برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

شعباني: در سنگاپور پيام دوستي و برادري ايران به گوش جهانيان مي‌رسد

ورزش. كميته ملي المپيك. بازي‌هاي المپيك نوجوانان. سنگاپور
تهران - رييس كميته فرهنگي كميته ملي المپيك ايران با اشاره به برنامه هاي فرهنگي مدنظر مسوولان كشورمان در نخستين دوره بازي‌هاي المپيك نوجوانان در سنگاپور اعلام كرد: در اين بازي ها، پيام دوستي، برادري و فرهنگ غني ايران اسلامي به گوش جهانيان رسانده مي‌شود.

غلامحسين شعباني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در مورد اقدامات فرهنگي كميته ملي المپيك خاطرنشان كرد: كتاب‌هايي براي آشنايي نوجوانان ساير كشورها با فرهنگ ايران به زبان انگليسي ترجمه شده است كه در طول بازي‌ها در اختيار آنان قرار خواهد گرفت.

وي با اشاره به اينكه مسوولان كميته بين‌المللي المپيك (‪ )IOC‬از اينكه بازي‌هاي المپيك فقط به ميداني براي كسب مدال تبديل شده است ، نگران هستند، گفت: از اين رو تلاش شده است در سنگاپور، ورزشكاران با فرهنگ‌هاي ديگر كشورها نيز آشنا شوند.

شعباني تصريح كرد: آشنايي با آرمان‌هاي كميته ملي المپيك كه افزايش دوستي‌ها و برابري‌ها در جهان است، از جمله اهداف اصلي برگزاري بازي‌هاي المپيك نوجوانان است.

وي اظهار داشت: برنامه ريزي مسوولان كميته بين‌المللي المپيك در سنگاپور، بر پايه برنامه‌هاي فرهنگي استوار است بطوري كه اصل مسابقات تحت تاثير آن قرار مي‌گيرد.

شعباني افزود: در مسابقه‌هاي جهاني اگر تيمي حذف شود، بلافاصله راهي كشور خود مي‌شود اما در بازي‌هاي المپيك سنگاپور، تيم‌ها بايد تا آخرين روز براي انجام برنامه‌هاي فرهنگي در سنگاپور بمانند.

وي در خصوص برنامه‌هاي فرهنگي كميته بين‌المللي المپيك گفت: آموزش شيوه همكاري ميان ورزشكاران با رسانه‌هاي جمعي، موضوع استعداديابي غيرورزشي در ميان ورزشكاران، آشنايي با بازي‌هاي سنتي و بومي كشورها و تشويق به فعاليت‌هاي اجتماعي از جمله طرح‌هاي فرهنگي ‪ IOC‬براي شركت‌كنندگان در اين بازي‌ها است.

نخستين دوره بازي‌هاي المپيك نوجوانان ‪ ،۲۰۱۰‬از ‪ ۲۴‬مرداد ماه تا ‪ ۳‬شهريور ماه در سنگاپور برگزار خواهد شد.








تاریخ: 1389/5/6
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: