برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

فردا صورت می گیرد ؛ایران -ارمنستان؛ جدی‌ترین بازی تیم قطبی/ دیدار نخست دو ملت باستانی

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران فردا در ایروان با ارمنستان دیدار می کند که بازی با این حریف اروپایی جدی‌ترین دیدار تدارکاتی تیم کشورمان در ماه‌های گذشته به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، ارمنستان که از سال 1990 پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی استقلال خود را بدست آورد، از هزاران سال قبل در فراسوی کوه‌های آرارات به عنوان یکی از همسایگان ایران حضور داشته اما این برای نخستین بار است که این دو همسایه باستانی در رشته فوتبال مقابل هم صف آرایی می کنند. ارمنستان به عنوان یک تیم اروپایی که در رده 96 فدراسیون بین المللی فوتبال قرار دارد، یک رقیب نسبتا جدی برای فوتبال ایران به حساب می آید.

ارمنستان در دوبازی اخیر خود با نتیجه 3 بر یک به بلاروس باخته و با همین نتیجه مقابل ازبکستان به برتری رسیده است. ایران که در رده بندی جهانی فیفا در جایگاه 64 قرار دارد، آخرین حریف تدارکاتی ارمنستان تا پیش از حضور این تیم در مقدماتی جام ملت‌های اروپا به حساب می آید. تیم "واردن میناسیان" در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های روسیه، اسلواکی و جمهوری ایرلند همگروه است و سوم سپتامبر در نخستین دیدار خود در این چارچوب در ایروان میزبان ایرلند خواهد بود.

از سویی این دیدار می تواند آبستن حوادثی برای افشین قطبی باشد. فدراسیون فوتبال ایران عنوان کرده از این مربی حمایت می کند اما شواهد و قرائن نشان می دهد که رابطه چندان گرمی بین دو طرف وجود ندارد. دیدار با ارمنستان که به قول قطبی تیم اسپانیا را به زحمت انداخته، می تواند یک محک نسبتا جدی برای فوتبال ایران به حساب بیاید.

بازی با تیم‌های باشگاهی واشاش و لاتزیو محک چندان خوبی برای فوتبال ایران نبود ضمن اینکه طبق اعلام فدراسیون فوتبال ارمنستان، آنها برای این دیدار فقط هنریک مخیطاریان و آرتاک داشیان که در لیگ اوکراین بازی می کنند را به خدمت نخواهند داشت. پیروزی و شکست در این دیدار بی تردید بر نوع رابطه طرفین (فدراسیون فوتبال - قطبی) در فاصله پنج ماه به آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تاثیرگذار خواهد بود.

از نکات جالب توجه دیدار ارمنستان و ایران، رویارویی آرتور یدیگاریان و لوون پاچاکیان، بازیکنان ارمنی پاس همدان و صنعت نفت آبادان، با بازیکنان ایرانی است. بازی تیم های فوتبال ایران و ارمنستان ساعت 21 به وقت محلی در ورزشگاه "هرازدان" ایروان برگزار خواهد شد.

- اسامی تیم ملی ایران به این شرح است:
دروازه بانان:
مهدی رحمتی، ابراهیم میرزاپور و علیرضا حقیقی
مدافعان:
هادی عقیلی، حسن اشجاری، حنیف عمران زاده، سید جلال حسینی، محمد نصرتی و سید محمدی حسینی
هافبک ها:
جواد نکونام، خسرو حیدری، حمیدرضا علی عسکر، قاسم حدادی فر، محمد نوری، فرزاد آشوبی، ایمان مبعلی، میلاد زنیدپور و پژمان نوری
مهاجمان:
هادی نوروزی، غلامرضا رضایی و کریم انصاری فر

- اسامی بازیکنان تیم ارمنستان برای دیدار با ایران به شرح زیر است:
دروازه‌بانان:
گئورگ کاسپاروف و استپان قازاریان
مدافعان:
سارگیس هووسپیان، روبرت آرزومانیان، آرتور ووسکانیان، آقوان امکرچیان و آرارات آراکلیان
هافبک‌ها:
آرتور یدیگاریان، دیوید مانویان، دیوید گرگوریان، مارکوس پیزلی، لوون پاچاکیان و سرگئی کارپتیان
مهاجمان:
ادگار مانوچاریان، سامول ملکانیان و یورا موویسیان


تاریخ: 1389/5/19
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: