برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

گزارش تحلیلی مهر/فدراسیون تیروکمان و آینده‌ نگران کننده/ ظاهرا کسی نگران تعلیق نیست!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: فدراسیون تیراندازی با کمان ایران در شرایطی از سوی فدراسیون جهانی تعلیق شده که ظاهرا این اتفاق برای مسئولان فدراسیون چندان نگران کننده نیست و آنها بیشتر به فکر رسیدگی به امور داخلی در طول دوران تعلیق هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال ایجاد تغییر در راس فدراسیون تیراندازی با کمان، نامه نگاری‌های متعددی از سوی فدراسیون جهانی با مسئولان ورزش ایران و به خصوص کمیته ملی المیپک برای بازگشت کریم صفایی صورت گرفت. سرانجام  کش و قوس‌های فراوان این بود که چندی پیش فدراسیون جهانی طی نامه‌ای خطاب به محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک، فدراسیون تیروکمان ایران را رسما تعلیق کرد.

فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان ضمن تعلیق کردن این رشته، خواستار برگزاری مجمع عمومی با حضور و ریاست کریم صفایی شده بود. در همین اوضاع فدراسیون جهانی دو راه برای ایران گذاشت؛ راه اول اینکه سهمیه ایران به کشورهای‌ دیگر داده شود و  راه دوم هم این بود که کمانداران ایران می‌توانند به صورت آزاد و زیر پرچم فدراسیون جهانی در مسابقات شرکت کنند.

پس از انتشار خبر تعلیق، مسئولان فدراسیون ایران ضمن ابراز بی‌خبری از این موضوع اظهار نظرهایی انجام دادند که در نوع خود جالب بود. در نخستین ساعت انتشار خبر تعلیق فدراسیون، احمد صاحبی سرپرست دبیری فدراسیون به خبرنگار مهر گفت: با تعلیق، کار فدراسیون زیاد می‌شود و ما می‌توانیم به کارهای اصلی خود رسیدگی کنیم؛ زیرا امور زمین مانده زیادی داریم! 

در یکی دیگر از اظهار نظرها محمد‌علی شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی ‌با ‌کمان که فقط در ایران او را به عنوان رئیس این رشته ورزشی به رسمیت می‌شناسند، گفت: اگر به مسابقات جهانی نرویم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ با تعلیق می‌توانیم به کارهایی که باید دراین چند سال به آن می‌پرداختیم و نشد، رسیدگی کنیم. 

البته اظهارنظر حجت الله واعظی مدیرتیم‌های ملی تیراندازی با کمان هم در نوع خود حیرت‌آور بود. وی تعلیق را یک امر گذرا دانست و به خبرنگار مهر گفت: تعلیق هیچ تاثیری در روند کاری بچه‌های تیم ملی ندارد. آنها در حال آماده سازی خود هستند، حالا می‌خواهد مسابقه‌ای باشد یا نباشد. در گذشته هم با مشکلات زیادی از جمله صدور روادید و مسائل مالی رو به رو بودیم که تیم اعزام نمی‌شد. 

شاید مسئولان فدراسیون تیراندازی با کمان هنوز تبعات و شرایط تعلیق را لمس نکردند و نمی‌دانند که بدترین اتفاقی که ممکن است برای یک رشته ورزشی رخ بدهد، تعلیق وعدم به رسمیت شناخته شدن از سوی فدراسیون جهانی رشته مربوطه است.  

گویا سکانداران فدراسیون تیراندازی با کمان هنوز به خوبی نمی‌دانند که تمام تلاش و هدف اصلی هر فدراسیون درخشش در مسابقات برون مرزی و به اهتزاز درآوردن پرچم آن کشور است. البته از دید مسئولان تیروکمان ایران کارهای زیاد روی زمین مانده در این رشته ورزشی وجود دارد که عملی کردن آنها به مراتب بیشتر و با ارزشتر از افتخارآفرینی و درخشش در مجامع بین‌الملی است!

 شاید تعلیق فدراسیون تیراندازی با کمان زنگ خطری برای کل ورزش کشور باشد. اکثر رشته‌های ورزشی ما هم‌اکنون با این مشکل اساسی اصلاح اساسنامه روبه‌رو هستند که در این بین بیش از همه فدراسیون‌های شنا، قایقرانی، دوچرخه سواری و جودو خطر تعلیق را احساس می‌کنند. 


تاریخ: 1391/10/4
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: