ليگ تلاش مي‌كنيد، گفت: بسياري اين عقيده را از آغاز ليگ مطرح كردند، من هم به نظر آنها احترام مي‌گذارم زيرا آن زمان هنوز چيزي مشخص نبود. اما پيش‌بيني مي‌كنم نفت تهران نه تنها در جدول ليگ برتر باقي مي‌ماند بلكه مقام خوبي هم كسب مي‌كند. هدف ما اين است كه نفت در پايان ليگ برتر بين رده دهم تا پانزدهم قرار بگيرد البته در درجه اول حفظ نفت در ليگ برتر اصلي‌ترين هدف ماست اما اگر بتوانيم به مكان دهم تا پانزدهم دست پيدا كنيم و در ليگ بمانيم در فصل‌هاي آينده با قدرت بيشتري راهي ليگ شويم و همانند ساير تيم‌ها كه با سرمايه‌گذاري‌هاي زياد براي به دست آوردن سهميه ليگ قهرمانان آسيا تلاش مي‌كنند ما هم روزي به اين مهم دست پيدا كنيم.

فركي درباره خريد مهاجم خارجي گفت: فعلا بازيكنان زيادي داريم كه هافبك مهاجم هستند و برعكس، اما اگر احساس نياز كنيم و خلايي در تيم داشته باشيم مي‌توانيم به گزينه‌هاي خارجي هم فكر كنيم.

وي در پايان گفت:به بازيكنانم نمره قبولي مي‌دهم، تعدادي از بازيكنان بسيار جوان بودند و اولين بار بود كه مقابل ستاره‌هاي ملي‌پوش و خوش نام استيل آذين به ميدان مي‌رفتند. همين كه خودشان را باور كردند براي ما بسيار ارزشمند است.

انتهاي پيام

كد خبر: 8905-08679
تاریخ: 1389/5/15
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: