برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اتفاقات هفت روز ورزش/اتفاقات عجیب پرسپولیس و بازگشت کاپیتان آبی/ دستگیری چند ملی‌پوش!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: آخرین هفت روز ورزش آذرماه ایران تحت تاثیر اخبار خوب و بد زیادی بود که با رفع تعلیق جودو آغاز شد و با دستگیر شدن روئینگ سواران، بازگشت مجیدی به استقلال، شکایت ژوزه به فیفا، قرار گرفتن وزنه برداران ایران در صدر بهترین‎های جهان والبته نزول فوتبال ایران پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفت روز رو به پایان ورزش ایران با رفع تعلیق جودو ایران و بعد از حذف تیم ملی فوتبال از رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا آغاز شد و تحت تاثیر اتفاقاتی مانند قهرمانی دوومیدانی کاران در غرب آسیا و دستگیری ملی‌پوشان قایقرانی توسط پلیس 110 پیگیری شد تا اینکه دوباره به فوتبال رسید و حاشیه‎های آن؛ حاشیه‎هایی که حکایت از بازگشت فرهاد مجیدی به ترکیب تیم استقلال آنهم به عنوان کاپیتان داشت و بعد از آن شکایت ژوزه به فیفا و نزول تیم ملی فوتبال در رده بندی جهانی و ...  مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش عبارت است از:

جودو ایران رفع تعلیق شد
اتحادیه جودو آسیا با ارسال نامه‌ای رسمی جودو ایران را از تعلیق موقت خارج کرد. در متن نامه‎ای ارسال شده از سوی عبید العنزی، رئیس اتحادیه جودوی آسیا آمده است: " مایلم به اطلاع شما برسانم که ما تصمیم گرفته‌ایم تعلیق فدراسیون جودوی ایران مرتفع شود و اجرای این تصمیم از هم اکنون خواهد بود".

فوتبال ایران از غرب آسیا هم حذف شد
تیم ملی فوتبال ایران که با ترکیب بازیکنان جوان در رقابت‎های قهرمانی غرب آسیا شرکت کرده بود پس از کسب دو تساوی برابر تیم‎های عربستان و بحرین شنبه گذشته در آخرین دیدار مرحله مقدماتی مقابل یمن پیروز شد با این حال از صعود به مرحله دوم بازماند و از دور مسابقات کنار رفت. این در حالی است که تیم ملی فوتبال ایران نایب قهرمان دوره پیشین این مسابقات فوتبال غرب آسیا شده بود. 

 

اتحادیه جودوی آسیا طی نامه‎ای جودوی ایران را رفع تعلیق کرد

دوومیدانی کاران ایران قهرمان غرب آسیا شدند
مسابقات دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا شنبه گذشته با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید. تیم ملی دوومیدانی ایران که در قالب کاروانی 42 نفره به امارات سفر کرده بود، در پایان این دوره از مسابقات با مجموع 32 مدال شامل 16 طلا، 16 نقره و 10 برنز به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم ایران در دوره پیشین رقابت‎های دوومیدانی غرب آسیا هم نایب قهرمان شده بود.

دستگیری ملی پوشان قایقرانی به خاطر مزاحمت خیابانی
تعدادی از قایقرانان تیم ملی روئینگ که در اردوی آماده سازی آبادان به سر می‎بردند، یکشنبه گذشته به دلیل درگیری و مزاحمت در بازار توسط پلیس 110 دستگیر شدند اگرچه رضایت شاکی خیلی زود منجر به آزاد شدن آنها شد. البته این درگیری تنها به این مسئله محدود نشد و آنها کارگر یک مهمانسرا را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند به همین دلیل غلامرضا خمسری، مدیرکل ورزش آبادان ضمن تعیین 48 ساعت زمان برای ترک شهر توسط  ملی‎پوشان خاطی اعلام کرد که با برگزاری دوباره اردوی آماده سازی در آبادان موافقت نمی‎کنم.

دستگیری برخی از ملی‎پوشان روئینگ یکی از اتفاقات خبرساز در این هفته بود

نزول زنان هندبالیست ایران در آسیا
چهاردهمین دوره رقابت‎های قهرمانی هندبال زنان آسیا یکشنبه گذشته در حالی با قهرمانی کره جنوبی در اندونزی به پایان رسید که تیم ملی ایران با یک رده نزول در رده نهم این دوره از مسابقات قرار گرفت. در جریان این مسابقات تیم ملی هندبال زنان ایران مقابل تیم‎های میزبان، کویت وترکمنستان به برتری دست یافت اما در مصاف با کره شمالی، کره جنوبی، چین و چین تایپه متحمل شکست شد.

ارسباران قهرمان جام جهانی شمشیربازی شد
دهمین دوره مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس A که در تهران جریان داشت، با قهرمانی فرزاد باهرارسباران در اسلحه سابر همراه بود. ارسباران یکشنبه گذشته در مصاف با "ساندو بازادزه" دارای رنکینگ 8 جهان و قهرمان دوره پیشین این رقابت‌ها پیروز شد و به مقام قهرمانی دست یافت. در چارچوب این رقابت‎‌ها علی یوسفی نیز صاحب مدال برنز اسلحه فلوره شد.

 ارسباران مدال طلای مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس A در اسلحه سابر را از آن خود کرد

پایان رقابت‌های تنیس روی میز فجر کاپ در تهران
مسابقات تنیس روی میز بین المللی فجر کاپ یکشنبه گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید. در پایان این رقابت‎ها نمایندگان ایران تنها در یک بخش موفق به کسب عنوان نخست شدند. بر این اساس تیم ملی ایران الف (تیم باشگاهی دی) در بخش تیمی مردان به عنوان نخست دست یافت. ضمن اینکه در بخش بانوان تیم ایران الف و تیم ایران ب در رده دوم و سوم مشترک تیمی زنان قرار گرفتند. دو تیم دو نفره زنان عنوان مشترک سومی را به خود اختصاص دادند. در بخش مردان هم تیم ایران ب (پتروشیمی) و دو تیم دو نفره ایران در رده سوم مشترک بخش تیمی و دو نفره قرار گرفتند.    

پینگ‎پنگ‎باز المپیکی ایران در راه آلمان
نوشاد عالمیان، پینگ پنگ باز المپیکی ایران اخیرا با از سوی آلمان پیشنهادی برای بازی در لیگ این کشور دریافت کرده است. وی در این باره اعلام کرده که پیشنهاد اعلام شده را بررسی می‎کنم سپس به آن جواب می‎‏دهم. البته بعید نیست که پاسخم به این پیشنهاد مثبت باشد.  

بازگشت فرهاد مجیدی
فرهاد مجیدی، کاپیتان پیشین تیم فوتبال استقلال که چند ماهی از فوتبال خداحافظی کرده بود دوشنبه شب گذشته پس از نشست مشترک با امیر قلعه نویی و علی فتح الله زاده  به توافق رسید تا ضمن امضا قراردادی یکساله و نیمه، در نیم فصل دوم برای آبی پوشان به میدان برود. همچنین مدیرعامل باشگاه استقلال در بدو ورود دوباره مجیدی به این تیم، وی را به عنوان کاپیتان معرفی کرد.

فرهاد مجیدی به استقلال بازگشت

انتصاب پنجمین دبیر برای فدراسیون تنیس روی میز
دوشنبه گذشته از سوی محمد زارع پور، رئیس فدراسیون تنیس روی میز، احسان باقری به عنوان سرپرست دبیری این فدراسیون معرفی شد. در طول سه سال گذشته که فدراسیون تنیس روی میز توسط زارع پور مدیریت می‌شود، باقری پنجمین فردی است که عهده دار مسئولیت دبیری در این فدراسیون شده است. مهرداد علی قارداشی (دبیر)، حمیدرضا ثمری خلج، غلامعباس سعیدی و امیر عمیدی افرادی (سرپرست دبیری) افرادی بودند که پیش از این با فدراسیون تنیس روی میز همکاری داشتند.

قهرمانی زودهنگام پتروشیمی در لیگ برتر بسکتبال
مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز پنجشنبه با برگزاری دیدارهای هفته نهم به پایان نیم فصل نخست می‌رسد این در حالی است که دوشنبه گذشته و در جریان دیدارهای هفته هشتم، تیم پتروشیمی بندرامام با پیروزی که برابر دانشگاه آزاد کسب کرد قهرمانی خود در این نیم فصل را مسجل کرد آنهم بدون باخت.

مانوئل ژوزه یکی از خبرسازترین چهره‎ها در این هفت روز ورزش بود

ژوزه از پرسپولیس شکایت کرد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از آنکه نتوانست با مسئولان این باشگاه برای فسخ قرارداد به توافق برسد، سه شنبه گذشته در آخرین جلسه با مدیر عامل این باشگاه وی را تهدید کرد که از پرسپولیس به فدراسیون بین‎‌المللی فوتبال شکایت خواهد کرد. ژوزه در نامه خود به فیفا اعلام کرده که در ایران بلاتکلیف است و پرسپولیسی‎ها پول وی را پرداخت نمی‎کنند.

سلیمی و مردای در صدر وزنه برداران جهان ایستادند
بر اساس رده بندی وزنه برداران جهان که چهارشنبه گذشته از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری اعلام شد، سهراب مرادی و بهداد سلیمی به ترتیب در صدر رده بندی ورزشکاران برتر اوزان 85 کیلوگرم و 105 + کیلوگرم قرار گرفتند ضمن اینکه نواب نصیرشلال هم در رده دوم دسته 105 کیلوگرم ایستاد. همچنین در این رده بندی دوازده وزنه بردار دیگر ایران هم رده‎های خوبی را به خود اختصاص داده‎اند.

فوتبال ایران 15 پله سقوط کرد
جدیدترین رده بندی فدراسیون بین المللی فوتبال در حالی چهارشنبه گذشته اعلام شد که فوتبال ایران نزولی 15 پله ای در این رده بندی داشت. بر این اساس فوتبال ایران با 132 امتیاز در رده 59 رنکینگ جهان قرار گرفت و بعد از تیم‌های ژاپن، کره جنوبی و استرالیا رده چهارم آسیا را به خود اختصاص داد. سقوط فوتبال ایران مرتبط با شکست مقابل ازبکستان در مقدماتی جام جهانی است.

فوتبال ایران و سقوط 15 پله‎ای در رده بندی جهانی

پرسپولیس ملوان را شش تایی کرد
در آخرین دیدار مرحله یک شانزدهم رقابت های جام حذفی عصر چهارشنبه دو تیم پرسپولیس و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این بازی در پایان با برتری 6 بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس به پایان رسید. 


تاریخ: 1391/9/30
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: