برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

/نشست مطبوعاتي سرمربي تيم ملي/ -3 و پايانيقطبي: گردان با كاري كه كرد جايي در تيم ملي ندارد

به گزارش خبرگزاري فارس، قطبي در ادامه صحبت‌هاي خود در نشست خبري موارد زير را مطرح كرد:

* گردان جايي در تيم ملي ندارد

درباره نحوه حضور شهاب گردان در تيم ملي بايد بگويم كه ما در اردوها 4 دروازه‌بان دعوت مي‌كنيم چون مي‌خواهيم نفرات جوان در اين زمينه براي آينده كسب تجربه كنند. دو دروازه‌بان جوان و 2 دروازه‌بان باتجربه به اردو مي‌‌آيند و اين نگاه كاملا حرفه‌اي است.

مي‌خواهم با دعوت از 4 دروازه‌بان آينده دروازه‌باني تيم ملي را تقويت كنم. براي بازي با ارمنستان به دليل آنكه زمان كوتاه بود 3 دروازه‌بان را انتخاب كردم. با توجه به كوتاه بودن زمان اردو يك دروازه‌بان را حذف كردم. متاسفانه در آخرين بازي‌مان مقابل لاتزيو برگزار شد شهاب گردان تفكرات غير حرفه‌اي نشان داد. مي‌خواستم بازيكنان با سنوات كامل به باشگاه‌هايشان برگردند و احساس كردم دروازه‌باني كه هنوز بازي ملي ندارد در شرايط مطلوب‌‌تري به ايران برگردد.

متاسفانه گردان پس از حذف شدن از تيم ملي مصاحبه‌اي انجام داد بنابراين ما نيز نمي‌توانيم جايي براي اين دروازه‌بان در تيم ملي داشته باشيم. هيچ بازيكني حق ندارد بعد از خط خوردن عليه كادر فني تيم ملي مصاحبه كند. گردان دروازه‌بان توانمندي است و با او صحبت خواهيم كرد شايد يك موقعيت ديگر پيدا كند كه بتواند سال ديگر به اردو برگردد.

* غيرقابل مقايسه بودن شرايط ايران و كره جنوبي

نمي‌توانيم شرايط فوتبال ايران و كره جنوبي را با هم مقايسه كنيم. در دو جام جهاني و يك دوره جام ملت‌ها كه با كره جنوبي بودم اردوهاي زيادي را تجربه كردم كه برخي از آنها خوب و برخي از آنها شرايط بدي داشتند. به نظرم اردوي اتريش براي ما مفيد بود چرا كه به هدفمان كه همان سازماندهي دفاعي و حمله‌اي بود رسيديم و ارزيابي خوبي از شرايط ملي‌پوشان كسب كرديم.

زماني كه در كره بودم 6 ماه قبل از شروع جام جهاني 2002 به آمريكا رفتيم و بازي‌هاي دوستانه برگزار كرديم و بعد به مصاف اروگوئه رفتيم، از آنجا به اسپانيا و 3 ماه هم در كره بوديم قبل از جام جهاني 2006 نيز در ژانويه كه همه باشگاه‌ها در محل بدنسازي بودند با بيش از 20 بازيكن به عربستان، هنك‌ گنگ، آمريكا و كاستاريكا سفر كرديم. در بازگشت آمادگي نفرات ملي‌پوش به باشگاه‌هاي كره‌اي كمك زيادي كرد و ادووكات توانست با زندگي در كنار بازيكنان شناخت بهتري از‌ آنان پيدا كرده و ثمره آن در جام جهاني اين بود كه كره جنوبي توگو را شكست داد و در برابر فرانسه به تساوي رسيد.

نگاه سرمربي تيم ملي به مسائل به عنوان يك مسئول اول است. من چيزهايي را مي‌توانم كنترل كنم و مواردي است كه در كنترل من نيست. مربيان تيم ملي در بهترين شرايط يا در بدترين وضعيت بايد بهترين نتيجه را كسب كنند. من سرمربي تيم ملي هستم و اين مسئوليت به عهده من است و هرگز نمي‌خواهم مسئوليت خود را به زمين فرد ديگري بيندازم. امكانات در ايران چه خوب باشد چه بد من به توانايي بازيكنان ايراني اعتقاد كردم.

عراق در جام ملت‌هاي 2007 قهرمان شد. اگرچه كمترين امكانات را داشت اما آنها همدل بودند و همه به هم كمك مي‌كردند. مردم از تيم ما نتيجه مي‌خواهند و ما اين مسئوليت را پذيرفته‌ايم.

* پروازي بودن قطبي و پايبند بودن به چارچوب قرارداد

از روي اول كه سرمربي تيم ملي شدم در چارچوب قراردادم حركت كردم و خيلي حرفه‌اي بودم. سفرهاي من يا ماموريتي بوده يا براي ديدن خانواده‌ام. سفرهايم در زماني رخ داده كه كاري در ايران نداشتم. به رسانه‌ها گفتم كه چرا به آمريكا رفتم. از شما سؤال مي‌كنم اگر فرزندي داشته باشيد كه پايش شكسته است و يك عمل دو ساعته داشته باشد چكار مي‌كنيد؟ فكر مي‌كنم به هر طريق ممكن و با سرعت خودتان را به فرزندتان مي‌رسانيد. دخترم به دليل شكستي پايش در شرايط سختي بود و من اين خبر را قبل از بازي با لاتزيو شنيدم و بعد از انجام اين ديدار و در پايان اردو به آمريكا رفتم. عده‌اي گفتند بازي‌هاي اول ليگ را نديدم درحالي كه روزهايي است كه 20 ساعت كار مي‌‌كنم. اين كادر فني كه در كنار هم جمع شده‌اند مسابقات را يا به صورت مستقيم و يا با تماشاي فيلم‌ها بررسي مي‌كند.

* معيارها براي انتخاب حريفان

سعي مي‌كنيم با تيم‌هايي بازي كنيم كه روش فوتبالشان به ما كمك كند. ارمنستان تيمي است كه در اروپا بازي مي‌كند. سيستم آنها فوتبال بسته و حركت در ضد حملات است. تيم ما مي‌تواند از اين بازي آموزش بگيرد. البته براي بازي دوستانه من هميشه مي‌توانم با تيم‌هاي بزرگ بازي كنم. اگر از من سؤال كنيد كه شما دوست داريد با ارمنستان بازي كنيد يا با اسپانيا من پاسخ خواهم داد كه دوست دارم با اسپانيا در ورزشگاه آزادي بازي كنم اما بايد واقعيت‌‌ها را ببينم. در اين شرايط ارمنستان بهترين گزينه است و در اين بازي‌ها بايد سعي كنيم كه هماهنگ شويم. شايد با ارزيابي بهتر حرفه‌اي رفتار كنيم و بدانيم كه بازي‌هاي دوستانه با هماهنگي تيم ملي كمك بسياري مي‌كند.
انتهاي پيام/

تاریخ: 1389/5/20
موضوع: فوتبال
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: