برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

نمایشگاه‌های استانی را بومی کنیم

مدیرمسوول گروه انتشاراتی بامدادکتاب و ورزش پیشنهاد داد نمایشگاه‌های استانی کتاب با حضور کتابفروشان و ناشران بومی هر استان یا استان‌های همجوار برگزار شود.مهدی صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: اکنون وضعیت به صورتی است که اغلب ناشران به ویژه ناشران تخصصی مانند ما که در حوزه تربیت بدنی و ورزش فعالیت می‌کنیم، از حضور در نمایشگاه‌های استانی منفعت مالی نمی‌برند و مهمتر از آن این‌که چنین حضوری باعث ناراحتی کتابفروشی‌هایی می‌شود که در طول سال با ما همکاری می‌کنند.

وی افزود: کتابفروشانی شهرستانی طی سال با ما همکاری می‌کنند و هنگامی که ما در نمایشگاه استانی کتاب‌هایمان را با تخفیف ارایه می‌کنیم، طبیعی است که آنان از دست ما ناراحت شوند، چون بخش زیادی از مشتریان خودشان را از دست می‌دهند.

طبق گفته صادقی، از یک طرف نمایشگاه استانی برای رونق بخشیدن به کار دست‌اندرکاران حوزه کتاب و در دسترس قرار دادن کتاب برای مردم یک استان برگزار می‌شود و از طرف دیگر، حضور ناشران تهرانی در این نمایشگاه‌ها، کسب و کار حال و آینده کتابفروشان شهرستانی را از رونق می‌اندازد.

وی درباره راه حل برطرف کردن این تضاد گفت: به نظر من باید نمایشگاه‌های استانی با حضور کتابفروشان و ناشران هر استان برگزار شود و اگر تعداد آن‌ها برای حضور در یک نمایشگاه استانی کفایت نکرد، از ناشران و کتابفروشان استان‌های همجوار هم برای حضور در این نمایشگاه‌ها دعوت کرد و آن‌ها را به صورت استانی برگزار کرد. این کار باعث قوت گرفتن کسب و کار ناشران و کتابفروشان هر استان خواهد شد.

مدیرمسوول گروه انتشاراتی بامدادکتاب و ورزش همچنین از کمبود اطلاع‌رسانی درباره برپایی این نمایشگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: به نظر من، موسسه نمایشگاه‌ها با توجه به این‌که متولی برپایی نمایشگاه‌های استانی است، می‌تواند تبلیغات گسترده‌ای را دست‌کم در شهری که میزبان نمایشگاه است، انجام دهد.

وی افزود: صدا و سیما هم در این باره باید بهتر عمل کند و مراکز استانی صدا و سیما باید پوشش خبری لازم را در این باره ایجاد کنند.

صادقی در پایان از میزان فروش کم کتاب در این نمایشگاه‌ها یاد کرد و گفت: پیش از این، وضعیت بهتر بود چون برخی از ارگان‌ها و نهادها با خرید کتاب از ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه‌های استانی به نوعی از این قشر حمایت می‌کردند، اما با توجه به وضعیت مالی کنونی آن‌ها، دیگر چنین حمایت‌هایی هم دیده نمی‌شود.
تاریخ: 1392/11/9
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: