برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مجموعه‌ای از جدیدترین نظریه‌های حوزه ارتباطات و ورزش

کتاب «ارتباطات استراتژیک ورزشی» اثر مشترک «پل پدرسن»، «اس. میلوک کیمبرلی» و «باپاملا لاچلا» منتشر شد.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از انتشارات هیومن کنتیکس، این کتاب با استفاده از جدیدترین نظریه‌های حوزه ارتباطات و ورزش به ارایه راهکارهایی موثر برای برقراری ارتباطات استراتژیک ورزشی به خوانندگانش در تمامی جنبه‌های صنعت ارتباطات ورزش می‌پردازد و بیان می‌کند که برای موفقیت در این حوزه نقش مدیریت، بازاریابی و اهداف عملیاتی ورزشی چگونه نقشی است.

متن کتاب 408 صفحه‌ای ارتباطات استراتژیک ورزشی شامل موضوعاتی جذاب در حوزه فضای گسترده، متنوع و هیجان‌انگیز ورزش است و مخاطبان با مطالعه آن به همه جنبه‌های ورزش، صنعت ارتباطات و چگونگی تاثیر مدیریت، بازاریابی و اهداف عملیاتی سازمان ورزش در تمام سطوح ارتباطات ورزشی تسلط پیدا می‌کنند.

نویسندگان در این اثر مکتوب با استفاده از مدل ارتباطات استراتژیک ورزشی (SSCM) طرح فرآیند ارتباطات ورزشی را تشریح و جنبه‌های مختلف آن را به سه بخش عمده ارتباط شخصی و سازمانی، رسانه‌های جمعی ورزشی و خدمات ارتباطی ورزشی و پشتیبانی طبقه‌بندی می‌کنند. مفهوم SSCM برای نخستین‌بار مفهومی جداگانه و مشخص را از ارتباطات ورزشی فراهم می‌کند و درک کاملی از ارتباطات یا همان communicaton را به عنوان یک رشته مجزا به خوانندگانش ارایه می‌دهد و بر تاثیر آن در جهان ورزش تاکید می‌کند.

در این کتاب همچنین شما با گزینه‌های شغلی در ارتباط ورزش و کلید ورود به این زمینه از جمله «خود ارزیابی»، «آموزش و پرورش»، «بازار کار»، «شبکه» و «یادگیری تجربی» آشنا می شوید. 

تشریح ارتباط ورزش با مسایل اجتماعی و فرهنگی نظیر خشونت، نژاد و قومیت و ناسیونالیسم از دیگر موضوعات جالب این اثر مکتوب است که شما آن‌ها را همراه با توانایی‌های برقراری ارتباط ورزشی، تقویت و حفظ اسطوره‌ها، ارزش‌ها ، نگرش‌ها، ساختار قدرت، سیاست های اجتماعی و اعتقادات در جامعه خواهید آموخت. تجزیه و تحلیل تاریخ و تاثیر رابطه منحصر به‌فرد بین ورزشکاران و مطبوعات بخش دیگری از این کتاب را تشکیل می‌دهد.

در این کتاب همچنین سخن از حقوق قانونی کسانی که در حوزه روزنامه‌نگاری ورزشی برای به دست آوردن گزارش و انتشار اطلاعات نسبت درباره قهرمانان و نهادهای ورزشی فعالیت می‌کنند، به میان می‌آید.

این کتاب از سه بخش به تشکیل شده است. بخش نخست معرفی ارتباط ورزشی نام دارد و فصل‌های متنوعی نظیر بررسی مدیریت ورزشی و ارتباط ورزشی، فرصت‌های شغلی در حوزه ارتباط ورزشی و همچنین تاریخچه و رشد ارتباط ورزشی را شامل می‌شود.

بخش دوم کتاب، بررسی مدل ارتباطات استراتژیک ورزشی نام دارد. ورزش و ارتباطات مدل ارتباطات استراتژیک ورزشی (SSCM )، تعریف ارتباطات ورزشی، بررسی چارچوب‌های نظری ارتباطات ورزشی، تجزیه و تحلیل مدل ارتباطات استراتژیک ورزشی، توصیف ارتباط بین‌فردی، شناسایی عناصر موثر بر فرایند ارتباطات ورزشی بین‌فردی، کتاب‌های و مجلات ورزشی، زندگی به عنوان یک روزنامه‌نگار ورزشی، ارتباط آنلاین ورزشی و رسانه‌های ورزشی جدید، بررسی استفاده از اینترنت در ورزش و درک چشم‌اندازهای تاریخی، از جمله فصل‌های خواندنی این بخش‌اند.

در بخش سوم نیز موضوع رسیدگی به مسایل و مقررات در ارتباطات ورزشی بررسی می‌شوند.
تاریخ: 1392/9/25
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: